Р Е Ш Е Н И Е № 185
гр. Сливен, 20.04.2018 г.
В
ИМЕТО НА НАРОДА
СЛИВЕНСКИ
РАЙОНЕН СЪД,
наказателно отделение, ІІІ-ти наказателен състав, в публично заседание дванадесети
април през 2018 година, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: СВЕТЛАНА ДИМОВА
при
секретаря И.Ж., след като разгледа докладваното от председателя АНД № 196 по описа за
Производството е образувано по повод жалба на „…”
ЕООД, БУЛСТАТ …., представлявано от Т.С.Г., против НП издадено от зам. директор
а ТД на НАП-гр. Бургас, с което на дружеството-жалбоподател на основание чл. 74
ал.1 от ЗСч е наложена имуществена санкция в размер на 200 /двеста/ лева за
нарушение на чл. 38 ал.1 т. 1 т ЗСч.
В с.з. жалбоподателят редовно
призован, не се явява лично и не изпраща представител
В с.з. административно – наказващият орган,
редовно призован изпраща свой представител, който моли съда да потвърди НП като
правилно и законосъобразно.
От
събраните по делото доказателства, съдът прие за установена следната фактическа
обстановка:
На 16.08.2017г. в офис за
обслужване Сливен при ТД на НАП -гр. Бургас, при извършена проверка в програмен
продукт ,.СУП" по повод получено писмо с вх. № 12-00-307/19.07.2017г. със
списък от Агенция по вписванията на търговци, които не са заявили и представили
за обявяване в търговски регистър годишен финансов отчет за 2016г., е
установено следното:
„…." ЕООД. представлявано от
Т.С.Г. в качеството на задължено лице по смисъла на чл.38 ал.1 т.1 от ЗСч, не е
изпълнило задължението си да публикува чрез заявяване и представяне за
обявяване в Търговски регистър на Агенция по вписванията Сливен годишния си
финансов отчет за
Съгласно чл.38 ал.1 от Закона за
счетоводството, срокът за публикуване на годишния финансов отчет чрез вписване
и представяне за обявяване в търговския регистър е до 30 юни на следващата
година.Видно от подадената годишна данъчна декларация по чл. 92 от Закона за
корпоративното подоходно облагане за финансовата
До предприятието е изпратена
покана с изх. № 0-602-225/16.08.2017г. за образуване на административно-наказателно
производство за това нарушение като е указан 7-дневен /срок от получаването й/
за явяване в сградата на ТД на НАП - Бургас, офис Сливен за съставяне на АУАН.
В указния срок не се явява
представляващ дружеството или упълномощен представител, поради което АУАН е
съставен на основание чл. 40 ал. 2 от ЗА НН в отсъствие на нарушителя.
Към момента на съставянето на АУАН е било установено, че годишният
финансов отчет за
Въз основа на
горепосочената констатация на жалбоподателят е съставен АУАН и НП, като
административно-наказващия орган е приел, че е нарушил чл. 38 ал.1 т. 1 т ЗСч, поради което на основание чл. чл. 74 ал.1 от ЗСч е наложил имуществена санкция в размер на 200
/двеста/ лева.
Така установената фактическа
обстановка е несъмнена и се доказва по несъмнен начин от всички събрани по
делото доказателства.
Съдът кредитира
свидетелските показания по делото като безпротиворечиви и напълно допълващи се
както помежду си така и с останалия
писмен доказателствен материал .При изграждане на фактическите си
констатации съдът обсъди и приобщените по делото писмените доказателства .
Въз
основа на събраните по делото доказателства, преценени в своята съвкупност и по
отделно като безпротиворечиви и относими към предмета на делото съдът изведе
следните правни изводи:
Жалбата е допустима, а разгледана по същество
– основателна,макар на различни от посочените
в нея основания.
По делото е безспорно установено ,че ЕООД „….”
, в качеството му на предприятие, не е изпълнило задължението си да публикува
чрез заявяване и представяне за обявяване в търговския регистър на Агенцията по
вписванията – Сливен до 30.06.2017 год. годишния си финансов отчет за 2016
година, поради което АНО напълно правилно и законосъобразно е ангажирал
административно – наказателната му отговорност по чл. 38, ал. 1 от ЗСч.
Към настоящият момент обаче ,по
силата на обнародвано в ДВ, бр. 92 от
2017 год., в сила от 01.01.2018 год., изменение е налице законодателна промяна изразяваща се в
изменение на ал. 9 на чл. 38 от ЗСч. В
сочената разпоредбата на чл. 38, ал. 9 от ЗСч. законодателят е предвидил, че
алинеи 1 – 8 не се прилагат за: 1. бюджетни предприятия и еднолични търговци,
които не подлежат на задължителен независим финансов одит; и 2. предприятия,
които не са осъществявали дейност през отчетния период; това обстоятелство се
декларира с декларация, която се публикува в търговския регистър в срок до 31
март на следващата година”.
Предвид горепосоченото
обстоятелство и с оглед факта ,че санкционираното дружество попада в кръга на
сочените в т.2 предприятия, съдът счита ,че към момента задължението му по
чл.38 от ЗСч е отпаднало и спрямо него следва да се приложи разпоредбата
на чл. 3, ал. 2 от ЗАНН.Съгласно
посочения текст от ЗАНН, ако до влизане в сила на наказателното постановление
последват различни нормативни разпоредби, прилага се онази от тях, която е по -
благоприятна за нарушителя. В настоящия случай по – благоприятна за нарушителя
е новата редакция на чл. 38, ал. 9 от ЗСч, тъй като тя не предвижда ангажиране
на административнонаказателната му
отговорност по чл. 38, ал. 1 от ЗСч.
Ето защо
съдът намира, че следва да отмени атакуваното НП, като незаконосъобразно.
Ръководен
от гореизложеното и на осн. чл. 63 ал.1 от ЗАНН, съдът
Р Е Ш И :
ОТМЕНЯ НП № F353841/27.11.2017
г. на зам. директор а ТД на НАП-гр. Бургас, с което на „….” ЕООД, БУЛСТАТ …., с
адрес на управление: гр. С., бул. „….” бл. …., представлявано от Т.С.Г., ЕГН **********,
на основание чл. 74 ал.1 от ЗСч е наложена имуществена санкция в размер на 200
/двеста/ лева за нарушение на чл. 38 ал.1 т. 1 т ЗСч като НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНО.
Препис от решението да се изпрати на
страните по делото за сведение.
Решението
подлежи на касационно обжалване пред Административен съд-гр. Сливен в 14-дневен
срок от получаването му от страните.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: