Решение по дело №672/2021 на Административен съд - Пазарджик

Номер на акта: 796
Дата: 25 октомври 2022 г.
Съдия: Мария Иванова Колева
Дело: 20217150700672
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 14 юни 2021 г.

Съдържание на акта

 

Р Е Ш Е Н И Е

 

№ 796 / 25.10.2022г.

 

 

В   ИМЕТО   НА   НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД-ПАЗАРДЖИК, -ти състав, в открито заседание на двадесет и седми септември две хиляди двадесет и втора година в състав:

 

СЪДИЯ: МАРИЯ КОЛЕВА

 

при участието на секретаря Антоанета Метанова и при участието на прокурора Стефан Янев, като разгледа докладваното от съдията адм. дело № 672 по описа за 2021 г., за да се произнесе взе предвид следното:

 

Производството е по реда на чл. 145 и сл. от Административнопроцесуалния кодекс (АПК) във. вр. чл. 215, ал. 1 от Закона за устройство на територията (ЗУТ).

Образувано е по жалбата на „Ико стил“ ЕООД, със седалище гр. Пазарджик, представлявано от управителя Х.Г.Ц., подадена чрез процесуален представител адвокат Л.К., срещу Решение № 231/25.11.2013 г., взето по Протокол № 13 на Общински съвет-Пазарджик в частта, касаеща одобряване на проект на ПУП-ПР и ПЗ, с промяна на площта на ПИ 55155.508.8 с обща площ 4 557 кв.м. с отреждане по предходния план „за зелена площ“ и образуване от него на нов УПИ XII-8 с площ 742 кв.м. (с кадастрален номер 55155.508.855), за който се променя и предназначението „за обществено обслужване“ с предвиждане за застрояване. С жалбата се иска обявяването му за нищожно в обжалваната част, като прието при особено съществено нарушение на процесуални правила и материални норми, алтернативно за отмяната му като незаконосъобразно. Претендира присъждане на разноски по приложен списък.

Ответникът – Общински съвет-Пазарджик, чрез процесуален представител адвокат С. В., излага становище за неоснователност на жалбата. В представени писмени бележки посочва, че жалбата в частта й, с която се иска унищожаемост на решението е недопустима.

Представителят на Окръжна прокуратура-Пазарджик, взел участие в настоящото производство, дава мотивирано заключение за основателност на жалбата.

Административен съд-Пазарджик, IХ-ти състав, като обсъди събраните по делото доказателства, поотделно и в тяхната съвкупност, съобрази доводите на страните и извърши цялостна проверка на акта във връзка с правомощията си по чл. 168 АПК, приема за установено следното:

По предложение на кмета на Община Пазарджик и решение по Протокол № 7/25.04.2013 г. на Общински експертен съвет по устройство на територията, е прието Решение № 231, взето по Протокол № 13/25.11.2013 г. на Общински съвет-Пазарджик, с което е одобрен проект на ПУП-ПР и ПЗ, обхващащ част от Зона с Потенциал за икономическо развитие (Ик1), определена от ИПГВР-Пазарджик, както следва: на север – ул. „Атанас Бабата“ (от бул. „Царица Йоана“ до ул. „Д-р Никола Ламбрев“), ул. „Д-р Никола Ламбрев“ (от ул. „Атанас Бабата“ до ул. „Мильо Войвода“), от кръстовището на ул. „Д-р Никола Ламбрев“ до моста на ул. „Искра“, от моста на ул. „Искра“ по протежение на река Марица до югоизточния ъгъл на кв. 7, от югоизточния ъгъл на кв. 7 до кръстовището на ул. „Заводска“ и ул. „Синитевска“; на юг – ул. „Заводска“ (от кръстовището на последната с ул. „Синитевска“ по протежението на напоителен канал до пресичането му с ж.п. линия София-Пловдив), по протежение на ж.п. линия София-Пловдив в северозападна посока до строителната граница на гр. Пазарджик, по протежение на строителната граница на гр. Пазарджик до ж.п. линия София-Пловдив, по протежение на ж.п. линия София-Пловдив в югоизточна посока до Пещерско шосе, по Пещерско шосе (от надлез на ж.п. линия София-Пловдив до кръстовище с бул. „Царица Йоана“); на запад – бул. „Царица Йоана“ (от Пещерско шосе до ул. „Атанас Бабата“), съгласно означенията на приложения проект. Съобщението, че е изработен проект за изменение на ПУП-ПРЗ е публикувано в „Държавен вестник“, в местен вестник и е качено обявление на таблото на Община Пазарджик, с указание, че заинтересованите лица могат да направят писмени възражения в едномесечен срок от публикуването му в „Държавен вестник“. Впоследствие е прието обжалваното Решение № 231, взето по протокол № 13/25.11.2013 г. на Общински съвет-Пазарджик, с което на посочено правно основание чл. 21, ал. 1, т. 11 ЗМСМА и чл. 129, ал. 1 ЗУТ е одобрен проект на ПУП-ПР и ПЗ. При поименно гласуване за приемане на решението „за“ са гласували 39 от присъствалите общински съветници, при общ брой на общинските съветници – 41, „против“ и „въздържали се“ - 0. Решението е обнародвано в „Държавен вестник“, бр. 1/03.01.2014 г.

По делото по реда на чл. 218, ал. 5 ЗУТ не са конституирани от съда като ответници заинтересовани лица по оспореното решение, тъй като след обнародване на съобщението за обжалването му в ДВ, бр. 68/17.08.2021 г., не са постъпили заявления.

По искане на жалбоподателя е допусната и изслушано заключение по съдебно-техническа експертиза (СТЕ), прието без възражения от страните, което съдът кредитира като обективно. Вещото лице е изследвало всички приложени към делото документи, направило е справки в Община Пазарджик и СГКК-Пазарджик и е извършило оглед на място. Посочва, че имот с идентификатор 55155.508.855, с площ 742 кв.м. е получен от разделяне на имот с идентификатор 55155.508.8 с площ 4557 кв.м. по КККР на гр. Пазарджик, одобрена със Заповед № РД-18-97/28.10.2008 г. на изпълнителния директор на АГКК и последвало изменение, одобрено със Заповед № 18-12456/18.12.2020 г. на началника на СГКК-Пазарджик и попада в обхвата на обжалваното решение. За имот 55155.508.855 е отреден УПИ XII-8 „за обществено обслужване“. Посочва, че имот 55155.508.8 е част от имот пл.№ 6468 по кадастралния план на гр. Пазарджик от 1959 г. Със Заповед № 1298/16.03.1959 г. е одобрен общият кадастрален, регулационен и застроителен план на града, като процесният имот е заснет с пл.№ 6468, който е част от парцел XV-Д.И.П. „Вела Пеева“ № 2. Със Заповед № 2527/02.12.1963 г. е одобрен регулационен план на промишлена зона – гр. Пазарджик върху изработената кадастрална основа от 1959 г., като част от имот с пл.№ 6468 попада в улици и охранителна зеленина, а друга – „индустриална зона“. Със Заповед № 57/24.04.1998 г. на кмета на Община Пазарджик е одобрено изменението на регулацията за част от парцел IV-Вела Пеева и озеленителната ивица, отделяща производствения терен от уличната регулация, предвижда се нов парцел VII-търговия и услуги, като озеленителната ивица се заличава. Останалата част на имот пл.№ 6468, където попада процесния имот остава извън обхвата на изменението, като за него няма предвидено отреждане и са изпълнени благоустройствени мероприятия. За частта на гр. Пазарджик, където попада имот 55155.508.8 е одобрен регулационният план със Заповед № 147/21.06.2004 г., като за него няма регулационно предвиждане. За част от имота е предвидена второстепенна улица, а в останалата съгласно отразената кадастрална основа има изпълнено благоустрояване на терена – пешеходни алеи и градинки. С плана за застрояване са предвидени площи за озеленяване и второстепенна улица. С обжалваното решение на ОбС-Пазарджик за имот 55155.508.8 се отрежда: УПИ XI-„за озеленяване“, УПИ XII-8 „за обществено обслужване и улица с о.т. №№ 6340-6341-6342-6343. Посочва, че част от имот 5155.508.8 се обособява като имот 55155.508.855 с площ 742 кв.м. и се променя отреждането от „площи за озеленяване“ на имот за обществено обслужване. От огледа на място вещото лице е констатирало, че предвидените площи за озеленяване за имот 55155.508.855, които са заснети и отразени по кадастралните планове на гр. Пазарджик като благоустройствени елементи – пешеходни алеи, зелени площи с положени бордюри, са реализирани и съществуват.

При така установеното от фактическа страна, Административен съд-Пазарджик обуславя следните правни изводи:

Жалбата е допустима като инвокираща нищожност на индивидуален административен акт, подлежащ на съдебен контрол за законосъобразност, поради което по аргумент от чл. 149, ал. 5 АПК подаването й не е обвързано със срок.

В частта на заявеното при условията на евентуалност искане за отмяна на решението поради неговата унищожаемост, жалбата се явява недопустима, доколкото твърдението, че решението не е обнародвано в „Държавен вестник“ е неоснователно. По делото е представена извадка от „Държавен вестник“, бр. 1/03.01.2014 г., в което е обнародвано Решение № 231/25.11.2013 г. на Общински съвет-Пазарджик, като съгласно чл. 215, ал. 4, изр. първо от ЗУТ жалбите и протестите се подават чрез органа, чийто акт се обжалва или протестира, в 14-дневен срок от съобщаването му, а когато актът се съобщава чрез обнародване в „Държавен вестник“ - в 30-дневен срок от обнародването му. Иначе казано, срокът за подаване на жалбата с твърдения за унищожаемост е преклудиран и съдът не дължи произнасяне по тях.

За дружеството-жалбоподател е налице правен интерес от обжалване на решението, тъй като е засегнато неблагоприятно от обективираното в него властническо волеизявление. По делото е представен нотариален акт за продажба на недвижим имот № 152, том I, рег. № 1405, дело № 119/20.03.2020 г., вписан в Службата по вписвания на 20.03.2020 г., с който „Технотекс“ АД продава на „Ико стил“ ЕООД поземлен имот с идентификатор № 55155.508.484 по КККР на гр. Пазарджик, с адрес: ул. Искра“ № 1, с трайно предназначение на територията: урбанизирана, НТП – за друг вид производствен, складов обект с площ от 1992 кв.м., при съседи: 55155.508.11, 55155.508.485, 55155.508.527, 55155.508.8. Видно е от представената скица № 15-410957/16.04.2021 г. и от заключението на вещото лице, че имотът на жалбоподателя № 55155.508.484 е съседен на имот 55155.508.8 и образувания от него имот 55155.508.855 и доколкото се променя предназначението на последния, то дружеството се явява заинтересовано лице по смисъла на чл. 131, ал. 2, т. 4 ЗУТ.

Разгледана по същество, жалбата е основателна в частта на поддържаната нищожност на решението на Общинския съвет:

Нищожни са онези актове на администрацията, които поради радикални, основни недостатъци, засягащи компетентността на органа, който ги издава, поради формата, в която се издават, или съдържанието, което трябва да имат, се дисквалифицират като административни актове и въобще като юридически актове и се третират от правото като несъществуващи. Съобразно това и с оглед на всеки един от възможните пороци на административните актове, теорията е изградила следните критерии, кога един порок води до нищожност и кога - до унищожаемост: 1). всяка некомпетентност винаги е основание за нищожност на акта; 2). порокът във формата е основание за нищожност само когато е толкова сериозен, че практически се приравнява на липса на форма и оттам - на липса на волеизявление; 3). съществените нарушения на административнопроизводствените правила са основания за нищожност само ако са толкова съществени, че нарушението е довело до липса на волеизявление (например - поради липса на кворум); 4). нарушенията на материалния закон касаят правилността на административния акт, а не неговата валидност, поради което нищожен на това основание би бил само този акт, който изцяло е лишен от законова опора - т. е. не е издаден на основание на нито една правна норма, само пълната липса на условията или предпоставките, предвидени в приложимата материалноправна норма, и липсата на каквото и да е основание и изобщо на възможност за който и да е орган да издаде акт с това съдържание би довело до нищожност на посоченото основание; 5). превратното упражняване на власт също е порок, водещ само до унищожаемост на акта, и само ако преследваната цел не може да се постигне с никакъв акт, посоченият порок води до нищожност.

По делото не е спорно, че обжалваното решение е издадено от компетентния за това административен орган, в кръга на предоставените му по закон правомощия, съгласно чл. 129, ал. 1 ЗУТ (в приложимата редакция, обн., ДВ, бр 28/19.03.2013 г.), според който подробният устройствен план се одобрява с решение на общинския съвет по доклад на кмета на общината в едномесечен срок след приемането на проекта за подробен устройствен план от експертен съвет, а съгласно ал. 2 - подробният устройствен план в обхват до един квартал, а в Столичната община и в градовете с районно деление - в обхват до три квартала, както и за поземлени имоти извън границите на населени места и селищни образувания, се одобрява със заповед на кмета на общината в 14-дневен срок след приемането на проекта за подробен устройствен план от общинския експертен съвет. Видно от представената административна преписка по предложение на кмета на Община Пазарджик и след одобряване на проекта от ОЕСУТ, е прието обжалваното решение, с което е одобрен проект на ПУП-ПР и ПЗ, обхващаща част от Зона с Потенциал за икономическо развитие.

Актът съдържа минимално изискуемите реквизити по чл. 59 АПК, фактически и правно мотивиран е, поради което не е налице съществен порок на формата, който да води до липса на волеизявление. Мотивите за приемането на решението се съдържат в самата административна преписка, документите по която сочат безспорно, че фактическото основание за одобряване на изменението е необходимостта от актуализиране на действащите за територията ПУП с цел привеждането им в съответствие с формулираните в Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на гр. Пазарджик приоритети, цели, мерки и проектни идеи за одобрената зона с потенциал за икономическо развитие. Действително в решението е посочено, че е за одобрение на проект на ПУП – ПР и ПЗ, но от предложението на кмета на общината, от решението на ОЕСУТ и от заключението на вещото лице става ясно, че е за одобряване на изменение на ПУП – ПР и ПЗ. Обстоятелството, че като правно основание за приемане на решението е посочена разпоредбата на чл. 129, ал. 1 ЗУТ, също не е довод за неяснота на волята на органа, защото именно това е приложимата разпоредба за реда и условията за одобряването на проекти за изменение на ПУП по чл. 134, ал. 1 и ал. 2 ЗУТ, съгласно препращащата норма на чл. 136, ал. 1 ЗУТ.

При вземане на решението са спазени изискванията за кворум и мнозинство по чл. 27, ал. 2 и ал. 3 ЗМСМА (в редакцията обн., ДВ, бр. 15/15.02.2013 г.) като елемент от фактическия състав на валидно формираната воля на колективния орган. Проектът за изменение на плана е приет с решение на ОЕСУТ, след което е одобрен с решение на ОбС въз основа на предложение на кмета на общината съгласно чл. 129, ал. 1 ЗУТ. Решението на ОбС е изпратено за обнародване на основание чл. 129, ал. 1, изр. второ от ЗУТ и е публикувано в ДВ на 03.01.2014 г. Обстоятелството, че в решението липсва указание в какъв срок и пред кой орган може да се подаде жалба, не е съществено процесуално нарушение, водещо до нищожност на акта, защото не рефлектира върху неговото съдържание и има значение само при надлежното упражняване на жалба.

Налице е обаче основание за нищожност на решението по критериите, относими към неговата материална незаконосъобразност. Противоречието с материалния закон може да обоснове нищожност, в случаите, когато е налице пълна липса на предпоставките на приложимата правна норма, когато актът е издаден изцяло при липса на законово основание или когато акт с такова съдържание не може да бъде издаден въз основа на никакъв закон или от никой орган. Страните по делото не спорят по фактите, а и от заключението на експертизата се установява, че изменението на ПУП-ПР и ПЗ с процесното решение обхваща и имот с идентификатор 55155.508.8, чието отреждане става УПИ XI-„за озеленяване“, УПИ XII-8 „за обществено обслужване“ и улица с о.т. №№ 6340-6341-6342-6343, като с плана за застрояване се определя зона „ПпЗ“, с височина на застрояване до 10м, с показатели: плътност на застрояване – 60%; озеленена площ – 25% и интензивност на застрояване – 1,8. В заключението си вещото лице е посочило, че по искане на Община Пазарджик със Заповед № 18-12456/18.12.2020 г. началникът на СГКК-Пазарджик е одобрил изменение на КК по отношение на имот 55155.508.8, целия с площ 4557 кв.м., като от него се обособяват два имота: имот с идентификатор 55155.508.8 с площ 3815 кв.м., с НТП „За второстепенна улица“ и имот 55155.508.855 с площ 742 кв.м., с НТП „Незастроен имот за обществена сграда, комплекс“.

Имот с идентификатор 55155.508.8 е част от имот пл.№ 6468 по кадастралния план на гр. Пазарджик от 1959 г. Със Заповед № 1298/16.03.1959 г. е одобрен общият кадастрален, регулационен и застроителен план на града, като процесният имот е заснет с пл.№ 6468, който е част от парцел XV-Д.И.П. „Вела Пеева“ № 2. Със Заповед № 2527/02.12.1963 г. е одобрен регулационен план на промишлена зона – гр. Пазарджик върху изработената кадастрална основа от 1959 г., като част от имот с пл.№ 6468 попада в улици и охранителна зеленина, а друга – в парцел IV-Вела Пеева, кв. 2 „индустриална зона“. В представената по делото скица на парцел IV-ДТК Вела Пеева, кв. 2 „индустриална зона“, изготвена в периода 1963-1998 г. за процесния имот 55155.508.8 е отразено благоустрояване на терена – бетонирани алеи, градинки, бордюри и осветителни лампи.

Със Заповед № 57/24.04.1998 г. на кмета на Община Пазарджик е одобрено изменението на регулацията за част от парцел IV-Вела Пеева и озеленителната ивица, отделяща производствения терен от уличната регулация. Предвиден е нов парцел VII-търговия и услуги, като озеленителната ивица в него се заличава. Останалата част на имот пл.№ 6468, където попада процесният имот остава извън обхвата на изменението, като за него няма предвидено отреждане, а са изпълнени благоустройствени мероприятия и при попълване на кадастралната основа е отразено извършеното благоустройство.

За частта на гр. Пазарджик, където попада имот 55155.508.8 е одобрен регулационният план със Заповед № 147/21.06.2004 г., като за него няма регулационно предвиждане. За част от имота е предвидена второстепенна улица, а в останалата съгласно отразената кадастрална основа има изпълнено благоустрояване на терена – пешеходни алеи и градинки. С плана за застрояване са предвидени площи за озеленяване и второстепенна улица.

От извършения оглед на място вещото лице е констатирало, че предвидените площи за озеленяване за имот 55155.508.855, които са заснети и отразени по кадастралните планове на гр. Пазарджик като благоустройствени елементи – пешеходни алеи, зелени площи с положени бордюри, са реализирани и съществуват.

Съгласно чл. 134, ал. 4, т. 2 ЗУТ (в редакцията, обн., ДВ, бр. 28/19.03.2013 г.) влезли в сила подробни устройствени планове не могат да се изменят с цел промяна на предназначението на терени, определени с подробните устройствени планове за озеленени площи, освен в случаите по ал. 2, т. 1 (незапочнала в срок процедура по отчуждаване) и по чл. 62а, ал. 2 – 5 ЗУТ. Според чл. 62а, ал. 1 ЗУТ не може да се променя предназначението на съществуващите озеленени площи или на части от тях в урбанизираните територии, реализирани съгласно предвижданията на устройствените планове. В ал. 2-5 на чл. 62а ЗУТ са предвидени изключения, за които обаче следва да са налице кумулативно следните предпоставки: зелените площи да не са реализирани, промяната да е свързана с изграждане на елементи на техническата инфраструктура или на специални обекти, свързани с отбраната и сигурността на страната, обществено обсъждане по реда на чл. 127, ал. 1 ЗУТ. Според чл. 62а, ал. 4 ЗУТ алинеи 2 и 3 (горните изисквания) не се прилагат при промяна на предназначението на имоти и части от тях, предвидени в подробните устройствени планове за озеленени площи, които не са реализирани в населените места с население до 10 000 жители. В тези случаи промяната на предназначението се извършва по реда на глава седма раздел IV. В ал. 5 на същата разпоредба е посочен начинът за промяна предназначението на озеленени площи, които не са реализирани.

По делото е безспорно установено, че по действащия ПУП – ПР на гр. Пазарджик, за частта от имот 55155.508.8, за който с решението на ОбС се отрежда самостоятелен УПИ XII-8 „за обществено обслужване“, попада в имот пл.№ 6468 и върху него е извършено благоустрояване на терена – има пешеходни алеи и зелени площи с положени бордюри, т.е. предвиждания на плана за регулация са осъществени на място, видно и от заключението на вещото лице. Следователно с одобрения проект за изменение на ПУП тази забрана (по чл. 62а, ал. 1 ЗУТ) е нарушена, като в реализираната зелена площ се обособява ново УПИ, с предвидена промяна в предназначението на съществуващата зелена площ, а именно „за обществено обслужване“. В конкретния случай безспорно се установява материална незаконосъобразност на обжалваното решение на ОбС, като нарушението на императивната норма на чл. 62а, ал. 1 ЗУТ е толкова съществено, че води до неговата нищожност. Нарушението на материалния закон се отразява на същинското съдържание на акта и се изразява най-общо в несъответствие между разпореденото с акта и приложимата за случая материалноправна норма. Това нарушение може да се прояви в няколко насоки: административният орган не е издирил и приложил правилната за случая материална норма, или е приложил точната норма, но е допуснал грешка в тълкуването й, или директно е нарушил приложимата норма, като въпреки, че не са били налице всички юридически факти, разписани в хипотезата й е издал акта или неправомерно е дописал или изменил правната норма, като е поставил несъществуващо в нея условие, забранил е нещо, което е позволено или е позволил нещо, което нормата забранява. Последиците от материално незаконосъобразен административен акт е обявяването на неговата унищожаемост или нищожност при оспорването му пред съда. Налице е нищожен акт, когато е изцяло лишен от законова основа, когато е налице пълна липса на условията, разписани в хипотезата на приложимата правна норма, когато акт с такова съдържание не може да бъде издаден въз основа на никакъв закон и от нито един орган. С разпоредбата на чл. 134, ал. 1 и ал. 2 ЗУТ законодателят е предоставил права на общинските съвети да изменят влезли в сила ОУП и ПУП, като изрично в чл. 134, ал. 4, т. 2 ЗУТ е посочено, че влезлите в сила ПУП не могат да се изменят с цел промяна на предназначението на терени, определени с подробните устройствени планове за озеленени площи, освен в случаите по ал. 2, т. 1 и по чл. 62а, ал. 2 - 5. Както се посочи по-горе, за новосъздадения УПИ XII-8, с който се променя предназначението „за обществено обслужване“, има влязъл в сила ПУП, за който предвиждането е било за зелени площи, както и в него има извършени благоустройствени мероприятия – градинки със зелени площи, алеи и дървета. Иначе казано, зелените площи са реализирани съгласно предвижданията на ПУП и не са налице изключенията на чл. 62а, ал. 2-5 ЗУТ, т.е. органът попада в хипотезата на чл. 62а, ал. 1 ЗУТ. Съдът намира, че обжалваното решение е прието при пълна липса на предпоставките на приложимата правна норма, издаден е изцяло при липса на законово основание, както и че акт с такова съдържание не може да бъде издаден въз основа на никакъв закон, т.е. прието е без материалноправно основание, и в този смисъл се явява издадено при пълна липса на условията, разписани в хипотезата на приложимата разпоредба на чл. 134, ал. 4, т. 2 във вр. чл. 62а, ал. 1 ЗУТ, което обуславя неговата нищожност.

Предвид изложеното съдът намира, че жалбата срещу Решение № 231/25.11.2013 г., взето по Протокол № 13 на Общински съвет-Пазарджик в частта, касаеща одобряване на проект на ПУП-ПР и ПЗ, с промяна на площта на ПИ 55155.508.8 с обща площ 4 557 кв.м. с отреждане по предходния план „за зелена площ“ и образуване от него на нов УПИ XII-8 с площ 742 кв.м. (с кадастрален номер 55155.508.855), за който се променя и предназначението „за обществено обслужване“ с предвиждане за застрояване, е основателна, поради което решението следва да бъде обявено за нищожно в тази му част.

С оглед изхода от спора, основателно е искането на процесуалния представител на жалбоподателя за присъждане на разноски по приложен списък, поради което Община Пазарджик следва да бъде осъдена да заплати на „Ико стил“ ЕООД сумата от 1 250 лв., представляваща 50 лв. внесена държавна такса, 400 лв. депозит за вещо лице и 800 лв. адвокатско възнаграждение.

Водим от гореизложеното и на основание чл. 172, ал. 2 АПК, Административен съд-Пазарджик, IХ-ти състав

 

Р Е Ш И:

 

ОБЯВЯВА нищожността на Решение № 231/25.11.2013 г., взето по Протокол № 13 на Общински съвет-Пазарджик, с което е одобрен проект на ПУП-ПР и ПЗ, обхващащ част от Зона с Потенциал за икономическо развитие, в частта му, с което се променя площта на ПИ 55155.508.8 с обща площ 4 557 кв.м. с отреждане по предходния план „за зелена площ“ и се образува от него нов УПИ XII-8 с площ 742 кв.м. (с кадастрален номер 55155.508.855) и се променя предназначението му „за обществено обслужване“ с предвиждане за застрояване

ОСЪЖДА Община Пазарджик, да заплати на „Ико стил“ ЕООД, ЕИК *********, със седалище и адрес на управление: гр. Пазарджик, ул. „Стоян Аргиров“ № 50, представлявано от управителя Х.Г.Ц., сумата от 1 250 (хиляда двеста и петдесет) лева, представляваща разноски по делото.

Решението подлежи на обжалване с касационна жалба пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му.

На основание чл. 138, ал. 3 АПК препис от решението да се изпрати на страните по реда на чл. 137 АПК.

 

 

                                                        СЪДИЯ: /п/