Протокол по дело №2763/2023 на Районен съд - Пазарджик

Номер на акта: 2097
Дата: 21 декември 2023 г. (в сила от 21 декември 2023 г.)
Съдия: Цветанка Вълчева
Дело: 20235220102763
Тип на делото: Гражданско дело
Дата на образуване: 28 юли 2023 г.

Съдържание на акта

ПРОТОКОЛ
№ 2097
гр. Пазарджик, 19.12.2023 г.
РАЙОНЕН СЪД – ПАЗАРДЖИК, VIII ГРАЖДАНСКИ СЪСТАВ, в
публично заседание на деветнадесети декември през две хиляди двадесет и
трета година в следния състав:
Председател:Цветанка Вълчева
при участието на секретаря Стоянка Миладинова
Сложи за разглеждане докладваното от Цветанка Вълчева Гражданско дело
№ 20235220102763 по описа за 2023 година.
На именното повикване в 11:30 часа се явиха:
Не се явява представител за ищеца „Йеттел България“ ЕАД, редовно
призован.
Ответникът С. Б. Ш. не се явява, редовно призован на посочения по
делото съдебен адрес в писмения отговор, чрез пълномощника си адв. Н., на
която призовката е връчена лично.
Съдът докладва постъпилата молба-становище от ищцовото дружество,
чрез адв. Г., с вх. № 29939/19.12.2023 г., с която пълномощникът не възразява
да се даде ход на делото и в нейно отсъствие. Поддържа изцяло изложеното в
исковата молба против ответника. Предвид разпределената между страните
доказателствена тежест и с оглед оспорването в отговора на исковата молба
дължимостта на процесните суми прави доказателствено искане и моли да
бъде допусната СТЕ, която, след като вещото лице извърши необходимата за
това проверка, да отговори на подробно поставени в молбата въпроси.
Изложено е становище по отговора на исковата молба. Изложено е становище
по съществото на спора. Моли, да й се предостави възможност да изрази
допълнително становище по делото след приемане на поисканата СТЕ. Моли
да се уважи исковата претенция в претендирания с исковата молба на ищеца
размер, като присъди на ищцовото дружество сторените разноски в двете
производства - настоящото исково и заповедното. Излага списък на
разноските. Моли да й бъде изпратен препис от протокола от проведеното
1
съдебно заседание на посочен имейл адрес.
Съдът счита, че не е налице процесуална пречка по хода на делото, тъй
като страните са редовно призовани, поради което и на основание чл. 142, ал.
1 от ГПК
О П Р Е Д Е Л И:
ДАВА ХОД НА ДЕЛОТО:
НА ОСНОВАНИЕ ЧЛ. 146 ОТ ГПК СЪДЪТ ПРИСТЪПВА КЪМ
ДОКЛАДВАНЕ НА ДЕЛОТО:
Подадена е искова молба, с която е предявен установителен иск с
правно основание чл. 415, ал. 1 от ГПК.
В подадената искова молба се твърди, че въз основа на подадено
заявление за издаване на заповед за изпълнение на парично задължение е
образувано ч. гр. д. № 2075/2023 г. Против длъжника е издадена Заповед за
изпълнение на парично задължение в размер на 788.75 лв., от които:
потребени и незаплатени месечни абонаментни такси за потребление на
мобилни услуги - 181.09 лв., незаплатени лизингови вноски - 45.05 лв., както
и неустойка за предсрочно прекратяване на договори за мобилни услуги -
562.61 лв.
Във връзка с връчване на заповедта за изпълнение на парично
задължение на длъжника при условията на чл. 47, ал. 5 ГПК, ищцовото
дружество предявява, на основание чл. 422, във вр. с чл. 415 ГПК иск за
установяване на вземането по издадената заповед за изпълнение до пълния и
размер от 788.75 лв., както е описано по-горе.
Твърди се, че длъжника С. Б. Ш. е абонат на дружеството-доставчик на
мобилни услуги „ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ“ ЕАД със сключени договори, както
следва:
По Договор за мобилни услуги от дата 22.09.2017 г. абонатът е
предпочел мобилен номер ****** с избрания абонамент Интернет+ 16.99, със
срок на действие 24 месеца до 22.09.2019 г.
Твърди се, че съгласно сключено към него Допълнително споразумение
от дата 01.11.2019 г. абонатът е предпочел нов абонамент- Интернет 29.99,
със срок на действие 24 месеца до 01.11.2021 г. Предвид избрания абонамент
на ответника е предоставена възможност да закупи устройство LENOVO
2
ТаЬ4 8 4G Black, като видно от раздел 2, т. 1 от споразумението е, че цената,
на която е предоставено е в размер на 1.00 лв., докато стандартната такава е в
размер на 309.90 лв., т. е. направената отстъпка възлиза на сума в размер на
308.90 лв.
По Договор за мобилни услуги от дата 18.09.2018 г. абонатът е
предпочел мобилен номер ****** с избрания абонамент Тотал+ 30.99, със
срок на действие 24 месеца до 18.09.2020 г.
Съгласно последно сключено към него Допълнително споразумение от
дата 13.11.2020 г. абонатът е предпочел нов абонамент- Тотал+ 36.99, със срок
на действие 24 месеца до 13.11.2022 г.
Във връзка с предпочетения абонамент ответникът е сключил и договор
за лизинг от дата 13.11.2020 г., съгласно който е получил устройство LG K51S
64GB Dual Titan за период от 23 месеца срещу месечна цена в размер на 2.65
лв., съгласно уговорения погасителен план по лизинговия договор, както и с
правото на абоната след изтичане на 23-месечния срок на договора срещу
заплащане на допълнителна сума в размер на 2.65 лв. да придобие
собствеността върху лизинговата вещ /чл. 1, ал. 2 от договора за лизинг/.
Видно от раздел 2, т. 1 от споразумението, че устройството е предоставено на
обща лизингова цена в размер на 29.99 лв. при стандартна цена в размер на
459.90 лв., т. е. направената отстъпка възлиза на сума в размер на 429.91 лв.
По Договор за мобилни услуги от дата 13.11.2020 г. абонатът е
предпочел мобилен номер ****** с избрания абонамент Интернет-!- 15.99 със
срок на действие 24 месеца до 13.11.2022 г.
Твърди се, че въз основа на посочените договори ответникът е ползвал
предоставяните от Дружеството мобилни услуги, като потреблението е
фактурирано под клиентския номер на абоната абоната № *********.
Сочи се, че съгласно чл. 26 от Общите условия на мобилния оператор
„при ползване на услуги чрез индивидуален договор заплащането на
ползваните услуги се извършва въз основа на фактура, която се издава
ежемесечно на името на потребителя. При сключване на индивидуален
договор всеки потребител -страна по договора бива уведомен за датата от
месеца, на която ще му бъде издавана фактура. Неполучаването на фактурата
не освобождава потребителя от задължението му за плащане на дължимите
суми.“.
3
Твърди се, че за потребените от абоната-ответник услуги за периода
10.03.2021 до дата 09.07.2021 г. Теленор България ЕАД е издал:
Фактура №**********/10.04.2021 г. за отчетния период на потребление
от 10.03.2021- 09.04.2021 г. с дължима стойност 76.33 лв., от които:
- за мобилен номер 089 4233647: 24.99 лв. без ДДС за месечен
абонамент; 3.28 лв. без ДДС за Роуминг таксуване (общо);
- за мобилен номер 089 6768050: 11.66 лв. без ДДС за месечен
абонамент; 0.16 лв. без ДДС за Разговори към „Грижа за клиента“;
- за мобилен номер 089 6228001: 30.82 лв. без ДДС за месечен
абонамент; 5.99 лв. за застраховка;
2.65 лв. за аксесоари.
Твърди се, че дължимата сума е платима в срок до 25.04.2021 г. Към
фактурата е приложено извлечение от потреблението на ползваните мобилни
номера.
Фактура №**********/10.05.2021 г. за отчетния период на потребление
от 10.04.2021- 09.05.2021 г. с дължима стойност на 104.76 лв., от които:
- за мобилен номер 089 4233647: 24.99 лв. без ДДС за месечен
абонамент;
- за мобилен номер 089 6768050: 11.66 лв. без ДДС за месечен
абонамент; 1.24 лв. без ДДС за Временно възстановяване на изходящия
трафик;
- за мобилен номер 089 6228001: 30.82 лв. без ДДС за месечен
абонамент; 5.99 лв. за застраховка;
2.65 лв. за аксесоари; 7.90 лв. без ДДС за Роуминг таксуване.
Твърди се, че дължимата сума е платима в срок 25.05.2021 г. Към
фактурата е приложено извлечение от потреблението на ползваните мобилни
номера. Към фактурата е прибавена и стойността на незаплатената стойност
от предходния отчетен период в размер на 76.33 лв., при което общо
дължимата сума възлиза на стойност от 181.09 лв.
Твърди се, че неизпълнението на абоната-ответник да заплати
стойността на потребените и фактурирани услуги на стойност 181.09 лв., е
ангажирало договорната отговорност на абоната по т. 11 от процесиите
договори за услуги, като във връзка с чл.75, вр.с чл. 196, в) от ОУ на
4
мобилния оператор, Теленор България ЕАД е прекратил едностранно
индивидуалните договори на ответника за ползваните абонаменти и е издал
крайна фактура № ********** от дата 10.07.2021 г.
Твърди се, че за посочените месечни отчетни периоди длъжникът не е
изпълнил задължението си да заплати на Теленор България ЕАД сумите за
месечни абонаменти, съобразно използваните от него услуги, така както са
фактурирани. При наличието на неплатени месечни задължения на абоната,
Операторът го уведомява по реда на чл. 31а от Общите условия. След
изтичането на срока за плащане, указан във всяка от издадените месечни
фактури и при нерегистрирано плащане на дължимата сума, последователно
се ограничават първо изходящите обаждания, впоследствие и входящите
обаждания на абоната, като операторът неколкокоратно праща смс -
напомняне за налична незаплатена месечна фактура. При нерегистрирано
плащане, въпреки напомнянията от страна на Оператора, ползваният
телефонен номер е двустранно спрян, за което абонатът е уведомен с поредно
смс-известяване. Предоставен е пореден шанс за плащане на дължимите
месечни суми.
Сочи се, че след като страните са уговорили дължимите по договора
плащания да бъдат платими в определен срок, то сумата става изискуема след
изтичането на този срок. Когато денят за изпълнение на задължението е
определен, длъжникът изпада в забава след изтичането му /чл. 84, изр. първо
ЗЗД/.
Сочи се, че съгласно чл. 49 от Общите Условия, Теленор има право да
получава в срок всички плащания, дължими от потребителя в уговореното
количество и на уговореното място. Съгласно чл. 75 от Общите условия при
неспазване на което и да е задължение по част ХШ от Общите условия или в
случай, че е налице неизпълнение на някое от другите задължения на
потребителя, Теленор има право незабавно да ограничи предоставянето на
услугите или при условията на т. 196 буква в) да прекрати едностранно
индивидуалния договор с потребителя или да откаже сключване на нов
договор с него. Пито законът, нито договорените между страните условия,
вменяват задължение на кредитора да кани закъснелия длъжник да изпълни
задължението си. При това положение за мобилния оператор е възникнало
потестативното право едностранно да прекрати договора за мобилни услуги,
5
при това без необходимост да волеизявява изрично пред абоната намерението
си за прекратяване, предвид неколкократните напомняния чрез смс-
известяване до този момент.
Твърди се, че датата на деактивация на процесните абонаменти е
05.07.2021 г., като същата се генерира автоматично по вградената електронна
система на Оператора при нерегистрирано плащане и наличието на
незаплатени суми след изтичането на предвидените в месечните фактури
срокове за заплащане и съобразно уговорения краен срок на действие на
ползвания абонамент.
Твърди се, че абонатът е в неизпълнение на договорите си, като същият
не е спазил крайния срок за ползване на абонаментите, както следва:
Интернет 29.99 за мобилен номер ****** до 01.11.2021 г.. съгласно
договора за мобилни услуги от дата 01.11.2019 г.
Тотал+ 36.99 за мобилен номер ****** до 13.11.2022 г., съгласно
договора замобилни услуги от дата 13.11.2020 г.
- Интернет+ 15.99 за мобилен номер ****** до 13.11.2022 г., съгласно
договора за мобилни услуги от дата 13.11.2020 г.
Сочи се, че незаплащането на предоставените услуги в срок е
обусловило правото на мобилния оператор да ангажира договорната
отговорност на абоната, съгласно изричната клауза, съдържаща се в т.11 от
договорите, като начисли в крайната издадена фактура неустойка за
предсрочно прекратяване на сключения абонамент. Предвид влизане в сила
на постигната Спогодба между Теленор България ЕАД и Комисия за защита
на потребителите относно начина на формиране на неустойките,
претендирани при предсрочно прекратяване на договорен абонамент,
начислената на абоната неустойка в размер на 562.61 лв. е формирана
съобразно новите правила за изчисление, уговорен в т.11/раздел 2 от
договорите.
Твърди се, че претендираната неустойка в размер на 562.61 лв.
представяваща стойността на три месечни абонаменти такси на ползваната
програма за всеки ползван номер. Съгласно т. 11 от договорите, в случай на
прекратяване на подписан договор преди изтичане на уговорения срок по вина
или инициатива на Потребителя или по нарушение на задълженията му по
договора или приложения/документи свързани с него, същият е длъжен да
6
заплати за всяка СИМ карта, по отношение на която е налице прекратяване
(1) неустойка в размер на всички стандартни месечни абонаменти за периода
от прекратяване на договора до изтичане на уговорения срок, като сумата не
може да надвишава трикратния размер па стандартните месечни абонаменти,
взети без ДЦС. (2) а в случай, че е предоставяна отстъпка от цената на
месечния абонамент, потребителят дължи и възстановяване на част от
стойността на,,ползваните отстъпки, съотствщи на оставащия срок на
договора. (3) В случаите, в които на абоната е предоставено мобилно
устройство за ползване на услуги, съгласно посоченото в подписания договор
или по предходно подписан документ, чийто срок не е изтекъл, Потребителят
дължи такава част от разликата между стандартната цена на устройството (в
брой и без абонамент) съгласно ценовата диета, действаща към момента на
сключване на договора и заплатената от него при предоставянето му (в брой
или съответно обща лизингова цена по договора за лизинг), какъвто
съответства на оставащия срок на договора.. Видно е, че уговорената клауза е
в унисон с предписанията на Комисия за защита на потребителита и с
уговореното в постигнатата Спогодба.
Твърди се, че неустойката в размер на 562.61 лв. се формира за
предсрочно прекратяване на договорен абонамент, както следва: 129.28 лв. за
неустойка за предсрочно прекратяване на договорен абонамент от дата
01.11.2019 г. за мобилен номер ******, представляваща стойността на 3
месечни абонаментни такси без ДДС - 74.97 лв. и 54,31 лв., представляваща
неустойка за предоставено устройство LENOVO ТаЬ4 8 4G Black, с отстъпка
от стандартната цена в размер на 236.34 лв., съгласно Раздел II, т.1 от
Допълнителното споразумение от дата 01.11.2019 г., 378.96 лв. за неустойка
за предсрочно прекратяване на договорен абонамент от дата 13.11.2020 г. за
мобилен номер ******, представляваща стойността на 3 месечни абонаментни
такси без ДДС - 118.36 лв. и 260.60 лв., представляваща неустойка за
предоставено устройство LG К51S 64GB Dual Titan, с отстъпка от
стандартната цена в размер на 429.91 лв. лв., съгласно Раздел II, т.1 от
Допълнителното споразумение от дата 13.11.2020 г.; 54.37 лв. за неустойка за
предсрочно прекратяване на договорен абонамент от дата 13.11.2020 г. за
мобилен номер ******- 54.37 лв.
Твърди се, че поради прекратяване на договора за мобилни услуги и
преустановяване на предоставяните услуги, на основание т. 12, ал. 2 от
7
Общите условия, приложени към лизинговия договор, дължимите месечните
вноски за предоставените на абоната мобилни устройства и базовите
аксесоари са обявени за предсрочно изискуеми.
Сочи се, че съгласно чл. 3 (2) от договора за лизинг, сключен към
абонамента за мобилния номер „Месечните лизингови вноски се фактурират
от лизингодателя и заплащат от лизингополучателя съгласно сроковете,
условията и начина за плащане на задълженията на лизингополучателя в
качеството му на абонат на мобилни услуги. съгласно сключения между
страните договор за предоставяне на такива услуги и Общите условия на „
Теленор България" ЕАД.
Сочи се, че при сключване на процесните договори е посочена
предпочетена дата на фактуриране на услугите 25-то число от месеца. Така,
падежът на лизинговите вноски е указания в месечните фактури срок за
заплащане на фактурираните услуги.
Сочи се, че поради неизпълнението на абоната да заплати в указаните
срокове дължими към оператора месечни плащания, довело до предсрочното
прекратяване по вина на абоната на индивидуалния му абонамент за
ползвания мобилен номер, на основание чл.12, ал.2 от Общите условия към
договора за лизинг /„Месечните вноски и други плащания стават предсрочно
изискуеми в случай на прекратяване на договорите за мобилни или
фиксирани услуги, както и в случай на забава на дължими съгласно тези
договори плащания“/, са обявени за предсрочно изискуеми лизинговите
вноски, дължими от месеца на издаване на крайната фактура- месец 077/2021
г. до края на уговорения погасителен план по всеки договор, както следва:
- За мобилно устройство LG K51S 64GB Dual Titan се дължи цената в
размер на 45.05 лв., представляваща 19 бр. незаплатени лизингови вноски,
дължими за периода от месец 7/2021 г. до месец 11/2022 г. в размер на 42.40
лв., съгласно уговорения погасителен план, както и една допълнителна вноска
за изкупуване на устройството в размер на 2.65 лв.
Твърди се, че като абонат на обществената телекомуникационна мрежа
на мобилния оператор „ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ“ ЕАД ответникът се е
съгласил и е приел Общите Условия на Оператора за взаимоотношения с
потребителите на мобилни телефонни услуги. Съгласно чл. 49 от Общите
Условия. Теленор има право да получава в срок всички плащания, дължими
8
от потребителя в уговореното количество и на уговореното място. Според
чл.71 „Потребителят е длъжен да заплаща определените от Теленор цени по
начин и в срокове за плащане, посочени в т. 27 от тези Общи условия, а
именно в срока, указан на фактурата, но не по-късно от 18 дни след датата на
издаването й“. Незаплащането в срок на издадените от Оператора на абоната
фактури за ползваните мобилни услуги е обусловило правото на Теленор
/чл.75 от ОУ/ да прекрати едностранно индивидуалния договор на ответника.
При неспазване на което и да е задължение по част XIII от тези Общи условия
или в случай, че е налице неизпълнение на някое от другите задължения на
потребителя, Теленор има право незабавно да ограничи предоставянето на
услугите, или при условията на т. 196, в) да прекрати едностранно
индивидуалния договор с потребителя или да откаже сключване на нов
договор с него“.
Сочи се, че съгласно сключения договор за мобилни услуги, страните
имат права и задължения, описани в него и общите условия на доставчика на
мобилни услуги. Към индивидуалния договор се прилагат клаузите на
публикуваните общи условия и те са неразделна част към него. По силата на
същите, индивидуалният договор влиза в сила от момента на подписването му
от страните, а за неуредените случаи в индивидуалния договор са в сила
общите условия на договора за предоставяне на мобилни услуги.
Сочи се, че в чл.20 от Общите условия е посочено, че, всички услуги се
заплащат в зависимост от техния вид и специфика по цени, съгласно
действащата ценова листа на Теленор. Съгласно чл. 23, б) месечния
абонамент осигурява достъп до услугите, за които е сключен индивидуален
договор и включва разходите за поддръжка на Мрежата и се предплаща от
потребителя ежемесечно, в размери съобразно избрания от потребителя
абонаментен план/програма/пакет. По силата на чл. 26 неполучаването на
фактура, не освобождава потребителя от задължението му за плащане на
дължимата сума. Потребителят отговаря и дължи връщане на оператора и на
всякакви допълнителни /извънредни/ разходи, свързани със събирането на
вземания, които са присъдени по съдебен ред. Съгласно чл. 27 от Общите
условия плащането на посочената във фактурата сума се извършва в срока
указан на фактурата, но не по-късно от 18 дни след датата на издаването й.
При неспазване на срока, потребителят дължи неустойка за забава в размер на
законната лихва за всеки ден закъснение.
9
Твърди се, че в конкретният случай ответникът е подписал договор за
услуги с мобилния оператор, ползвал е процесните мобилни номера и не е
изпълнил задължението си по договор да заплаща стойността на
предоставените услуги, като с това си поведение е изпаднал в забава.
Издадени са фактури и в срок не ги е заплатил. Изпълнен е фактическият
състав на едно договорно неизпълнение по чл.79 ЗЗД, за което ответникът
следва да понесе отговорността си.
Сочи се, че представените фактури сами по себе си, не са основание за
плащане, но длъжникът-ответник е сключил договор и е ползвал съответната
далекосъобщителна услуга, задължил се е да заплаща цената на
предоставеното устройство, съгласно уговорения погасителен план, респ.
същият е в неизпълнение на договора си.
Искането към съда е да постанови решение, с което да признае за
установено по отношение на ответника С. Б. Ш., ЕГН: ********** е адрес:
1336, гр. ******, че към него съществува изискуемо вземане на ищцовото
дружество „Йеттел България“ ЕАД с ЕИК *********, със седалище и адрес на
управление в град София, район „Младост“, ж.к. „Младост 4“. Бизнес Парк
София, сграда 6, представлявано от Д. К. К. и М. С., в размер на 788,75 лв., от
които: 181.09 лв., представляваща дължими и незаплатени месечни
абонаментни такси за потребление на мобилни услуги, за които са издадени
фактури **********/10.04.2021 г., **********/10.05.2021 г. за периода от
10.03.2021 г. до 09.05.2021 г., ведно със законната лихва от датата на
заявлението по чл. 410 ГПК до окончателното изплащане на сумата; 45,05 лв.
незаплатени лизингови вноски по Договор за лизинг от дата 13.11.2020 г.,
сключен във връзка с договорен абонамент за номер ******, по силата на
който абонатът е взел мобилно устройство LG K.51S 64GB Dual Titan на
изплащане, от които 42.40 лв. за периода 07/2021 - 11/2022 г., както и
допълнителна вноска в размер на 2.65 лв. съгласно чл. 1, ал. 2 от договора,
ведно със законната лихва от датата на заявлението по чл. 410 ГПК до
окончателното изплащане на сумата, 562.61 лв. - неустойка за предсрочно
прекратяване на договорни абонаменти, от които: 129.28 лв. - неустойка за
предсрочно прекратяване на договорен абонамент от дата 01.11.2019 г. за
мобилен номер ******; 378.96 лв. - неустойка за предсрочно прекратяване на
договорен абонамент от дата 13.11.2020 г. за мобилен номер ****** и 54.37
лв. - неустойка за предсрочно прекратяване на договорен абонамент от дата
10
13.11.2020 г. за мобилен номер ******.;
Моли се да бъде осъден ответника за заплати разноските, сторени в
настоящото исково производство, представляващи доплатена държавна такса
- 125.00 лв. и адвокатски хонорар - 240.00 лв.
В условията на евентуалност, в случай, че искът бъде отхвърлен и
ответната страна е направила искане за присъждане на разноски, се моли
същите да бъдат съобразени с разпоредбите на Наредбата за минималните
адвокатски възнаграждения, като бъдат присъдени такива в минимален
размер.
Пиложени са писмени доказателства.
В срока по чл. 131 от ГПК е постъпил писмен отговор от ответника,
чрез пълномощника му адв. Н., с който заявява, че оспорва изцяло исковата
молба. Счита същата за неоснователна и моли така предявеният иск да бъде
отхвърлен изцяло. Претендира направените по делото разноски.
Твърди се, че в РС Пазарджик са образувани две ч.гр.д. от един и същи
молител, срещу един и същи длъжник и досежно едни и същи договори. Това
са ч.гр.д. № 2075/2023 г и ч.гр.д. № 1422/2023г. От представената искова
молба и станалите известни две заповеди за изпълнение не може да се
установи за кои договори става въпрос и за какви задължения става въпрос.
Към настоящата искова молба няма приложени никакви документи. На
ответника не са били връчвани никакви други писмени доказателства, освен
едно пълномощно и договор за правна помощ, за да може да вземе становище
по тях.
Твърди се, че в исковата молба са направени произволни изчисления на
задълженията за неустойка, които се оспорват по размер.
Оспорват се и твърденията за наличие на задължения за плащане на
месечни вноски, поради липсата каквито и да било писмени доказателства, от
които да може да се установи съществуването на такива задължения.
Направено е искане да бъдат изискани и приложени по делото ч.гр.д. №
2075/2023 г и ч.гр.д. № 1422/2023г. на РС - Пазарджик.
С Определение № 2613/11.10.2023 г. съдът е приел представените от
ищеца и приложени към исковата молба писмени доказателства. Произнесъл
се е по доказателствените искания на страните. Указал е на страните
11
разпределението на доказателствената тежест в производството.
Съдът по доказателствата
О П Р Е Д Е Л И:
ПРИЕМА представените от ищеца и приложени към исковата молба
писмени доказателства.
ПРИЕМА И ПРИЛАГА към настоящето дело ч.гр.дело № 2075/2023 г.
по описа на Пазарджишкия районен съд, ведно с ч.гр.дело № 8437/2023 г. по
описа на Софийски районен съд.
По направеното от ищеца с молбата становище депозирана за днешното
съдебно заседание доказателствено искане за допускане на съдебно-
техническа експертиза, съдът счита, че същото е процесуално допустимо.
Направено е във връзка с депозирания от ответника, чрез пълномощника му,
писмен отговор и направеното оспорване на предявения иск, поради което ще
следва да бъде допуснато изслушването на поисканата от ищеца СТЕ, с
поставени задачи към същата.
В писмения отговор на исковата молба ответникът е направено искане
за изискване и прилагане към настоящото дело, освен на проведеното
заповедно производство № 2075/2023 г., така също и на друго ч.гр.д. №
1422/2023 г. на РС - Пазарджик. В писмения си отговор ответникът не е
посочил какви обстоятелства иска да бъдат установени чрез изискването и
прилагането на това частно гражданско дело, не е изложил съображения в
тази посока, поради което съдът счита, че искането следва да бъде оставено
без уважение.
С оглед на горното и по доказателствата, Съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ДОПУСКА да бъде изслушана по делото съдебно-техническа
експертиза, която да отговори на въпросите, поставени от ищцовото
дружество в молбата-становище, с вх. № 29939/19.12.2023 г., на страница
първа от същата.
НАЗНАЧАВА за вещо лице по делото инж. А. К..
ОПРЕДЕЛЯ депозит за вещото лице в размер на 350 лв., вносими от
ищеца в едноседмичен срок от днес.
ОСТАВЯ БЕЗ УВАЖЕНИЕ искането на ответника за изискване и
12
прилагане към настоящото дело на ч.гр.д. № 1422/2023 г. по описа на РС –
Пазарджик.
За изслушване заключението на допуснатата по делото СТЕ, съдът
О П Р Е Д Е Л И:
ОТЛАГА делото и го НАСРОЧВА за 20.02.2024 г. от 13:30 часа, за
която дата и час страните уведомени по реда на чл. 56, ал. 2 от ГПК.
Да се призове вещото лице инж. А. К., след внасянето на депозита от
страна на ищеца.
На ищцовата страна да се изпрати препис от протокола на посочения
имейл адрес, след изготвянето му.
Протоколът написан в съдебно заседание, което приключи в 11:41 часа.
Съдия при Районен съд – Пазарджик: _______________________
Секретар: _______________________
13