Решение по дело №6926/2018 на Софийски градски съд

Номер на акта: 262923
Дата: 9 септември 2022 г.
Съдия: Десислава Георгиева Янева-Димитрова
Дело: 20181100106926
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 25 май 2018 г.

Съдържание на акта Свали акта

  Р  Е  Ш  Е  Н  И  Е

 

№ ….

гр. София, 09.09.2022 г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Софийският градски съд съд, І г.о, 5 състав, в публично съдебно заседание на двадесет и трети февруари през две хиляди двадесет и втора година в състав:

 

                                                                                                    ПРЕДСЕДАТЕЛ: ДЕСИСЛАВА ЯНЕВА

 

             

и секретар Н.Първанова, като разгледа докладваното от председателя гражданско дело6926 по описа за 2018 год., за да се произнесе взе предвид следното:

 

               

                                Предявeн е от И.Р.Р. против „Застрахователно акционерно дружество Д.Б.: Ж.и З.“ АДиск с правно основание чл. 226, ал. 1 КЗ /отм./                                    Ищецът твърди, че на 13.11.2016 г. по път ПП-I, Е 79  в посока гр.Кресна към гр.Симитли настъпило ПТП по вина на водача на л.а „Опел Кадет“ с рег. № ****С.С.Т., чиято отговорност била застрахована от ответното дружество по договор за застраховка „Гражданска отговорност”. В резултат на пътно-транспортното произшествие на Р. били причинени следните телесни повреди: мозъчен оток; мозъчно сътресение; лицеви натъртвания; фрактура на шийката на лявата бедрена кост; субтрохантерна фрактура на лявата бедрена кост; фрактура в долната част на пубисната кост. Твърди, че от телесните повреди претърпял неимуществени вреди, които се изразили в болки и страдания. Счита, че справедливият размер на обезщетението за неимуществени вреди възлиза на 150 000 лв. Моли съда да осъди ответника да му заплати обезщетение за неимуществени вреди в размер на 100 000 лв., представляващи част от 150 000 лв., ведно със законната лихва, считано от датата на деликта до окончателното изплащане.

                        Ответникът оспорва иска, като поддържа следните възражения: оспорва ищецът да е претърпял описаните в ИМ вреди; оспорва механизма на настъпване на ПТП; твърди, че поведението на сочения от ищеца деликвент не било противоправно и виновно; оспорва да е налице причинно-следствена връзка между ПТП и твърдените от ищеца вреди; поддържа възражение за съпричиняване на вредите от ищеца, който в състояния на тежко алкохолно опиване, предприел внезапно пресичане на необозначено място на пътното платно, без да се съобрази с движещите се превозни средства; оспорва размера на иска.

                        Съдът, като прецени събраните по делото доказателства поотделно и в тяхната взаимна връзка, приема за установено от фактическа и правна страна следното:                По иска с правно основание чл. 226, ал. 1 от КЗ /отм./:                                                    За да бъде уважен предявеният иск ищецът трябва да ангажира доказателства за следните обстоятелства: 1/за наличието на договор за застраховка ”Гражданска отговорност” между собственика на автомобила, управляван от прекия причинител на вредата, и ответното дружество; 2/за юридическите факти от състава на чл. 45 от ЗЗД по отношение на водача на застрахованото от ответното дружество МПС: вреда, противоправно деяние и причинно-следствена връзка между противоправното деяние и вредата; 3/ за размера на дължимото обезщетение.                                                                                              Страните не спорят, че отговорността на водача на л.а „Опел Кадет“ с рег. № ****е била застрахована по договор за застраховка ”Гражданска отговорност” от ответното дружество към датата на пътно-транспортното произшествие, което се потвърждава и от служебно извършена от съда справка на публичния сайт на Гаранционния фонд.                                                                                                                                     Видно от влязло в сила решение от 09.05.2019 г. по НАХД № 147/2019 г. на РС-Благоевград, подсъдимият С.С.Т. е признат за виновен в това, че на 13.11.2016 г., около 22.45 часа, на Главен път Е-79, в района на километър 380+500, пътен възел „Брежани“, преди разклона за с.Черниче, Община-Симитли, при управление на моторно превозно средство / лек автомобил марка и модел „Опел кадет“ с рег.№ ****, негова собственост/, в посока на движение от гр.Кресна към гр.Симитли, е
нарушил правилата за движение, установени в ЗДвП /чл.16, ал.1, т.1 ЗДвП, чл.
20, ал.1 ЗДвП и чл.20, ал.2 ЗДвП/, като е управлявал МПС с несъобразена
скорост и при възникнала опасност за движението не е успял да спре автомобила, загубил е контрол върху него, навлязъл е в срещуположната лента за движение и в следствие на нарушенията на ЗДвП е реализирал пътно-транспортно произшествие, като е блъснал движещия се отдясно наляво
пешеходец И.Р.Р., и по непредпазливост му е причинил средна телесна повреда по смисъла на чл.129. ал.2 от НПК, изразяваща се в счупване на лявата бедрена кост под големия трохантер, счупване на долния клон на лявата срамна кост на таза, което е причинило на пострадалия Р. трайно затруднение на движението на левия долен крайник за срок по-голям от един месец, като деянието е извършено при условията на независимо съпричиняване с пострадалия И.Р.Р., който по същото време и на същото място при пресичане на пътното платно, е нарушил правилата.за движение по чл.113, ал.1, т.1 ЗДвП, представляващо престъпление по чл.343, ал.1 б. „б“ пр.2 от НК вр. с чл.342, ал.1, пр.З от НК във връзка с чл.16, ал.1,т.1 ЗДвП, връзка с чл.20, ал.1 ЗДвП във връзка с чл.20, ал.2 ЗДвП, за което на основание чл.78а, ал.1 от НК, го е освободил от наказателна отговорност и му е наложил административно наказание „глоба“ в размер на 1500 лв. На основание чл.78а, ал.4 от НК, му е наложил и кумулативно административно наказание „лишаване от право да управлява МПС“ за срок от 4 месеца.

                        Съгласно чл.300 от ГПК, влязлата в сила присъда на наказателния съд е задължителна за гражданския съд, който разглежда гражданските последици от деянието, относно това дали то е извършено, неговата противоправност и виновността на дееца.                               С оглед на горецитираното влязло в сила решение на наказателния съд, настоящият състав приема, че е установено противоправното поведение на водача С.С.Т., неговата вина, съставомерните последици, които са част от състава на престъплението/причинените средни телесни повреди на И.Р.Р./, и причинно-следствената връзка между противоправното поведение на водача и вредоносния резултат.

                        От заключението на медицинската експертиза, което съдът приема, се установява, че в резултат на катастрофата ищецът е получил следните телесни повреди: счупване на шийката на лява бедрена кост; счупване на лявата бедрена кост в горната част на средна трета от костта; счупване на долния клон на лявата срамна кост; сътресение на мозъка с оток; контузия и множество охлузвания по лицето и главата, счупване на коронките на 11, 12 и13-ти зъби. Счупването на лявата бедрена кост е довело до трайно затруднение на движенията на левия долен крайник за срок, повече от 30 дни. Счупването на долния клон на лявата срамна кост, поради функционалната свързаност с долния крайник, е довело до трайно затруднение на движенията на левия долен крайник за срок, повече от 30 дни. Сътресението на мозъка с оток е довело до разстройство на З.то, временно опасно за живота. Контузията и охлузванията по лицето и главата са довели до болка. Счупването на коронките на 11, 12 и 13-ти зъби са довели до затруднение на дъвченето и говоренето. През периода на лечение ищецът е търпял болки и страдания, като първите 3 месеца болките са били с по-голям интензитет. Спрямо пострадалия е било проведено оперативно лечение на счупването на бедрената кост, което се е изразило в открито наместване на счупването и фиксиране на фрагментите с интрамедуларен пирон и винтове. При нормално протичане на лечебния процес, без усложнения, периодът на възстановяване при подобен вид травми е около 12 месеца. Ищецът не се е явил пред вещото лице за извършване на личен преглед. Според експерта, уврежданията в областта на лявата страна на таза и лявото бедро най-вероятно са получени от удара в калника на автомобила. Уврежданията в областта на главата и лицето най-вероятно са получени от контакта на тялото на ищеца с терена. В заключението е посочено, че няма разлика между описаните в исковата молба телесни повреди и уврежданията, отразени в приложените медицински документи. По делото няма представени документи за извършени контролни прегледи на ищеца. С протокол №1101/14.11.2016 г., описан в констативния протокол, е установено алкохолно съдържание в кръвта на пострадалия от 2,78%о. В специализираната литература е възприета скалата на Дубовски относно алкохолното опиянение. В нея при алкохолно съдържание от 2,50 до 3,00 %о. се приема средна степен на алкохолно опиване. При тази степен на алкохолно опиване при пациента се наблюдават значителни нарушения в мисловната дейност, речта, съобразителността, вниманието, ориентироваността, координацията на движенията, залитаща походка, силно забавени реакции, афекти, понякога сънливост, сърдечносъдови разстройства, признаци на значително потискане на централната нервна система с понижение на чувствителността за болка, дезориентация, психическа обърканост, световъртеж, потиснатост и раздразнителност; засилени емоционални състояния от апатия и летаргия до ярост; нарушения на зрението - двойно виждане; нарушения на възприятията за цвят, форма, движение и размери. След провеждането на оперативно лечение на ищеца е било необходимо да се осъществи и рехабилитация за по-бързо и правилно възстановяване. По делото няма данни пострадалият да е провел рехабилитация. Не са приложени документи за наличието на придружаващи и предхождащи катастрофата заболявания на ищеца, които биха могли да повлияят върху начина на протичане и продължителността на лечебния процес.                                                                                                                                                  При така събраните доказателства съдът приема, че е осъществен съставът на чл.226, ал.1 от КЗ/отм/. От решението на наказателния съд се установи, че поведението на водача на л.а „Опел Кадет“ с рег. № ****С.С.Т. при катастрофата на 13.11.2016 г. е било противоправно и виновно и е причинило на ищеца травматични увреждания, а от медицинската експертиза се установи, че Р. е претърпял неимуществени вреди, които са в причинно-следствена връзка с получените при катастрофата травми.

                        При определяне размера на обезщетението съдът отчете следните обстоятелства: възрастта на ищеца към датата на катастрофата – 26 г.; вида на причинените травми, установени от заключението на медицинската експертиза – няколко средни телесни повреди, изразили се в счупване на шийката на лява бедрена кост, счупване на лявата бедрена кост в горната част на средна трета от костта и счупване на долния клон на лявата срамна кост; сътресение на мозъка с оток, което е довело до разстройство на З.то, временно опасно за живота и леки телесни повреди, изразили се в контузия и множество охлузвания по лицето и главата. Съдът съобрази вида на проведено лечение – болнично лечение през периода 14.11.2016 г. - 21.11.2016 г., през който е осъществено оперативно лечение на счупването на бедрената кост, чрез открито наместване на счупването и фиксиране на фрагментите с интрамедуларен пирон и винтове. Съдът отчете общия възстановителен период от 12 месеца, както и периодът на интензивни болки и страдания -  през първите 3 месеца. Съдът съобрази трудностите, които е изпитвал ищецът в хигиенно-битовото си обслужване по време на лечението и възстановителния период, когато е бил безпомощен и е зависел от чужда помощ в ежедневието. Съдът отчете преживения от ищеца стрес и типичните за катастрофата негативни емоционални преживявания. От друга страна, по делото бе установено, че пострадалият е възстановен, липсват данни да са останали трайни последици за неговото З..

                        При определяне на обезщетението съдът не обсъжда травматичните увреждания, изразили се в счупване на коронките на 11, 12 и 13-ти зъби, тъй като ищецът в исковата молба не е описал такива увреди, респ. не търси обезщетение за тях в настоящото производство.   

С оглед на горепосочените обстоятелства, социално-икономическите условия и стандарта на Ж.в страната през 2016  г., на основание чл.52 от ЗЗД, съдът  определи обезщетение за неимуществени вреди, по справедливост, в размер на 45 000 лв.

По възраженията за съпричиняване на вредите:

Ответникът поддържа в хода на делото възражения за съпричиняване на вредите от ищеца, който в състояния на тежко алкохолно опиване, предприел внезапно пресичане на необозначено място на пътното платно, без да се съобрази с движещите се превозни средства.

Възраженията за съпричиняване на вредите са основателни, поради следните съображения:

 От заключението на автотехническата експертиза, което съдът приема, се установява следният механизъм на настъпване на катастрофата: На 13.11.2016 г., около 22:45 ч., в тъмната част на денонощието, лек автомобил „Опел Кадет“ с рег. № ****се е двмижел по главен път Е-79 в посоката от град Сандански към град Благоевград със скорост от 93 км/ч. В същото време пешеходците Р. и Д. са се намирали в района на пътен възел „Брежани” до лентата за движение в посока към град Благоевград (в близост до моста, надлез над главен път) с намерение да пресекат пътното платно. В момента, когато лекият автомобил се е намирал в района километър 380+500 в района на пътения възел, водачът е забелязъл, че пешеходците пресичат лентата за движение към град Благоевград, поради което е насочил автомобила наляво и е предприел аварийно спиране. Настъпил е удар със скорост от около 64,22 км/ч между пешеходеца Р. и автомобила. Сблъсъкът е бил между предния десен габарит на автамобила в зоната на десния фар и мигача и левия крак на ищеца в областта на коляното. След първоначалния контакт е последвал удар на тялото на Р. отгоре върху калника на автомобила, което почти веднага е било съчетано с блъскане на тялото му в тялото на другия пешеходец Д.. Вследствие на контакта между пешеходците Д. е залитнал и е паднал на около 3,0 - 4,0 метра в близост до дясната спирачна следа на МПС. След удара л.а „Опел Кадет“ е продължил напред, а тялото на пешеходеца Р. се е плъзнало към челното стъкло и се е ударило най-вероятно с лявото рамо в стъклото, при което то се е счупило в долния десен ъгъл. След удара в челното стъкло тялото на пешеходеца е придобило голяма кинетична енергия, от която вследствие от отрицателното ускорение на автомобила, бързо се е изравнило по стойност с тази на моторното превозно средство. Последвало е плъзгане и отхвърляне на пешеходеца Р. в посока напред и вдясно от спиращия автомобил. При това отхвърляне тялото на пешеходеца се е ударило в дясното огледало, което се е счупило, а ищецът е паднал върху асфалтовата настилка. След като Р. е паднал встрани, спиращият автомобил е продължил и е излязъл върху банкета, където е преустановил движението си. Място на ПТП се намирана на главен път Е-79, на километър 380+500,, в района на пътен възел преди село Черниче в участъка след надлеза към село Полето, гледано в посока към град Благоевград. При огледа на местопроизшествието не са описани пътни знаци, които да са от значение за процесното пътно-транспортно произшествие. Главен път Е-79 в района на пътния възел е двупосочен, с по една лента за движение във всяка посока, които са разделени помежду си от единична бяла непрекъсната разделителна линия (маркировка М1 ). Пътното платно е ограничено от двете страни с непрекъсната линия М1. Лек автомобил „Опел Кадет“ с рег. № ****е оставил спирачни следи, вследствие на аварийното спиране. Скоростта му преди настъпване на процесното ПТП е била 93 км/ч. Скоростта му в момента на удара е била 64,22 км/ч. Дължината на опасната зона за спиране на автомобила е била 95,99 м. Ударът е настъпил върху предната дясна част на лекия автомобил в зоната на преден десен фар. Материалните щети по лекия автомобил са следните: деформиран десен калник на предния ръб на калника, счупен десен фар и мигач, липсва дясно огледало за обратно виждане, предното панорамно стъкло е счупено в долния десен ъгъл. Мястото на пресичане на пътното платно от пешеходците Р. и Д. не е било обозначено с пешеходна пътека и не е било предназначено за пресичане. Според вещото лице, причина за настъпване на катастрофата е както поведението на водача на автомобила, така и поведението на ищеца. Водачът на автомобила се е движел със скорост, която не му е позволявала при възникнала опасност на пътя да спре в рамките на осветената си зона пред автомобила (осветеност до 75 м. пред дясната страна на автомобила и дължина на опасната зона 95 м.). Водачът е извършил маневра “отклонение наляво“, като по този начин на практика е „догонил“ пресичащите пешеходци. Пешеходците са допринесли за настъпване на катастрофата, тъй като са пресичали главен път на място, необозначено за пресичане, и по време, когато не е било безопасно за тях и за другите участници в движението. Ищецът е имал възможност да възприеме приближаващия автомобил от голямо разстояние - 300 – 350 м. и е имал възможност да не предприема пресичане на пътното платно на главен път Е 79 в момент, когато това не е било безопасно.

От показанията св.Д. /очевидец на катастрофата/ се установява, че заедно с ищеца в качеството на пешеходци пресичали магистрала/главен път Е 79/ в посока Благоевград. На място имало отбивка, „една постройка“. Катастрофата настъпила близо до постройката. Прибирали се с ищеца от село Полето за село Черниче и при пресичане на магистралата ги блъснала кола. Произшествието настъпило между  20:30  - 21:00 часа. Не валял дъжд, нито имало мъгла или сняг. Имали добра видимост. На място имало лампи, отсреща имало къща, където живеели хора, и светело. Лампите обаче били ниско долу и горе на високото не се виждало много добре, но колата се виждала.  Същевременно свидетелят твърди, че не знаел от къде точно им дошла колата. Ударът настъпил  в края на банкета. Д. се събудил в болницата и не знаел как ги е ударила колата, не може да каже  дали ги е ударила отпред, отстрани или отзад. Не знае колко човека са пътували в нея. Впоследствие в болницата, когато дошъл в съзнание, разбрал че ги е ударила кола „Опел Кадет“. Преди да ги удари, тя се движела в посока от Сандански за София. В момента на удара се намирали от лявата част на платното за движение. В същата лента, в която се движели, настъпил ударът между ищеца и лекия автомобил. Свидетелят заявява, че колата ударила ищеца с предната част, но не е сигурен, защото изгубил съднание. Ищецът бил ударен в дясно, в областта на десния крак, кръста и отзад на гърба вдясно. Лицето му било обезобразено. Бил ударен и в главата, имал сътресение на мозъка. Свидетелят също пострадал в областта на черния дроб и  получил сътресение на мозъка. Почти цялата дясна страна на тялото на ищеца била ударена. След удара водачът  спрял, но свидетелят не може да каже в каква посока, тъй като изгубил съзнание. После научил, че водачът останал на място и им оказал помощ. След удара тялото на ищеца „изхвръкнало“ може би на 2 метра от колата, но свидетелят не може да каже точно къде се е намирало след удара. Преди да предприемат пресичане на пътното платно двамата пешеходци се огледали в двете посоки. След като стъпили на пътното платно, ударът станал за секунди. Не видели как се е приближил автомобила до тях. Не може да каже с каква скорост се е движела колата. На 13.11.2016 г. преди настъпването на процесното произшествие с ищеца заедно употребили алкохол, но употребеното количество не им пречело да се ориентират в пространството и да разбират какво се случва. Били общо пет човека, като изпили общо 1 литър ракия, по 200-300 грама на човек „горе-долу“.  Катастрофата настъпила около час – два след като приели алкохола. Не знае каква е причината, за да не забележи по-рано автомобила, защото участъкът бил прав и нямало завои. Ако автомобилът приближавал с нормална скорост, щели да го видят.

От показанията на св.Т. /водач на процесния автомобил/ се установява, че някъде близо до Симитли настъпило произшествието, късно вечерта. Пътувал на къси фарове и в последния момент видял пред себе си хора на пътното платно. Свидетелят счита, че се е движел с около 80 км/час, но впоследствие експертиза установила, че се е движел с 59 км/час. Пътувал в дясната лента и като видял хората се опитал да ги избегне, насочил автомобила наляво и ударил спирачки. Всичко се случило в края на самата дясна лента или в средата. Хората били облечени в тъмни дрехи и само дънките им били по-светли, били с черни якета и дънки. Те пресичали, но докато се движели, имало забавяне от тяхна страна, застой и след това тръгнали като попаднали пред колата. Нямало насрещно движение. След произшествието двамата пешеходци „хъркали“, усетил миризма на алкохол. В момента, в който ги видял, използвал спирачки и едновременно с това завил. В първия момент не видял ясно пешеходците, по-скоро видял дънките, защото били по-светли. Пешеходците били на около 15 метра пред свидетеля, пресичали пътното платно.

Съдът кредитира показанията на свидетелите относно механизма на настъпване на катастрофата, поведението на пешеходците и обстоятелството дали ищецът е употребил алкохол преди произшествието, тъй като са непротиворечиви и се подкрепят от автотехническата и медицинска експертизи.  

При така събраните доказателства съдът приема, че с поведението си ищецът е допринесъл за настъпвнае на катастрофата. От показанията на св. Д. и Т., както и от медицинската експертиза се установи, че пострадалият преди катастрофата е употребил алкохол, като е бил в състояние на средна степен на алкохолно опиянение, което се характеризира със значителни нарушения в мисловната дейност, речта, съобразителността, вниманието, координацията на движенията на пациента. Наблюдава се залитаща походка, силно забавени реакции, афекти, понякога сънливост, сърдечносъдови разстройства, признаци на значително потискане на централната нервна система с понижение на чувствителността за болка, дезориентация, психическа обърканост, световъртеж, потиснатост и раздразнителност, засилени емоционални състояния от апатия и летаргия до ярост, нарушения на зрението - двойно виждане, нарушения на възприятията за цвят, форма, движение и размери. Ищецът е имал видимост към автомобила от разстояние 300 – 350 м., но е предприел пресичане на главен път Е 79  в тъмната част на денонощието/22:45 ч./, макар пресичането да е било забранено за пешеходци, при това по време, когато не е било безопасно за него и за останалите участници, с което е допуснал нарушение на чл.55, ал.1 от ЗДвП и чл. 113, ал.1, т.1 от ЗДвП.

Като отчете механизма на настъпване на катастрофата и  съпостави поведението на водача на автомобила с поведението на пешеходеца съдът прие процент на съпричиняване на вредите от ищеца – 40 %. 

Тъй като съдът прие процент на съпричиняване на вредите от пострадалия от 40 %, стойността на дължимото обезщетение за ищеца възлиза на 27 000 лв. /45 000 лв. х  60 %/, до който размер искът е основателен, а в останалата част, до пълния предявен размер от 100 000 лв., представляващи част от 150 000 лв., следва да  бъде отхвърлен.

По разноските:

Ищецът следва да бъде осъден да заплати на ответника, на основание чл.78, ал.3 от ГПК, направените по делото разноски в размер на 2861.60 лв., съобразно отхвърлената част от иска.

При определяне размера на разноските за ответника съдът не уважи възражението на ищеца за прекомерност на адвокатското възнаграждение, тъй като ответникът е направил разноски за адвокатско възнаграждение в размер на 3530 лв., колкото е минималният размер на адвокатско възнаграждение.

Ответникът следва да бъде осъден да заплати на адв. Р.И.М. ***, на основание чл. 38, ал. 2 Закона за адвокатурата, адвокатско възнаграждение в размер на 1143.72 лв. с ДДС, съобразно уважената част от предявения иск.

Ответникът следва да бъде осъден да заплати на държавата, по сметка на СГС, ДТ върху уважения иск в размер 1080 лв., а на СГС разноски за вещи лица в размер на 67.50 лв., съразмерно на уважената част от иска.

Мотивиран така, съдът

   

 

Р  Е  Ш  И  :

 

ОСЪЖДА „Застрахователно акционерно дружество Д.Б.: Ж.и З.“ АД, ЕИК ****, със седалище и адрес на управление:*** да заплати на И.Р.Р., ЕГН **********, съдебен адрес: ***, на основание чл.226, ал.1 от КЗ/отм/, сумата от 27 000 лв. /обезщетение за неимуществени вреди, изразили се в болки и страдания от следните телесни повреди: счупване на шийката на лява бедрена кост; счупване на лявата бедрена кост в горната част на средна трета от костта; счупване на долния клон на лявата срамна кост; сътресение на мозъка с оток; контузия и множество охлузвания по лицето и главата, причинени на 13.11.2016 г., в следствие на пътно-транспортно произшествие, реализирано по вина на водача С.С.Т., при управление на л.а „Опел Кадет“ с рег. № ****, по време на действието на застрахователен договор за застраховка „Гражданска отговорност”/, ведно със законната лихва, считано от 13.11.2016 г. до окончателното изплащане, като иска в останалата част, до пълния предявен размер от 100 000 лв., представляващи част от 150 000 лв., като неоснователен ОТХВЪРЛЯ.

 

 

ОСЪЖДА И.Р.Р. да заплати на „Застрахователно акционерно дружество Д.Б.: Ж.и З.“ АД, на основание чл.78, ал.3 от ГПК, направените по делото разноски в размер на 2861.60 лв., съобразно отхвърлената част от иска.

 

ОСЪЖДА „Застрахователно акционерно дружество Д.Б.: Ж.и З.“ АД, ЕИК ****, да заплати на адв. Р.И.М.,***, адрес за призоваване: гр.София, п.к. 1000, ул. ****, на основание чл. 38, ал. 2 от Закона за адвокатурата, адвокатско възнаграждение в размер на 1143.72 лв. с ДДС, съобразно уважената част от предявения иск.

 

ОСЪЖДА „Застрахователно акционерно дружество Д.Б.: Ж.и З.“ АД, ЕИК ****, да заплати на държавата, по сметка на СГС, на основание чл. 78, ал. 6 ГПК, държавна такса в размер на 1080 лв., а на СГС разноски за вещи лица в размер на 67.50 лв., съразмерно на уважената част от иска.

 

Решението подлежи на въззивно обжалване пред Софийски апелативен съд  в двуседмичен срок от връчването на страните. 

 

                                                                                                          СЪДИЯ :