Решение по дело №532/2021 на Административен съд - Враца

Номер на акта: 179
Дата: 16 май 2022 г.
Съдия: Галина Васкова Герасимова
Дело: 20217080700532
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 3 септември 2021 г.

Съдържание на акта Свали акта

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 179

 

гр. Враца, 16.05.2022 г.

 

В ИМЕТО НА НАРОДА

 

 

 АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ВРАЦА, IV състав, в публично заседание на 19.04.2022 г. /деветнадесети април две хиляди двадесет и втора година/ в състав:

 

АДМ. СЪДИЯ: ГАЛИНА ГЕРАСИМОВА

 

при секретаря ДАНИЕЛА МОНОВА, като разгледа докладваното от съдия ГЕРАСИМОВА адм. дело № 532 по описа на АдмС – Враца за 2021 г., и за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл. 129, ал. 7 и чл. 156 и сл. от Данъчно-осигурителния процесуален кодекс /ДОПК/.

Образувано е по жалба на „Т.“ ООД с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление ***, ***, представлявано от * А.А.А., чрез пълномощника * В.Е.Б., против Акт за прихващане или възстановяване № 95/21.07.2021 г., издаден от мл. експерт в Дирекция „МДТ“ при Община Враца, потвърден с решение № 1962/25.08.2021 г. на Кмета на Община Враца.

В жалбата се навеждат доводи за незаконосъобразност на оспорения акт като постановен в противоречие с материалния закон. Изложени са съображения за недължимост на такса битови отпадъци за 2018 г. за недвижим имот, находящ се в ***, представляващ земя и сгради - ** . Твърди се, че през процесния период имотът не е бил използван, като сградите в него са изцяло или частично разрушени, поради което не са генерирани отпадъци. Посочва се, че през 2018 г. Община Враца не е предоставяла услуга по сметосъбиране, сметоизвозване, обезвреждане в депа или други съоръжения на битовите отпадъци, както и поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване за процесния имот. Отправя се искане за отмяна на оспорения акт като незаконосъобразен, както и да бъде възстановена сумата от 12 583,82 лв., представляваща недължимо платена такса битови отпадъци за 2018 г.  

Ответникът по оспорването – Кмет на Община Враца, чрез процесуалния представител гл. юрисконсулт Б.С., в депозирано писмено становище оспорва жалбата като неоснователна. Излага становище за правилност и законосъобразност на обжалвания акт. Претендира присъждане на юрисконсултско възнаграждение.

Съдът, след преценка представените по делото писмени доказателства,  поотделно и в тяхната съвкупност, намира за установено от фактическа страна следното:

 

Предмет на делото е Акт за прихващане или възстановяване /АПВ/ № 95/21.07.2021 г., издаден от мл. експерт в Дирекция „МДТ“ при Община Враца, потвърден с решение № 1962/25.08.2021 г. на Кмета на Община Враца, последният надлежна страна в производството. 

С Решение № 437/11.12.2020 г. по адм. дело № 314/2020 г. по описа на АдмС – Враца е отхвърлена жалбата на „Т.“ ООД против АПВ № 57/14.05.2020 г., издаден от мл. експерт в Дирекция „МДТ“ при Община Враца, потвърден с решение № 1394/03.07.2020 г. на Кмета на Община Враца, относно отказ за възстановяване на такса битови отпадъци за периода 2014 – 2018 г. за имот в *** , с партиден № 2027741740001.

С Решение № 8336/08.07.2021 г. по адм. дело № 944/2021 г. по описа на ВАС, Първо отделение, е отменено Решение № 437/11.12.2020 г. по адм. дело № 314/2020 г. по описа на АдмС – Враца в частта, с която е отхвърлена жалбата на „Т.“ ООД против АПВ № 57/14.05.2020 г., издаден от мл. експерт в Дирекция „МДТ“ при Община Враца, потвърден с решение № 1394/03.07.2020 г. на Кмета на Община Враца, относно отказ за възстановяване на такса битови отпадъци за 2018 г. и съответните лихви в общ размер на 12 853,82 лева и вместо него е отменен АПВ № 57/14.05.2020 г., издаден от мл. експерт в Дирекция „МДТ“ при Община Враца, потвърден с решение № 1394/03.07.2020 г. на Кмета на Община Враца, в частта, с която на „Т.“ ООД е отказано възстановяване на такса битови отпадъци за 2018 г. и съответните лихви в общ размер на 12 853,82 лева. Преписката е върната на органа по приходите при Община Враца за ново произнасяне по искане вх. № **********/27.04.2020 г. в частта за възстановяване на такса битови отпадъци за 2018 г. и съответните лихви в общ размер на 12 853,82 лева при спазване на дадените в мотивите на решението указания по тълкуване и прилагане на закона.

С оспорения в настоящото производство Акт за прихващане или възстановяване № 95/21.07.2021 г. е отказано възстановяване на такса битови отпадъци и лихви за 2018 г. за имот в *** , с партиден № 2027741740001. За да постанови този резултат, органът е приел, че не е налице надвнесена или неправилно внесена сума от лицето. За имота е подадена декларация по чл. 14 от ЗМДТ № ДК14001454/22.04.2014 г. Установените вземания за такса битови отпадъци по партидата на имота за 2018 г. са наредени по банков път с платежно нареждане в приход на местния бюджет и отразени в данъчната сметка под номер ПН № **********/02.11.2018 г. Съгласно Нотариален акт № 42/13.11.2018 г. имотът е продаден и партидите в данъчната сметка за продавача „Т.“ ООД са закрити към 31.12.2018 г. На 14.12.2018 г. новият собственик е предекларирал имота, като начислените задължения за такса битови отпадъци за 2018 г. в размер на 12 583,82 лв. са погасени изцяло към момента на предекларирането. Лицето е ползвало облекчение за освобождаване от услугата по сметосъбиране и сметоизвозване съгласно подадена данъчна декларация образец с вх. № от рег. на базата данни ********** от 15.11.2017 г. ТБО е изчислена за 2018 г. за услугите по чл. 62, т. 2 и т. 3 от ЗМДТ - третиране на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации и поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в общината. Органът е приел, че имотите на лицето не попадат в хипотезата на чл. 71, т. 2 и т. 3 от ЗМДТ, тъй като услугата по поддържане чистотата на териториите за обществено ползване се предоставя от общината за района съгласно Заповед на кмета № 1814/31.10.2017 г., а услугата по обезвреждането на битовите отпадъци и поддържането на депа за битови отпадъци и други съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци е организирана в регионално депо за неоспасни отпадъци за общините Враца и Мездра съгласно Решение № 5-Н1-И0-А1-ТГ1/2013 г. от „Е.“ ООД гр.*** – оператор с притежавано Комплексно разрешително с рег. № ** /2010 г. По възражението на жалбоподателя, че имотите са премахнати, в оспорения АПВ е посочено, че в архива на Дирекция „Местни данъци и такси“ липсват доказателства по чл. 197 от ЗУТ за премахване на сгради, а в чл. 16, ал. 1 от ЗМДТ е установено задължение за данъчно задължените лица да подават декларация по чл. 14 от ЗМДТ в общината по местонахождение на имота при частично или пълно унищожаване на сградите, както и при преминаване на недвижими имоти от необлагаеми в облагаеми и обратно.

АПВ е обжалван с жалба вх. № 9400-0-10116/28.07.2021г. пред Кмета на Община Враца, който се е произнесъл с Решение № 1962/25.08.2021 г., с което е оставил жалбата без уважение и е потвърдил издадения акт.

По делото са приети като доказателства и приложени Заповед № 1814/31.10.2017 г. на Кмета на Община Враца за определяне границите на районите и видът на предлаганите услуги по чл. 62 в съответния район от ЗМДТ, както и честотата на сметоизвозване за община Враца за 2018 година; Решение № 666 п о Протокол № 44 от 19.12.2017 г. на Общински съвет – Враца за приемане План – сметката по чл. 66, ал. 1 от ЗМДТ за дейностите „Управление на дейностите по отпадъците“ и „Чистота“ на Община Враца през 2018 г., съгласно Приложение № 1 и за определяне годишната стойност за услугите по сметосъбиране, сметоизвозване и обработка на битовите отпадъци в РДНО на стандартен съд с интензивност по райони съгласно Заповед № 1814/31.10.2017 г. на Кмета на Община Враца за 2018 г. и годишният размер на ставките и основите за облагане на жилищните и нежилищните имоти с такса за битови отпадъци за 2018 г., съгласно Приложение № 2; Комплексно разрешително № **/2010г. на „Е.“ ООД гр. ***, издадено от МОСВ.

От жалбоподателя са представени Удостоверение от „Водоснабдяване и канализация“ ООД гр. Враца изх. № 7000-345(1)/09.10.2020 г. за това, че през периода 2014 – 2018 г. не е водена партида на името на „Т.“ ООД;  Удостоверение от „ЧЕЗ Разпределение България“ АД изх. № **********/01.10.2020 г. за това, че през периода 2014 – 2018 г. липсват данни за консумирана електрическа енергия за обект, находящ се в *** ; Удостоверение рег. № 321/29.01.2014 г. от Община Враца за премахнати сгради; Удостоверение рег. № 3517/23.10.2018 г. от Община Враца за съборени сгради; Удостоверение изх. № 25-281817/09.11.2020 г. от АГКК за премахнати сгради.

От ответника е представено Решение № 495 по протокол № 35 от 08.06.2017 г. на Общински съвет – Враца за създаване на общинско предприятие „БКС“ с предмет на дейност: поддържане на чистотата, сметосъбиране и сметоизвозване на битови отпадъци, снегопочистване и други комунални дейности; поддържане, ремонт, модернизация и реконструкция на общински сграден фонд, обекти, мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура – улици, съоръжения и мостове, водопроводи, канализационни, топлофикационни и други инсталации в сгради – общинска собственост, улично осветление и светофарни уредби, пътна маркировка, поддържане на знаковото стопанство; озеленяване и поддръжка на парковете и зелените площи, включително производство на декоративни храсти, дървета и цветя; извършване на строително – монтажни и ремонтни услуги, производство на варови и циментови разтвори и циментови изделия, както и всяка друга стопанска дейност, незабранена от закона.

Представени са Правилник за организацията и дейността на Общинско предприятие „БКС“ община Враца; Поименно разписание на длъжностите на Общинско предприятие „БКС“ в сила от 01.10.2018 г., от което се установява, че числеността на персонала е общо 128, по дейност „Озеленяване“ – 18, по дейност „Строителство“ – 12, по дейност „Осветление на улици и площади“ – 2; Справка за приети и отхвърлени уведомления по чл. 62, ал. 5 от КТ с вх. № 06389173000017/05.09.2017 г. от „БКС“ гр. Враца; Справка за приети и отхвърлени уведомления по чл. 62, ал. 5 от КТ с придружително писмо № 063901701498154/15.08.2017 г. от „БКС“ гр. Враца; трудови договори с работодател О. п. „БКС“ за длъжностите управител сектор „Чистота“, метач, шофьор на спец. автомобил, шофьор цистерна, шофьор спец. тежкотоварен автомобил, работник озеленяване; длъжностни характеристики за длъжностите ръководител направление „О. ч.“, общ работник, шофьор спец. тежкотоварен автомобил, шофьор на цистерна, работник озеленяване; График за почистване на обществени площи за м. февруари 2018 г.; товарителница и 3 бр. пътни листове; искане от директора на О. п. „БКС“ до кмета на Община Враца за отпускане на авансови средства в размер на 30 000,00 лева за разплащане на закупени и изразходени инертни материали (сол за пътища); докладна от директора на ОП „БКС“ до кмета на Община Враца относно необходимото количество техническа сол за осоляване пътищата през 2018 г. и за действително оползотворените количества през м. януари 2018 г.; доклад изх. № 37/16.05.2018 г. от директора на ОП „БКС“ до зам. кмет УТС и ОП Община Враца относно стартиране на обществена поръчка с предмет „Извършване на дейностите по пролетно и лятно окосяване и поддържане на зелените площи за нуждите на ОП „БКС“; Оперативен план за работа по снегопочистване и зимно поддържане на градската улична мрежа на гр. Враца за периода 2018 – 2019 г., която ще се изпълнява от ОП „БКС“; Схема за оповестяване на щаба на ОП „БКС“ по снегопочистването; Оперативен план за работа по ръчно снегопочистване и зимно поддържане на улиците и на териториите за обществено ползване, включващи спирки, стълби, подходи, пасарелки, тротоари и други в гр. Враца през 2018 – 2019 г., който ще се изпълнява от ОП „БКС“.

По делото не са приложени Наредба за определяне размера на местните данъци на територията на Община Враца и Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги и права на територията на Община Враца, но същите са достъпни на интернет страницата на общината.

При така установената фактическа обстановка съдът намира от правна страна следното:

Жалбата е подадена от страна, имаща правен интерес от оспорването, в законоустановения срок - решението по оспорения по административен ред АПВ е получено на 27.08.2021 г., видно от известие за доставяне /стр. 22/, а жалбата е подадена на 31.08.2021г., поради което се явява допустима, като подадена в срок.  Разгледана по същество същата е НЕОСНОВАТЕЛНА.

 Оспореният АПВ и решението, с което е потвърден са издадени от компетентните за това органи, съгласно представените по делото доказателства. При издаването на оспорения акт не са допуснати съществени процесуални нарушения, които да водят до неговата отмяна. Същият е издаден и в съответствие с материалния закон.

Възраженията в жалбата са за недължимост на ТБО.

Безспорно е по делото, че за процесния период дружество – жалбоподател е собственик на имот, находящ се в *** , представляващ земя и сгради -  ** , деклариран пред ДМДТ при Община Враца с Декларация вх. № 271/28.01.2014 г., партиден № *********.

Безспорно е също така, че за въпросния имот от оспорващото дружество е подадена декларация по чл. 15а, ал. 1 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги и права на територията на Община Враца за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване за 2018г., в която е декларирано, че имота няма да се ползва през 2018г. 

Съгласно чл. 1 от ЗМДТ, общините събират местни данъци върху недвижимите имоти и превозните средства, а съгласно чл. 62 от същия закон събират и местни такси, включително и за битови отпадъци. За целта съобразно правомощията, дадени в чл. 1, ал. 2  от закона, Общинските съвети приемат  Наредба за местните данъци, а по силата на правомощията, дадени им с  разпоредбата на чл. 9 от закона, приемат Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги, което е сторено за Община Враца.

Съгласно чл. 11 от ЗМДТ, данъчно задължени лица са собствениците на облагаеми с данък недвижими имоти, собственикът на сграда, построена върху държавен или общински поземлен имот, е данъчно задължен и за този имот, а при учредено вещно право на ползване данъчно задължен е ползвателят. Разпоредбата на чл. 24, ал. 1 от ЗМДТ изрично посочва кои имоти се освобождават от данък.

Съгласно чл. 62 от ЗМДТ /действащ за периода на определяне на задължението/ таксата за битови отпадъци се заплаща за услугите по събирането, извозването и обезвреждането в депа или други съоръжения на битовите отпадъци, както и за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места. Размерът на таксата се определя по реда на чл. 66 за всяка услуга поотделно - сметосъбиране и сметоизвозване; обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения; чистота на териториите за обществено ползване.     

Съгласно чл. 64 от ЗМДТ такса битови отпадъци заплащат данъчно задължените лица по чл. 11. Задължението на лицето  за заплащане на  местни данъци и такси възниква с придобиване на недвижимите имоти, установява се въз основа на декларирането им пред общинските данъчни власти и се изпълнява периодично, като данъчно-задълженото лице няма задължение всяка година да подава декларация с цел определяне на дължимия данък или такса за съответната календарна година. Веднъж възникнали и установени, те се дължат ежегодно до настъпване на предвиден в правната норма факт, който да ги прекрати или измени. 

Съгласно чл. 66 и 67 от ЗМДТ /действащи за процесния период/ - Таксата се определя в годишен размер за всяко населено място с решение на общинския съвет въз основа на одобрена план - сметка за всяка дейност и според количеството битови отпадъци. Когато не може да се установи количеството на битовите отпадъци, размерът на таксата се определя в левове или пропорционално върху основа, определена от общинския съвет. 

Съгласно чл. 71 от ЗМДТ  сила от 1.01.2014 г./ - Не се събира такса за: сметосъбиране и сметоизвозване, когато услугата не се предоставя от общината или ако имотът не се ползва през цялата година и е подадена декларация по образец от собственика или ползвателя до края на предходната година в общината по местонахождението на имота; поддържане чистотата на териториите за обществено ползване - когато услугата не се предоставя от общината; обезвреждане на битовите отпадъци и поддържане на депа за битови отпадъци и други съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци - когато няма такива.

Съгласно чл. 15а, ал. 1 от Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги и права на територията на Община Враца - Не се събира такса за: 1. сметосъбиране и сметоизвозване, когато услугата не се предоставя от общината или ако имотът не се ползва през цялата година и е подадена декларация по образец от собственика или ползвателя до края на предходната година в общината по местонахождение на имота; 2. поддържане чистотата на териториите за обществено ползване - когато услугата не се предоставя от общината; 3. обезвреждане на битовите отпадъци и поддържане на депа за битови отпадъци и други съоръжения за обезвреждане на битови отпадъци - когато няма такива. Съгласно чл. 16  от  Наредбата таксата се заплаща от собственика на имота; при учредено вещно право на ползване - от ползвателя и при предоставяне на особено право на ползване - концесия - от концесионера.

Задължението за ТБО за процесния имот за 2018 г. е изчислено за услугите по чл. 62, т. 2 и т. 3 от ЗМДТ - по третиране на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации и поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в общината.

По отношение на услугата по третиране на битовите отпадъци в съоръжения и инсталации, следва да се има предвид, че законодателят предвижда освобождаване на задължените лица от този вид такса, в случай че няма депа, респ. съоръжения, в които да се извършва тази услуга. В случая е налице функциониращо регионално депо за неопасни отпадъци за общините Враца и Мездра, притежаващо Комплексно разрешително № 5-Н1-И0-А1-ТГ1/2013г, на чиято територия се намира и имотът на дружеството - жалбоподател. В тази връзка дали имотът генерира отпадъци е въпрос, който няма релевантно значение за дължимостта на този вид услуга. По смисъла на закона за обезвреждане на битовите отпадъци и поддържане на депа за битови отпадъци не се събира такса само тогава, когато няма такива, като заплащането не е обвързано от използването му, а от наличието на депо и след като на територията на общината съществува такова, то изключението по чл. 71, т. 3 от ЗМДТ не може да намери приложение. 

За да е налице задължение за заплащане на такса за поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в общината е необходимо: 1. общината да е определила вида и териториалния обхват на предоставяне на услугата; 2. имота на лицето да попада в границите на територията, на която общината е определила, че ще предоставя услугата; 3. общината фактически да е предоставяла услугата.

В случая, от доказателствата по делото се установява наличието на всички предпоставки.

Услугата по поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания в общината се предоставя съгласно Заповед № 1814/31.10.2017 г. на кмета на Община Враца, с която са определени вида и териториалния обхват на предоставяне на услугата. В заповедта границите на районите са посочени чрез детайлно изброяване на улици и други идентифициращи признаци на териториите, като имота на оспорващото дружество попада в границите на територията, на която общината е определила, че ще предоставя услугата.

Представени са Правилник за организацията и дейността на Общинско предприятие „БКС“ община Враца; Поименно разписание на длъжностите на Общинско предприятие „БКС“ в сила от 01.10.2018 г., от което се установява, че числеността на персонала е общо **, по дейност „Озеленяване“ – 18, по дейност „Строителство“ – 12, по дейност „Осветление на улици и площади“ – 2; Справка за приети и отхвърлени уведомления по чл. 62, ал. 5 от КТ с вх. № 06389173000017/05.09.2017 г. от „БКС“ гр. Враца; Справка за приети и отхвърлени уведомления по чл. 62, ал. 5 от КТ с придружително писмо № 063901701498154/15.08.2017 г. от „БКС“ гр. Враца; трудови договори с работодател О. п. „БКС“ за длъжностите управител сектор „Чистота“, метач, шофьор на спец. автомобил, шофьор цистерна, шофьор спец. тежкотоварен автомобил, работник озеленяване; длъжностни характеристики за длъжностите ръководител направление „О. ч.“, общ работник, шофьор спец. тежкотоварен автомобил, шофьор на цистерна, работник озеленяване; График за почистване на обществени площи за м. февруари 2018 г.; товарителница и 3 бр. пътни листове; искане от директора на О.п. „БКС“ до кмета на Община Враца за отпускане на авансови средства в размер на 30 000,00 лева за разплащане на закупени и изразходени инертни материали (сол за пътища); докладна от директора на ОП „БКС“ до кмета на Община Враца относно необходимото количество техническа сол за осоляване пътищата през 2018 г. и за действително оползотворените количества през м. януари 2018 г.; доклад изх. № 37/16.05.2018 г. от директора на ОП „БКС“ до зам. кмет УТС и ОП Община Враца относно стартиране на обществена поръчка с предмет „Извършване на дейностите по пролетно и лятно окосяване и поддържане на зелените площи за нуждите на ОП „БКС“; Оперативен план за работа по снегопочистване и зимно поддържане на градската улична мрежа на гр. Враца за периода 2018 – 2019 г., която ще се изпълнява от ОП „БКС“; Схема за оповестяване на щаба на ОП „БКС“ по снегопочистването; Оперативен план за работа по ръчно снегопочистване и зимно поддържане на улиците и на териториите за обществено ползване, включващи спирки, стълби, подходи, пасарелки, тротоари и други в гр. Враца през 2018 – 2019 г., който ще се изпълнява от ОП „БКС“. От така представените доказателства се установява фактическото извършване от общината на услугата по поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места и селищните образувания. В закона липсва легално определение на понятието „територии за обществено ползване“ за целите на ЗМДТ. Съдебната практика приема, че това са територии – публична собственост, на които са изградени обекти на социалната и техническата инфраструктура или на зелената система. Услугата поддържане на чистотата на териториите за обществено ползване е необходима, тъй като съвместното съжителство в рамките на едно населено място, за да бъде възможно и да отговаря на определени, приети от членовете на общността стандарти, не може да се осъществява без територии за обществено, т.е. достъпно за всички ползване. Устройственото планиране и изграждане на населените места е подчинено на изискването да гарантира устойчиво развитие и благоприятни условия за живеене, труд и отдих на населението – чл. 1 от ЗУТ. Наличието на територии за обществено ползване изисква поддържането на определен стандарт на чистота на тези територии, за което ползващите имоти в населеното място следва да заплащат съответната такса. Почистването на териториите за обществено ползване не е необходимо да бъде в близост около имота на задълженото лице, за да се дължи такса за него. Достатъчно е услугата да е предоставяна в границите на района, определен в заповедта на кмета по чл. 63, ал. 2 от ЗМДТ.

По отношение на размера на ТБО за недвижимия имот същият е правилно определен на база подадените декларации с приложени ставки и основи съгласно План – сметка по чл. 66, ал. 1 от ЗМДТ за дейностите „Управление на дейностите по отпадъците” и „Чистота” през 2018 г., определяне годишната стойност за услугите по сметосъбиране, сметоизвозване и обработка на битовите отпадъци в РДНО на стандартен съд, според интензивността на обслужване, годишният размер на ставките и основите за облагане на жилищните и не жилищните имоти с такса за битови отпадъци за 2018 г., приета от Общински съвет – Враца с решение № 666 по протокол № 44/19.12.2017 г.

По изложените съображения, настоящият съдебен състав намира, че оспореният Акт за прихващане или възстановяване № 95/21.07.2021 г., издаден от мл. експерт в Дирекция „МДТ“ при Община Враца и потвърждаващото го Решение № 1962/25.08.2021 г. на Кмета на Община Враца са издадени при спазване на административнопроизводствените правила, в съответствие с приложимите материалноправни норми и с целта на закона, поради което следва да бъде потвърден, а жалбата следва да бъде отхвърлена като неоснователна.

На основание чл. 81 ГПК във вр. с § 2 ДР на ДОПК съдът следва да се произнесе по претенциите на страните за присъждане на разноски. Предвид изхода на делото и на основание чл. 161, ал. 1, изр. 3 ДОПК в полза на ответника следва да бъде присъдено юрисконсултско възнаграждение в претендирания размер от 350,00 лв. /съгласно становище от ответника вх. № 2735/09.11.2021 г., л. 114-116 от делото/.

 

Водим от горното, Административен съд – Враца 

Р  Е  Ш  И  :

 

 ОТХВЪРЛЯ жалбата на „Т.“ ООД с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление ***, ***, представлявано от * А.А.А., против Акт за прихващане или възстановяване № 95/21.07.2021 г., издаден от мл. експерт в Дирекция „МДТ“ при Община Враца, потвърден с решение № 1962/25.08.2021 г. на Кмета на Община Враца.

 

ОСЪЖДА „Т.“ ООД с ЕИК *********, със седалище и адрес на управление ***, ***, представлявано от * А.А.А., да заплати на Община Враца сумата от 350,00 (триста и петдесет) лева - разноски за юрисконсултско възнаграждение.

 

Решението подлежи на обжалване пред Върховен административен съд в 14 - дневен срок от уведомяване на страните, на които на основание чл. 138 от АПК да се изпрати препис от същото.

 

 

 

Административен съдия: