Определение по дело №589/2021 на Административен съд - Бургас

Номер на акта: 711
Дата: 8 април 2021 г. (в сила от 21 април 2021 г.)
Съдия: Христо Йорданов Христов
Дело: 20217040700589
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 12 март 2021 г.

Съдържание на акта

    О П Р Е Д Е Л Е Н И Е

                                                                    № 711

     гр.Бургас, 08.04.2021г.

 

Бургаският административен съд,  ХХ-ти състав, в закрито заседание на  осми април две хиляди двадесета и първа година в състав:

        ПРЕДСЕДАТЕЛ: ХР. ХРИСТОВ

разгледа докладваното от съдията адм. дело № 589 по описа на съда за 2021г. и за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.197 и следв. от Административно процесуалния кодекс /АПК/, във връзка с чл.27, ал.4, предл.2, във вр. с чл.34, ал.4, т.2 от Закона за управление на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове /ЗУСЕСИФ/.

Образувано е по жалба, подадена от СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА”, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Бургас, кв.Крайморие, ул.”Гларус” № 16, представлявано от председателя на УС И. Б. Б., против Решение МРД-ПП-09-37/04.03.2021г., издадено от заместник министър на земеделието, храните и горите и ръководител на Управляващия орган на  Програма за морско дело и рибарство 2014 - 2020, с което е прекратено производството по оценка и класиране на кандидат СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА”, ЕИК *********, подал проектно предложение на 08.06.2020г. с № BG14МFOP001-1.014.0003 с наименование „Иновативни методи за събиране на морски отпадъци в крайбрежни зони на Южното Черноморие”, по процедура за подбор на проекти  BG14МFOP001-1.014 „Опазване и възстановяване на морското биологично разнообразие и екосистеми и компенсационни режими в рамките на устойчивите риболовни дейности” по Програма за морско дело и рибарство 2014 - 2020.

         Оспорващият излага съображения, че обжалваното решение е неправилно, немотивирано и незаконосъобразно, тъй като административният орган е тълкувал превратно Критерий № 12 и Критерий № 4 от Условията за кандидатстване в процедурата за подбор, във връзка с представянето от страна на сдружението на оферти от две свързани дружества. В жалбата се твърди също, че УО на ПМДР неоснователно е мотивирал отказа с невярното твърдение, че сдружението-кандидат е представило документи, които подобряват проектното положение. Иска се отмяна на административния акт и постановяване на решение, с което проектното предложение на жалбоподателя да бъде допуснато до техническа и финансова оценка.

Административният орган представя по делото преписката по издаване на оспорения акт, като не изразява становище по допустимостта и основателността на жалбата.

След като прецени твърденията на страните и събрания по делото доказателствен материал, Бургаският административен съд намира за установено следното:

На 08.06.2020 год. жалбоподателят СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА” подал през системата ИСУН 2020 проектно предложение с наименование „Иновативни методи за събиране на морски отпадъци в крайбрежни зони на Южното Черноморие” по процедура „Опазване и възстановяване на морското биологично разнообразие и екосистеми и компенсационни режими в рамките на устойчивите риболовни дейности” по Програма за морско дело и рибарство 2014 – 2020г. /л.66-67 от делото/, което е получило входящ референтен номер BG14МFOP001-1.014.0003. Към проектното предложение/формуляра за кандидатстване/ са били представени съответните документи /л.45-75 от делото/, включително изискуемите се декларации, в т.ч. и от името на представляващия сдружението, че запознат с условията за кандидатстване /л.74 от делото/.

След разглеждане и извършена проверка на проектното предложение и проектната документация от страна на оценителна комисия, от председателя на комисията, на 11.11.2020 год., е изпратено чрез ИСУН 2020, до кандидата СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА” по проектно предложение BG14МFOP001-1.014.0003 /л.23 от делото/, че сдружението е включено в списъка на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова оценка по процедура за подбор на проекти BG14МFOP001-1.014 „Опазване и възстановяване на морското биологично разнообразие и екосистеми и компенсационни режими в рамките на устойчивите риболовни дейности” по Програма за морско дело и рибарство 2014 – 2020г. В списъка е посочено, че основанията за включване на СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА” в него са: 1. Справката-декларация на оферент „Булдок” ООД /която следва да е подписана от счетоводителя и управителя/ е подписана от лице, различно от законния представител на дружеството, поради което проектното предложение не отговаря на Критерий 2 „Налице са всички изискуеми документи и са попълнени съгласно изискванията, посочени в т.24 от Условията за кандидатстване по настоящата процедура. 2. Кандидата е предоставил две оферти за определяне на произхода на цените на предвидените разходи за закупуване на активи, съответно от „Дийп дайв системс” ЕООД с ЕИК ********* и „Булдок” ООД с ЕИК *********, за които след проверка в Търговския регистър е установено, че са свързани дружества по смисъла на пар.1, т.13 и т.14 от ДР на Закона за публично предлагане на ценни книжа /ЗППЦК/. Лицето Росен Иванов Желязков е управител както на „Дийп дайв системс” ЕООД, така и на „Булдок” ООД, както и че собственик на „Булдок” ООД са „Дийп дайв системс” ЕООД с размер на дялово участие 99.69% и Росен Иванов Желязков с размер на дялово участие 0.31%. Посочено е, че наличието на свързаност е в нарушение на Критерий № 4 „Включените в проекта дейности с допустими за финансиране съгласно изискванията в т.13 от Условията за кандидатстване по настоящата процедура” и не отговаря на изискването на Критерий 12 „Предвидените разходи в проектното предложение са допустими съгласно Условията за кандидатстване по настоящата процедура”. В съобщението до кандидата е указано, че може да подаде възражение в седемдневен срок, посочен в поле „Срок за отговор”.

В отговор на уведомителното писмо, че сдружението е включено в списъка на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова оценка по процедура за подбор на проекти BG14МFOP001-1.014, на 18.11.2020г., кандидатът СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА” е представил чрез ИСУН 2020 възражение на основание чл.34, ал.3 от ЗУСЕСИФ /л.24-25 от делото/. Във възражението е посочено, че на дружеството не е дадена възможност да предостави допълнителна информация във връзка с установените нередности по реда на чл.34, ал.2 от ЗУСЕСИФ, както е предоставянето на втора оферта от негова страна няма никаква стойност, поради което предложението му отговаря на изискванията на процедурата.

Във връзка с подаденото възражение и в изпълнение на заповед № МДР-ПП-09-233/17.12.2020г. на ръководителя на УО на ПМДР 2014-2020, било изготвено становище от Веселина Павлова и Вероника Щерева – главни експерти в отдел Договаряне, дирекция МДР, с което посочват, че възражението на кандидата СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА” за неспазване на процедурата по чл.34, ал.2 от ЗУСЕСИФ от страна оценителната комисия е основателно. По отношение на останалите доводи на кандидата становището на двамата експерти е, че същите са неоснователни.

В съответствие с изготвеното становище, на 05.01.2021г., чрез системата на ИСУН 2020, кандидатът СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА” е получил второ уведомително писмо/уведомление/ във връзка с проектното предложение BG14МFOP001-1.014.0003/л.44 от делото/, поради констатирана необходимост от предоставяне на допълнителна информация /документи/ и/или разяснения. В уведомлението изпратено от председателя на оценителната комисия /л.77-78 от делото/ е посочено за констатираните от комисията нередности, а именно: 1. Справката-декларация на оферент „Булдок” ООД /която следва да е подписана от счетоводителя и управителя/ е подписана от лице, различно от законния представител на дружеството и 2. Кандидата е предоставил две оферти за определяне на произхода на цените на предвидените разходи за закупуване на активи, съответно от „Дийп дайв системс” ЕООД с ЕИК ********* и „Булдок” ООД с ЕИК *********, за които след проверка в Търговския регистър е установено, че са свързани дружества по смисъла на пар.1, т.13 и т.14 от ДР на Закона за публично предлагане на ценни книжа /ЗППЦК/. Лицето Росен Иванов Желязков е управител както на „Дийп дайв системс” ЕООД, така и на „Булдок” ООД, както и че собственик на „Булдок” ООД са „Дийп дайв системс” ЕООД с размер на дялово участие 99.69% и Росен Иванов Желязков с размер на дялово участие 0.31%. В съобщението до кандидата е указано, че може да подаде възражение в срок от десет календарни дни, който срок е посочен и в поле „Срок за отговор” на съобщението чрез системата ИСУН.

 На 05.01.2021г., чрез системата на ИСУН 2020, кандидатът СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА” е подал отговор с обяснителна записка и приложения към него /л.78-92 от делото/. С отговора е представена справка-декларация, подписана от законния управител на „Булдок” ООД и трета оферта заедно със справка-декларация от „БГ дайв Сълюшънс” ООД с ЕИК *********.  В обяснителната записка кандидатът е посочил във връзка с установената свързаност между предоставените оферти, че е допусната техническа грешка, тъй като едната от тях е прикачена погрешно към подаденото проектно предложение. Същият освен това е изразил становище, че представянето на втората оферта няма според него няма никаква стойност, след като има една оферта.

В резултат на проведената административна процедура и след като обсъдил и анализирал установените в административното производство факти и обстоятелства УО на  ПМДР 2014 - 2020 издал оспореното Решение МРД-ПП-09-37/04.03.2021г., с което е прекратил производството по оценка и класиране на кандидат СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА”, ЕИК *********, подал проектно предложение на 08.06.2020г. с № BG14МFOP001-1.014.0003 с наименование „Иновативни методи за събиране на морски отпадъци в крайбрежни зони на Южното Черноморие”, по процедура за подбор на проекти  BG14МFOP001-1.014 „Опазване и възстановяване на морското биологично разнообразие и екосистеми и компенсационни режими в рамките на устойчивите риболовни дейности” по Програма за морско дело и рибарство 2014 - 2020.

Решението е изпратено на адресата му със съпроводително писмо изх.№ 62-67/04.03.2021г. на заместник министър на земеделието, храните и горите и ръководител на УО на  ПМДР 2014 - 2020 /л.5 от делото/ по електронен път видно от разпечатка от електронната поща /л.10 от делото/.

Тази фактическа обстановка се възприема от съда въз основа на представените и приети по делото писмени доказателства, като по същата, всъщност, няма и спор между страните по делото.

В резултат на така установената фактическа обстановка съдът прави следните правни изводи:

От представената в административната преписка разпечатка от електронната поща не става ясно, кога жалбоподателят е получил писмото, ведно с оспореното решение, но жалбата е подадена направо в Административен съд - Бургас на 12.03.2021г. и в нея се твърди, че решението е получено от сдружението на 05.03.2021г. чрез системата ИСУН, поради което съдът приема, че е спазен законоустановения седем дневен срок. Жалбата е подадена от адресат на административния акт, за който актът създава неблагоприятни последици и засяга негови права и законни интереси, т.е. подадена е от надлежна страна, с правен интерес от оспорването. Поради това следва да се приеме, че жалбата е допустима и следва да бъде разгледана по същество.

Съгласно чл.34, ал.4, т.2 от ЗУСЕСИФ, ръководителят на управляващия орган се произнася по основателността на възражението на кандидатите, чието проектно предложение е включено в списъка на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова оценка, в едноседмичен срок от неговото получаване, като прекратява производството по отношение на кандидата. В настоящия случай, оспореното решение е издадено на основание посочената разпоредба от заместник министър на земеделието, храните и горите и ръководител на УО на  ПМДР 2014 - 2020, съгласно Заповед № РД-09-187 от 26.02.2021г., издадена от министъра на земеделието, храните и горите /л.138 от делото/, в качеството му на компетентен административен орган, на който са възложени правомощия на ръководител на управляващия орган по Програмата за морско дело и рибарство за периода 2014-2020г.

На следващо място, оспореното Решение МРД-ПП-09-37/04.03.2021г., с което е прекратено производството по оценка и класиране на кандидат СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА”, ЕИК *********, подал проектно предложение на 08.06.2020г. с № BG14МFOP001-1.014.0003 на основание чл.34, ал.4, т.2 от ЗУСЕСИФ, е издадено в изискуемата се от закона писмена форма, съгласно чл.59, ал.2 от АПК, като от формална страна, актът съдържа всички изискуеми от закона съществени реквизити; наименованието на органа, издател на акта, наименование на акта, адресат на акта, фактически и правни основания за издаването му, разпоредителна част, дата на издаване и подпис.

По отношение спазването на административнопроизводствените правила при издаване на акта, следва да се посочи, че съгласно чл.29, ал.2 от ЗУСЕСИФ, в процедурата чрез подбор на проектни предложения се извършва: 1. оценяване на всяко проектно предложение, което включва: а) оценка на административното съответствие и допустимостта; б) техническа и финансова оценка; 2. класиране на одобрените проектни предложения в низходящ ред и 3. определяне на проектни предложения, за които се предоставя финансиране. Според чл.33, ал.1 от ЗУСЕСИФ, оценяването и класирането на проектните предложения се извършва от комисия, назначена от ръководителя на управляващия орган в двуседмичен срок от крайния срок за подаването им, а съгласно чл.34, ал.2 от ЗУСЕСИФ, когато при проверката се установи липса на документи и/или друга нередовност, комисията изпраща на кандидата уведомление за установените нередовности и определя разумен срок за тяхното отстраняване, който не може да бъде по-кратък от една седмица. Уведомлението съдържа и информация, че неотстраняването на нередовностите в срок може да доведе до прекратяване на производството по отношение на кандидата. Отстраняването на нередовностите не може да води до подобряване на качеството на проектното предложение. Въз основа на извършената проверка за административно съответствие и допустимост комисията по чл.33 от с.з. изготвя списък на проектните предложения, които не се допускат до техническа и финансова оценка. Кандидат, чието проектно предложение е включено в списъка, може писмено да възрази пред ръководителя на управляващия орган в едноседмичен срок от съобщаването. Ръководителят на управляващия орган се произнася по основателността на възражението в едноседмичен срок от неговото получаване, като: връща проектното предложение за техническа и финансова оценка или прекратява производството по отношение на кандидата. Съдът, предвид представените по делото и обсъдени по-горе писмени доказателства – преписката по издаване на оспореното решение намира, че в случая, не са допуснати нарушения на така разписаните административно-производствени правила.

По отношение материалноправната законосъобразност на оспореното решение, т.е. съответствието му с приложимите материалноправни разпоредби на закона, съдът намира следното:

Съгласно чл.26, ал.1 от ЗУСЕСИФ, ръководителят на УО на програмата утвърждава за всяка процедура насоки и/или друг документ, определящи условията за кандидатстване и условията за изпълнение на одобрените проекти. Редът за разработване и приемане на тази документация е посочена в разпоредбите на чл.26, ал.2 - 9 от ЗУСЕСИФ. Изводът, който се налага, предвид тази уредба е, че Условията за кандидатстване за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програма за морско дело и рибарство 2014 - 2020, финансирана от Европейския фонд за морска дело и рибарство, по процедура чрез подбор на проекти № BG14МFOP001-1.014 „Опазване и възстановяване на морското биологично разнообразие и екосистеми и компенсационни режими в рамките на устойчивите риболовни дейности, имат характер на задължителни правила по тази конкретна процедура, спрямо които се извършва допускане и оценка на подадените проектни предложения. В този смисъл решението на УО, с което се утвърждават условията за кандидатстване, по своята правна същност представлява изрично волеизявление на административен орган, с което се създават права и задължения за гражданите или организации, поради което следва да се квалифицира като административен акт със самостоятелно правно значение, който определя конкретните правила по дадена процедура.

Съгласно т.24, т.2 от Условията за кандидатстване за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програма за морско дело и рибарство 2014 - 2020, финансирана от Европейския фонд за морска дело и рибарство, по процедура чрез подбор на проекти № BG14МFOP001-1.014 „Опазване и възстановяване на морското биологично разнообразие и екосистеми и компенсационни режими в рамките на устойчивите риболовни дейности /УСЛОВИЯТА КАНДИДАТСТВАНЕ/, кандидатите следва да представят към Формуляра за кандидатстване, изцяло електронен път, чрез ИСУН 2020:

А/ Официален каталог на производител или оторизиран представител или Б/ Две независими, съпоставими и конкурентни оферта. В случай че за доказване произхода на цените на предвидените разходи за закупуване на активи кандидатът е приложил към Формуляра за кандидатстване две независими, съпоставими и конкурентни оферта, то УО на ПМДР извършва проверка дали са изпълнени едновременно следните две условия: - предметът на дейност на оферента да е идентичен или сходен с посочената в офертата доставка, услуга или строителство. Проверката за предмета на дейност на оферента се извършва чрез справка в Търговския регистър към Агенцията по вписванията/Регистър БУЛСТАТ/Правноинформационна система (АПИС, СИЕЛА или др.). В случай че оферентът е чуждестранно лице – проверката ще се извърши въз основа на представения документ за регистрация съгласно националното му законодателство; - годишния оборот, който се отнася до предмета на поръчката (специфичен оборот) през някоя от или общо от предходните три приключили финансови години, преди датата на кандидатстване, да е равен или по-голям от стойност на поръчката или на съответната обособена позиция, в случай че процедурата е с обособени позиции. Изискването за специфичен оборот се доказва от оферента със справка – декларация, подписана от счетоводителя и управителя на фирмата оферент. Справката трябва да е придружена от Отчет за приходите и разходите за последните три приключили финансови години, в зависимост от датата на която кандидатът е учреден или започнал дейността си и годишни финансови отчети. Ако годишните финансови отчети и отчетите за приходите и разходите са публично обявени, се извършва справка в съответния регистър.

Според т.24, т.3 от УСЛОВИЯТА КАНДИДАТСТВАНЕ – Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване:

За всички предварителни разходи, кандидатът следва да приложи към Формуляра за кандидатстване най-малко две независими, съпоставими и конкурентни оферти с цел определяне основателността на предложените разходи - прикачени в ИСУН 2020. (документът е задължителен за всички проектни предложения, предвиждащи предварителни разходи по т.14.1.3.4. подточка 1)

Съгласно т.14.1.3. от УСЛОВИЯТА КАНДИДАТСТВАНЕ –„Допустими за финансиране са следните разходи, предназначени за осъществяване на дейностите по точка 13.1 „Допустими дейности”:

1. Безвъзмездна финансова помощ се предоставя за финансирането на следните дейности по чл. 40,  параграф 1, буква а) от Регламент (ЕС) № 508/2014 на Европейския регламент и на Съвета от 15 май 2014 г., и по-конкретно:

1.1. отстраняване от морето на изгубени риболовни уреди, по-специално във връзка с борбата срещу непреднамерения риболов (ghost fishing), както и пластмасови отпадъци.

В т.1 е посочено като ВАЖНО, че „При изпълнение на дейности по чл. 40, параграф 1, буква а) от Регламента, разходите по т. 1.1 са основни и следва да съставляват минимум 50% от разходите включени в т.1, а разходи 1.2, 1.3, 1.4 и 1.5 са допълващи основните.

Според т.21.1 от УСЛОВИЯТА КАНДИДАТСТВАНЕ – Оценка на административното съответствие и допустимостта:

Критериите за административно съответствие и допустимост на проектните предложения по процедурата са подробно указани в Приложение № 3 към Условията за кандидатстване.

В процеса на оценка на административното съответствие и допустимост на проектните предложения по процедурата, ще бъде проверявано дали: - проектното предложение се отнася за обявената процедура за подбор на проектни предложения; - са налице всички документи, представени и попълнени съгласно изискванията, посочени в т. 24 от настоящите Условия за кандидатстване; - въз основа на Формуляра за кандидатстване и представените документи е налице съответствие на кандидатите, проектните дейности и разходите с критериите за допустимост, посочени в Условията за кандидатстване.

Оценката за административно съответствие и допустимост на проектните предложения включва и проверка и оценка на допустимостта на всички предвидени дейности и разходи. В случай че в процеса на оценка, Оценителната комисия установи наличието на обстоятелства (напр. включени в проектното предложение недопустими дейности, недопустими разходи, дублиране на заложени дейности и/или разходи и др.), това може да доведе до изменение на бюджета на проектното предложение (т. 5 от Формуляра за кандидатстване). Следва да се има предвид, че промените в бюджета не могат да доведат до увеличаване на размера на безвъзмездната финансова помощ. Поради това, в интерес на кандидата е да планира дейности и да представи бюджет, реалистични и ефективни от гледна точка на целта на проекта и планираните разходи.

В случай че по време на оценката се установи надвишаване интензитета на безвъзмездната финансова помощ и/или максималния размер на безвъзмездната финансова помощ, определен в настоящите Условия за кандидатстване, Оценителната комисия служебно го намалява до максимално допустимия интензитет и/или размер.”

В рамките на законосъобразно проведената процедура, проектното предложение на жалбоподателя СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА” е отхвърлено на основание това, че по отношение разходите по т.1.1 „отстраняване от морето на изгубени риболовни уреди, по-специално във връзка с борбата срещу непреднамерения риболов (ghost fishing), както и пластмасови отпадъци”, кандидатът е декларирал разход за „Събиране и изваждане на изгубен риболовни уреди и други отпадъци от морето” като за определяне на произхода на цените за предвидените разходи за закупуване на активи е предоставил две оферти, съответно на „Дийп дайв системс” ЕООД, така и на „Булдок” ООД.

От административната преписка е посочено, че след извършена проверка в Търговския регистър е установено, че „Дийп дайв системс” ЕООД с ЕИК ********* и „Булдок” ООД с ЕИК *********, за които след проверка в Търговския регистър е установено, че са свързани дружества по смисъла на пар.1, т.13 и т.14 от ДР на Закона за публично предлагане на ценни книжа /ЗППЦК/. Лицето Росен Иванов Желязков е управител както на „Дийп дайв системс” ЕООД, така и на „Булдок” ООД, както и че собственик на „Булдок” ООД са „Дийп дайв системс” ЕООД с размер на дялово участие 99.69% и Росен Иванов Желязков с размер на дялово участие 0.31%.

Този факт не се оспорва от жалбоподателя, като същият твърди, че според него представянето на втората оферта няма никаква стойност, след като има една оферта. Становището му е, че това не може да бъде основание за прекратяване на процедурата, тъй като не е налице несъответствие по Критерий 12 „Предвидените разходи в проектното предложение са допустими съгласно Условията за кандидатстване по настоящата процедура. В случай на наличие на недопустими разходи същите са установени и редуцирани”, поради това, че разходите, които УО редуцира отговарят изцяло на целите, дейностите и допустимите разходи по процедурата.

Съдът намира, че изложеното от жалбоподателя становище е необосновано и неправилно, в противоречие с относимите материали разпоредби, тъй като същият в нарушение на изискването на т.24, т.3 от УСЛОВИЯТА КАНДИДАТСТВАНЕ – Списък на документите, които се подават на етап кандидатстване, не е представил две независими съпоставими и конкурентни оферти с цел определяне основателността на предложените разходи. Кандидатът за безвъзмездна финансова помощ СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА” е представил две оферти за определяне на произхода на цените на предвидените разходи за закупуване на активи, съответно от „Дийп дайв системс” ЕООД с ЕИК ********* и „Булдок” ООД с ЕИК *********, за които след проверка в Търговския регистър е установено, че са свързани дружества по смисъла на пар.1, т.13 и т.14 от ДР на Закона за публично предлагане на ценни книжа /ЗППЦК/, поради посочените по-горе данни, а именно, че Росен Иванов Желязков е управител както на „Дийп дайв системс” ЕООД и съсобственик на „Булдок” ООД с размер на дялово участие 0.31%, както и че другият съсобственик е „Дийп дайв системс” ЕООД с размер на дялово участие 99.69%.

По тези съображения, съдът в настоящия състав намира, че административният орган е достигнал до обосновани и законосъобразни правни изводи въз основа на установените от него факти и обстоятелства и правилно е прекратил производството по оценка и класиране на кандидата за безвъзмездно финансиране СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА”, във връзка с подаденото от него проектно предложение с № BG14МFOP001-1.014.

Така, при извършената проверка за законосъобразност и предвид всичко изложено по-горе съдът намира, че оспореният административен акт е издаден от материално и териториално компетентен орган, в предписаната от закона форма и с изискуемото се съдържание, без допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила, в съответствие с приложимите материалноправни норми и с целта на закона, поради което подадената срещу него жалба от СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА” се явява неоснователна и недоказана и като такава, с определението по настоящото дело, същата следва да бъде отхвърлена.

Съгласно разпоредбата на чл.27, ал.6, предл.1 от ЗУСЕСИФ, при оспорването на ИАА по този закон, държавните такси, които се събират за съдебните производства, са пропорционални и са в размер 0.8 на сто от материалния интерес, но не повече от 1700 лева, а в случаите, когато материалният интерес е над 10000000 лева – таксата е в размер 4500 лева. Съгласно предл.2 от същата ал.6 на чл.27 от този закон, за производства по глава десета, раздел IV от АПК и за производства по частни жалби пред ВАС се събира пропорционална такса в размер на 10 на сто от дължимата такса по изречение първо, но не по-малко от 100.00 лева.

Материалният интерес в случая се определя от размера на исканото финансиране, което видно от проектното предложение на жалбоподателя, възлиза в размер на 197 710.94 лева. С оглед приложението на горепосочените законови разпоредби, държавната такса следва да е в размер 158.00 лева. Преди постъпване на административната преписка по делото, в която се намира и проектното предложение, съдът е дал указания на жалбоподателя да представи документ за внесена държавна такса в минимално определения от закона размер - 100.00 лева. Същият е представил платежно нареждане, че е внесъл посочената държавна такса, с молба вх.№ 3514/02.04.2021г. При това положение, независимо от изхода на спора по делото, жалбоподателят СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА”, следва да бъде осъден да заплати допълнително държавна такса, в размер на 58.00 лева.

В полза на ответника разноски не следва да бъдат присъждани, тъй като няма искане за това.

Водим от горното и на основание чл.200, ал.1, предл.1 от АПК, във вр. с чл.27, ал.5, предл.2 от ЗУСЕСИФ, Административен съд - Бургас

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА”, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Бургас, кв.Крайморие, ул.”Гларус” № 16, представлявано от председателя на УС И.Б. . против Решение МРД-ПП-09-37/04.03.2021г., издадено от заместник министър на земеделието, храните и горите и ръководител на Управляващия орган на  Програма за морско дело и рибарство 2014 - 2020, с което е прекратено производството по оценка и класиране на кандидат СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА”, ЕИК *********, подал проектно предложение на 08.06.2020г. с № BG14МFOP001-1.014.0003 с наименование „Иновативни методи за събиране на морски отпадъци в крайбрежни зони на Южното Черноморие”, по процедура за подбор на проекти  BG14МFOP001-1.014 „Опазване и възстановяване на морското биологично разнообразие и екосистеми и компенсационни режими в рамките на устойчивите риболовни дейности” по Програма за морско дело и рибарство 2014 - 2020.

ОСЪЖДА СДРУЖЕНИЕ НА РИБОЛОВЦИТЕ „БУРГАСКИ ЕЗЕРА”, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление гр.Бургас, кв.Крайморие, ул.”Гларус” № 16, представлявано от председателя на УС Иво Бойчев Боев, ДА ЗАПЛАТИ по сметка на Административен съд – Бургас, допълнителна държавна такса, в размер на 58.00 /петдесет и осем/ лева.

 

Определението подлежи на обжалване с частна жалба пред ВАС на РБ от страните, участващи в административното производство, в 7-дневен срок от съобщаването му.

 

                                                        

СЪДИЯ: