Решение по дело №1180/2019 на Административен съд - Пазарджик

Номер на акта: 370
Дата: 29 юни 2020 г. (в сила от 16 юли 2020 г.)
Съдия: Мариана Димитрова Шотева
Дело: 20197150701180
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 16 октомври 2019 г.

Съдържание на акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 370/29.6.2020г.

 

гр. Пазарджик,

 

В   И М Е Т О   Н А   Н А Р О Д А

 

 

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД ПАЗАРДЖИК, І-ви състав в открито съдебно заседание на първи юни през две хиляди и двадесета година в състав:

 

СЪДИЯ : МАРИАНА ШОТЕВА

                                                                                                  

при секретаря ТОДОРКА СТОЙНОВА, като разгледа докладваното от съдия ШОТЕВА адм. дело № 1180  по описа на съда за 2019год., за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл.145 и сл. от АПК. Образувано е по жалба, подадена от „БУЛГАРЦВЕТ-ВЕЛИНГРАД“ЕООД с ЕИК *********, с адрес на управление гр.Велинград, Инд.зона , представлявано от Н.Л. – управител   против Уведомително писмо изх.№ 02-130-2600/1327 от 07.09.2019г. на Зам.изпълнителния директор на ДФ“Земеделие“ за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2016г. на бенефициент „Булгарцвет-Велинград“ ЕООД.  Прави се искане за отмяна на административния акт.

         Ответникът – Зам.изпълнителният директор на Държавен фонд “Земеделие” – гр.София, чрез процесуалния си представител юрисконсулт Н., оспорва жалбата и иска нейното отхвърляне в писмено становище. Претендира присъждане на деловодни разноски, вкл. юрисконсултско възнаграждение.

         Административният съд, като извърши преценка на доказателствата по делото, както и на доводите и възраженията на страните, прие за установено следното:   

           Предмет на жалбата е Уведомително писмо изх.№02-130-2600/1327 от 07.09.2019г. на ДФ”Земеделие”.  

           Със Заявление УИН №13/070616/85964 от 19.05.2016г. бенефициентът/ жалбоподател/ „Булгарцвет-Велинград“ ЕООД е заявил следните схеми и мерки за подпомагане за кампания 2016г: Схема за единно плащане на площ /СЕПП/, Схема за преразпределително плащане /СПП/, Зелени директни плащания /ЗДП/, Схема за обвързано подпомагане за плодове /СП/, Схема за преходна национална помощ за земеделска земя на хектар /ПНДП/ и Компесаторни плащания в планински райони /подмярка 13,1/НР1/, като са посочени 18 бр. земеделски парцели, които са следните:

       1.10450-33-35-1, з-ще гр.Велинград, площ 2,11ха, с декларирана култура - малини

       2.10450-1077-21-1, з-ще гр.Велинград, площ 0,69ха, с декларирана култура - малини

       3.10450-1186-8-1, з-ще гр.Велинград, площ 0,76ха, с декларирана култура - малини

       4.10450-1077-22-1, з-ще гр.Велинград, площ 0,89ха, с декларирана култура - малини

       5.10450-1077-19-2, з-ще гр.Велинград, площ 0,24ха, с декларирана култура - малини

       6.10450-530-3-1, з-ще гр.Велинград, площ 2,02ха, с декларирана култура - малини

       7.10450-529-24-2, з-ще гр.Велинград, площ 0,17ха, с декларирана култура – мека пшеница

       8.10450-1186-9-1, з-ще гр.Велинград, площ 0,49ха, с декларирана култура - малини

       9.10450-1077-23-1, з-ще гр.Велинград, площ 1,34ха, с декларирана култура - малини

     10.10450-529-25-1, з-ще гр.Велинград, площ 0,21ха, с декларирана култура – мека пшеница

     11.10450-1077-20-1, з-ще гр.Велинград, площ 0,16ха, с декларирана култура – малини

     12.10450-1186-5-1, з-ще гр.Велинград, площ 0,33ха, с декларирана култура - малини

     13.10450-530-4-1, з-ще гр.Велинград, площ 2,49ха, с декларирана култура - малини

     14.10450-1186-6-1, з-ще гр.Велинград, площ 0,13ха, с декларирана култура - малини

     15.10450-1186-7-1, з-ще гр.Велинград, площ 0,13ха, с декларирана култура - малини

     16.10450-530-6-4, з-ще гр.Велинград, площ 0,70ха, с декларирана култура - малини

     17.10450-1077-24-1, з-ще гр.Велинград, площ 0,92ха, с декларирана култура - малини

     18.10450-530-5-4, з-ще гр.Велинград, площ 7,77ха, с декларирана култура - малини

     Площта, заявена от „Булгарцвет-Велинград“ ЕООД за финансово подпомагане, за кампания 2016г е в размер на 21,55 ха.

     Неразделна част от подаденото заявление е резултат от автоматична проверка на въведените данни. Съгласно направената проверка, в секция „предупреждения”е отразена грешката, че част от заявените площи излизат извън площите, подходящи за подпомагане и попадат в недопустимата част. За процесните парцели площите са следните:

     - БЗС 10450-33-35- площ в размер на 1,91672ха, която площ е част от парцел 10450-33-35-1, заявен от жалбоподателя.

       Със Заповед № РД 46-21 от 24.01.2017г. на Министъра на земеделието и храните е определен обхвата на „Площи, допустими за подпомагане“. С оглед обстоятелството, че БЗС 10450-33-35-1, з-ще гр.Велинград, площ 2,11ха, с декларирана култура - малини , е изключен от този слой от жалбоподателя е подадено възражение чрез ОД“Земеделие“- гр.Пазарджик до Министъра на земеделието и храните на 27.01.2017г.Жалбоподателят е възразил срещу обхвата на така актуализирания специализиран слой и е отправил искане да бъде преразгледан по отношение на БЗС10450-33-35-1, з-ще гр.Велинград, площ 2,11ха, с декларирана култура - малини . На 03.02.2017г. е подадено още веднъж възражението поради липса на отговор от страна на Министъра на земеделието и храните.Изричен отговор на възраженията не е даден, но със Заповед №РД46-141/01.03.2017г. на Министъра на земеделието и храните е одобрен окончателния специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане” за кампания 2016г., в която заповед отново е изключен БЗС 10450-33-35-1, з-ще гр.Велинград, площ 2,11ха, с декларирана култура - малини , като недопустим за подпомагане. Жалба срещу Заповед №РД46-141/01.03.2017г. на Министъра на земеделието и храните с която е одобрен окончателния специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане” за кампания 2016г.,не е подавана от страна на жалбоподателя относно частта с която е бил изключен от допустимият за подпомагане слой БЗС 10450-33-35-1, з-ще гр.Велинград, площ 2,11ха./ стр.147/.Това обстоятелство не се спори и от страните, като се твърди, че системата не допускала да се подаде жалба срещу Заповед №РД46-141/01.03.2017г. на Министъра на земеделието и храните с която е одобрен окончателния специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане” за кампания 2016г. при положение, че нямало отговор на двете подадени възражения срещу предходната заповед. Съдът е длъжен да отбележи, че такава жалба може да се подаде и по пощата, а може и директно в съответният съд, който изисква преписката от ответника в срок.

    От заявените за финансово подпомагане площи по заявлението на жалбоподателя, парцел 10450-33-35-1, з-ще гр.Велинград, с цялата си площ, в размер на 2,11ха попада извън допустимия слой съгласно посочената по-горе заповед.

        На площите от физически блок №33, където са заявени площи за подпомагане от бенефициента „Булгарцвет-Велинград“ ЕООД и по-конкретно парцел  10450-33-35-1-з-ще гр.Велинград, които попадат извън специализирания слой „Площи допустими за подпомагане” е извършена теренна проверка на място от ОС”З” Велинград. Резултатите от проверката са отразени в протокол №PAZ-01-ІІ-8958/18.10.2016г.

      От актуалната към момента ЦОФК е разпечатана работна карта на ФБ №33 върху която са отбелязани площите, обект на проверката и направените фотоснимки на проверените площи.

     Заявеният парцел  10450-33-35-1 - з-ще гр.Велинград е бил обект на проверката. Метода на проверяване е визуален, като в обхвата на парцела са направени 4бр. снимки.

     В протокола е отразено, че площта е неизползваема, пустееща земя, както е установено, че височината на тревостоя е по-голяма от допустимата.

         С оглед  обстоятелството, че Заповед №РД46-141/01.03.2017г. на Министъра на земеделието и храните, с която е одобрен окончателния специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане” за кампания 2016г.,не е подавана жалба от страна на жалбоподателя относно частта, с която е бил изключен от допустимият за подпомагане слой БЗС 10450-33-35-1, з-ще гр.Велинград, площ 2,11ха „Булгарцвет-Велинград“ ЕООД е получил Уведомително писмо с изх.№02-130-2600/1327 от 07.09.2019г. на ДФ”Земеделие” за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2016г.

      След обработване на заявлението за подпомагане на жалбоподателя с УИН №13/070616/85964 от 19.05.2016г. за кампания 2016г. са констатирани несъответствия с изискванията за подпомагане на част от площите.  Установено е следното:

     1. Парцел 10450-33-35-1, з-ще гр.Велинград, с декларирана култура - малини е отпаднал с цялата си площ, в размер на 2,11ха от специализирания слой „Площи допустими за подпомагане”.

    Видно от приетата по делото експертиза се е получил следния резултат:

По Схема за единно плащане на площ /СЕПП/, Схема за преразпределително плащане /СПП/ и Компесаторни плащания в планински райони /подмярка 13,1/НР1/

     - декларирана площ – 21,55 ха

     - установена площ за подпомагане  – 19,44ха

     - разлика между декларираната и установената площ – 2,11ха, която не попада в допустимия за подпомагане слой.

     Наддекларираната площ е в размер на 2,11ха, която представлява 10,85% спрямо установената за подпомагане площ -19,44ха. Оторизираната площ е в размер на 16,28 ха.

 

 

По Зелени директни плащания /ЗДП/

     - декларирана площ – 21,55 ха

     - установена площ за подпомагане  – 19,44ха

     - разлика между декларираната и установената площ – 2,11ха, която не попада в допустимия за подпомагане слой.

     Оторизираната площ е в размер на 19,44 ха.

По Схема за обвързано подпомагане за плодове /СП/

     - декларирана площ – 21,17 ха /заявена култура-малини/      

     - установена площ за подпомагане  – 19,06ха

     - разлика между декларираната и установената площ – 2,11ха, която не попада в допустимия за подпомагане слой

     Наддекларираната площ е в размер на 2,11ха, която представлява 11,07% спрямо установената за подпомагане площ - 19,06ха. Оторизираната площ е в размер на 14,84 ха.

     Недоволен от  Уведомително писмо с изх.№02-130-2600/1327 от 07.09.2019г. на ДФ”Земеделие” за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2016г., „Булгарцвет- Велинград“ЕООД е подал и жалба до административен съд Пазарджик.

      Гореизложената фактическа обстановка съдът възприе въз основа на приетите по делото писмени доказателства, съдебно-икономическа експертиза – неоспорена от страните и справки в ИСАК.

       Съдът кредитира изцяло приетата по делото експертиза, тъй като е изготвена безпристрастно и компетентно, неоспорена от страните, подкрепяща се от приетите по делото писмени доказателства.

       Жалбоподателят твърди, че ответника не е изпълнил Решение № 502/30.07.2018г. постановено по адм.д.№277/18г. по описа на административен съд Пазарджик, потвърдено с Решение № 8864/12.06.2019г. постановено по адм.д.№ 11699/18г. по описа на ВАС.

       По делото е представено и прието Уведомително писмо за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ за кампания 2015г. Като от съдебните решения, така и от посоченото уведомително писмо се установява, че става въпрос за две различни кампании – за 2015г. и за 2016г., като площта  която е извън одобрения окончателен специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“за кампания 2016г. не е свързана със съдебното решение.

     При  така  установената  фактическа  обстановка, съдът  намира  от правна страна следното:

Жалбата е допустима, като подадена от активно легитимирано лице с правен интерес, в предвидения от закона срок по чл.149, ал.1 АПК и отговаря на изискванията на чл.150 и чл.151 от АПК.  Оспореното уведомително писмо, ведно с приложените таблици, представлява индивидуален административен акт, който пряко засяга права и закони интереси на жалбоподателя.

Разгледана по същество, жалбата е  неоснователна.

Оспореният административен акт е издаден от компетентен орган в кръга на неговите правомощия, поради което е валиден. Съгласно чл. 20а от ЗПЗП изпълнителният директор на фонда, който е изпълнителен директор и на Разплащателната агенция, организира и ръководи дейността и я представлява. Държавният фонд „Земеделие" е акредитиран за единствена разплащателна агенция за Република България за прилагане на ОСП на ЕС /чл.11а от Закона за подпомагане на земеделските производители, а Разплащателната агенция, съгласно §1, т. 13 от ДР на ЗПЗП е специализирана акредитирана структура за приемане на заявления, проверка на условията и извършване на плащания от Европейските земеделски фондове и за прилагане на пазарни мерки. Разпоредбата на чл.10 ал.1 т.7 от Устройствения правилник на ДФ „Земеделие“ установява правомощие на изпълнителния директор да взема решения за одобряване или отхвърляне на заявления по схемите и мерките на Общата селскостопанска политика, прилагани от разплащателната агенция.

Актът е издаден в предвидената от закона форма и при спазване на административнопроизводствените правила.

На датата на подаването на заявлението е извършена автоматична проверка на въведените данни, вкл.данни сочещи на отчетени грешки в БЗС-излизаща площ извън площите, подходящи за подпомагане, за което кандидатът се е подписал.Съгласно чл. 30 от ЗПЗП ИСАК се създава за изпълнение функциите на Разплащателната агенция и се състои от: система за регистрация на кандидатите, на заявленията за подпомагане и на заявките за плащане; система за идентификация на земеделските парцели; система за идентификация и регистрация на животните; интегрирана система за контрол; електронна база данни. На основание чл. 30, ал. 4, т. 2 от ЗПЗП СИЗП се създава и поддържа от Министерството на земеделието и храните, като на основание чл. 33, ал. 2 от ЗПЗП министърът на земеделието и храните организира създаването и актуализирането на цифрова ортофото карта за територията на страната. Условията и редът за създаване, поддържане, достъп и ползване на системата за идентификация на земеделските парцели са регламентирани в глава трета от Наредба № 105. Министърът на земеделието и храните организира актуализирането на цифровата ортофото карта за територията на цялата страна в период не повече от 5 години в съответствие с действащото законодателство на Европейския съюз и указанията на Европейската комисия по неговото прилагане. В тази система за идентификация на земеделските парцели се създава специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане" (преди "Площи в добро земеделско състояние"), за да се използва от Разплащателната агенция за административни проверки на подадените заявления за подпомагане по чл. 37, ал. 2 от ЗПЗП и за да улесни земеделските стопани при заявяването на земеделските парцели за подпомагане – чл. 16а от Наредба № 105. Производството по създаването и одобряването на окончателния СС се провежда от Министерството на земеделието и храните и представлява един сложен фактически състав от административнопроцесуални действия на администрацията, която подпомага земеделските стопани да заявят своите парцели, с които искат да участват в съответната кампания за подпомагане.

           Точният размер и точните граници на специализирания слой са от определящо значение както за дейността на Разплащателната агенция във връзка с правомощията й по определяне на плащанията по схемите и мерките за подпомагане на земеделските стопани така и за самите земеделски производители при и по повод подаването на заявленията за подпомагане.

          Ежегодно, след обновяване на СС по реда на чл. 16а от Наредбата, Министерството на земеделието и храните на основание чл. 16б открива процедура по чл. 66 от АПК за одобряване на изготвения специализиран слой. Всеки заинтересован може да се запознае с включените в специализирания слой физически блокове или на части от тях и да установи дали стопанисваните от него земеделски площи са включени. По силата на чл. 16в, ал. 3 от Наредбата земеделският производител може да подава предложения и възражения до министъра на земеделието и храните по одобрен образец за включване на определени физически блокове или на части от тях в СС, ако констатира пропуски и грешки в слоя.

            С оглед тази възможност жалбоподателя е подал две възражения – на 27.01.2017г. и на 03.02.2017г., с искане да се включи в СС и БЗС с идентификатор на парцела – 10450-33-35-1, с площ на деклариран парцел 2.11 ха, за който е посочено, че недопустимата площ е 2.11 ха.

           След извършване на проверки на получените предложения и възражения и отстраняване на установените пропуски и грешки, Министерството на земеделието и храните изготвя окончателен специализиран слой, който се одобрява със заповед на министъра на земеделието и храните, издавана на основание чл. 16г, ал. 4 (предишна ал. 2, изм. ДВ,бр.16/2015 г .) от Наредба № 105.

             В настоящият казус това е Заповед № РД46-141 от 01.03.2017г. Заповедта не е обжалвана от „Булгарцвет Велинград „ЕООД и е влязла  сила в частта отнасяща се до жалбоподателя. Законодателят не е предвидил да се издава друг акт във връзка с подадено възражение, тази процедура завършва с издаването на заповед на министъра на земеделието и храните, в която се включа или не съответният парцел.

            Очертаните в тази заповед площи са тези, за които Разплащателната агенция извършва окончателна оторизация и плащания на площ за съответната година и приема заявления за подпомагане през следващата година. Заповедта на министъра на земеделието и храните, издадена на основание чл. 16г, ал. 4 (предишна 2) от Наредба № 105, е акт, с който се засягат конкретни права и законни интереси на земеделския производител, и този акт подлежи на съдебен контрол за законосъобразност. Това е така, тъй като тази заповед слага край на производството пред административния орган – министъра на земеделието и храните. С нея се създават съответните права за земеделските производители, свързани със заявените от тях за подпомагане земеделски земи, които попадат или не в одобрения окончателен СС. Посоченото по-горе води до извод, че по отношение на отделния земеделски производител заповедта е индивидуален административен акт. Тя има непосредствено значение за него и от нея зависи възникването и упражняването на правото на подпомагане по схемите и мерките за подпомагане, посочени в ЗПЗП. По своя характер тази заповед съставлява съвкупност от множество индивидуални административни актове. Тя има конкретно определено съдържание и засяга единствено отделните лица, претендиращи право на подпомагане въз основа на един или повече имоти, включени или не в същата.

               Съгласно разпоредбата на чл. 16г, ал. 5 от Наредба № 105,  въз основа на одобрения от министъра на земеделието и храните СС Разплащателната агенция извършва окончателна оторизация и плащания на площ за съответната година и приема заявления за подпомагане през следващата година. Видно от нея, Разплащателната агенция действа в условията на обвързана компетентност и няма как да извърши окончателна оторизация и плащания на площ за съответната година и да приеме заявление за подпомагане през следващата година, ако парцелът на съответното лице не е включен в заповедта по чл. 16г, ал. 4 от Наредба № 105.

         Видно от гореизложеното и в конкретният случай Разплащателната агенция действа в условията на обвързана компетентност и не е в компетентността на настоящата съдебна инстанция да преценява дали съответният парцел попада в СС или не. Не е било и в правомощията на Разплащателната агенция да го направи. След като този процесен парцел не е включен в Заповед № РД46-141 от 01.03.2017г. на Министъра на земеделието и храните, която не е обжалвана в тази част и е влязла в законна сила , то няма как РА да преценява още веднъж този въпрос.

С оглед гореизложеното съдът приема, че в хода на проведеното производство и при разглеждането и произнасянето по подаденото от „Булгарцвет Велинград“ЕООД заявление за подпомагане за кампания 2016г. не са допуснати съществени нарушения на нормативно регламентираните административно-производствени правила, които да обуславят отмяната като незаконосъобразно на Уведомително писмо изх.№ 02-130-2600/1327 от 07.09.2019г. на Зам.изпълнителния директор на ДФ“Земеделие“ за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2016г. на бенефициент „Булгарцвет-Велинград“ ЕООД.

Удовлетворяването на заявеното финансово подпомагане предполага изпълнение от страна на заявителя на изискванията на ЗПЗП, както и отсъствие на условия за намаляване размера на плащанията или отказ на плащания. Материалноправните предпоставки за получаване на финансово подпомагане по схеми за директни плащания са регламентирани в чл.43 ал.1 от ЗПЗП, и включват: 1. Бенефициентът да е земеделски стопанин; 2. Да ползва и извършва земеделска дейност на заявените земеделски площи; 3. Земеделските площи да са включени в специализирания слой по чл.33а ал.1 и 4. Площите да отговарят на изискванията за размер. Формулирани в обратен смисъл са материалноправните основания за намаляване на размера или за отказ за изплащането на суми за финансово подпомагане по тези схеми и се съдържат в чл.43, ал.3 от ЗПЗП.

Изискването земеделските площи да са включени в специализирания слой по чл.33а, ал.1 и 4 от ЗПЗП е относимо за всички схеми, съответно и по мерките, за подпомагане по които е кандидатствало дружеството. Съгласно чл.40 от ЗПЗП министърът на земеделието, храните и горите определя с наредба критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ. На основание законовата делегация министърът на земеделието, храните и горите е издал Наредба №2/17.02.2015г. за критериите за допустимост на земеделските площи за подпомагане по схеми и мерки за плащане на площ/ обн. в ДВ бр.15 /24.02.2015г, и в сила до отмяната й ДВ бр.29/30.03.2018г, т.е.действала за кампания 2016. В чл.1 ал.2 от тази Наредба са посочени схемите и мерките, за които са приложими регламентираните в тази наредба критерии и условия за допустимост на земеделските площи.  В разпоредбата на чл.5 от Наредба №2/17.02.2015г. /отм./ са регламентирани изискванията спрямо земеделските площи като условие за допустимост на подпомагането. Според чл.5 ал.1 допустими за подпомагане по схемите и мерките по чл.1 ал.2 са земеделските площи, които отговарят на критериите за хектари, допустими за подпомагане по смисъла на чл.32 пар.2 от Регламент №1307/2013г, а според ал.2, площите по ал.1 се включват в системата за идентификация на земеделските парцели като специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“.

При произнасяне по подадените заявления за подпомагане по схеми и мерки, основани на площ изпълнителният директор на ДФЗ-РА, съответно заместник изп. директор с делегирани правомощия в тази сфера, е обвързан с влезлия в сила акт по одобряване на окончателния специализиран слой „Площи, допустими за подпомагане“ за съответната кампания. Съобразно нормата на чл. 16г, ал. 5 от тази наредба, вкл. в редакцията /ДВ бр.8/2017г/, действала и към кампания 2016г., въз основа на одобрения от министъра на земеделието и храните специализиран слой "Площи, допустими за подпомагане", Разплащателната агенция извършва финална оторизация и плащания на площ за съответната кампания и приема заявления за подпомагане през следващата кампания. Следователно РА действа в условията на обвързана компетентност и няма как да извърши финална оторизация и плащания на площ за съответната кампания, ако парцелът или част от него на съответния земеделски стопанин не е включен в заповедта по чл.16г ал.4 от Наредба №105/22.08.2006г /сега отм./. В случая се установи че площите, с които са извършени намаления /колона 5/ не са включени в одобрения специализиран слой за 2016г.

Предвид гореизложеното съдът приема, че Уведомително писмо изх.№ 02-130-2600/1327 от 07.09.2019г. на Зам.изпълнителния директор на ДФ“Земеделие“ за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2016г. на бенефициент „Булгарцвет-Велинград“ ЕООД е законосъобразно - издадено е от компетентен административен орган и в изискуемата се форма; постановено е в съответствие и при правилно приложение на материалния закон, при спазване на административно-производствените правила и съобразяване с целта на закона. Жалбата се явява неоснователна и като такава, следва да бъде отхвърлена.

С оглед изхода на делото искането на ответника по жалбата за присъждане на направените разноски следва да бъде уважено, като на основание чл.143, ал.4 от АПК, в тежест на „Булгарцвет Велинград“ЕООД следва да бъде възложено заплащането на направените от ответника разноски за възнаграждение за вещо лице за изпълнената СТЕ / в размер на 300 лв./, както и за възнаграждение за осъществената от юрисконсулт правна защита на административния орган, определено в размер на 100 лв.

Водим от горните мотиви и на основание чл.172, ал.2, предложение четвърто от АПК, Административен съд Пазарджик

 

Р Е Ш И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата на от „БУЛГАРЦВЕТ-ВЕЛИНГРАД“ЕООД с ЕИК *********, с адрес на управление гр.Велинград, Инд.зона , представлявано от Н.Л. – управител   против Уведомително писмо изх.№ 02-130-2600/1327 от 07.09.2019г. на Зам.изпълнителния директор на ДФ“Земеделие“ за извършена оторизация и изплатено финансово подпомагане по схеми и мерки за директни плащания, базирани на площ, за кампания 2016г. на бенефициент „Булгарцвет-Велинград“ ЕООД

ОСЪЖДА „БУЛГАРЦВЕТ-ВЕЛИНГРАД“ЕООД с ЕИК *********, с адрес на управление гр.Велинград, Инд.зона , представлявано от Н.Л. – управител да заплати на Държавен фонд „Земеделие” - гр. София сумата 400/четиристотин/ лева, представляваща направените от ответника разноски по делото.

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14 дневен срок от съобщаването му на страните.

 

                            СЪДИЯ:/п/