О П
Р Е Д
Е Л Е
Н И Е
Номер 773 Година 2020, 02.06.
Град ПЛОВДИВ
В ИМЕТО НА
НАРОДА
Административен Съд – Пловдив ІІ отд., VII състав
в закрито заседание на 02.06.2020г. в следния състав :
ПРЕДСЕДАТЕЛ : ЯВОР КОЛЕВ
като разгледа докладваното от СЪДИЯ КОЛЕВ адм.
дело номер 559 по описа за 2020 година и
като обсъди :
Постъпила е жалба от Народно
читалище „Пробуда – 1899“ село Каравелово, обл.Пловдивска
срещу Решението по т.4 от заседанието на дата 21.02.2020г. на Комисията за
разпределение на предвидените от държавния и общинския бюджети средства за
читалищна дейност, назначена със Заповед №РД-70 от 10.02.2020г. на Кмета на
Община – Карлово/наричана по –надолу само Комисията/. Счита същото за
незаконосъобразно, поради което се настоява за отмяната му.
С определение на съда от
12.05.2020г. жалбата е оставена без движение, като е указано но читалището да
уточни оспорването си с оглед постъпилата преписка/като то самото в жалбата
си до съда сочи, че поради липса на достъп до протокола от заседанието на
Комисията на 21.02.2020г. не може да конкретизира оспорването си/.
Междувременно/на 18.05.2020г./
в съда постъпиха и допълнителни доказателства, сочещи на последващо
заседания на същата Комисия. В тази връзка с определение от 20.05.2020г. бе
дадена нова възможност на оспорващия да обоснове правния си интерес от
оспорване на решението именно по т.4 от заседанието на колективния орган на
21.02.2020г.
За последното определение
читалището бе уведомено надлежно чрез пълномощника си адв.
К. на дата 21.05.2020г.
Към дата 02.06.2020г. липса
уточнение по искането на съда.
При това положение, настоящият
състав счита, че производството е недопустимо.
Това е така, защото е видно от
Протокола на заседанието на Комисия от 21.02.2020г. по т.4, че предмет на
разискване е било приемане решение за разпределение на държавната субсидия
между читалищата на територията на Община – Карлово за 2020г. на основание
чл.23 ал.1 от Закона за народните читалище/ЗНЧ/.
Видно е също така от
проведеното гласуване по тази точка, че със „За“ приемане на предложението на
вносителя са гласували 10 от присъстващите, докато с
„против“ и „въздържал се“ са гласували 13, а двама не са участвали в това гласуване. С оглед
на това е вписано в протокола, че „Предложението остана без решение поради
неубедителен вот“.
Независимо от твърде
литературното пресъздаване на резултата от гласуването, то не е спорно между
страните, че внесеният проект по точка 4 за разпределение на държавната
субсидия за 2020г. за читалищна дейност по ЗНЧ не е бил приет. Или решение, с
което е извършено такова разпределение липса в правния мир към тази дата.
Именно в тази връзка е било свикано и проведено последващо заседание на същата Комисия на дата
25.02.2020г., където по т.1 в дневния ред фигурира същия въпрос, останал
нерешен от заседанието на 21.02.2020г.
При тази факти, настоящият
състав намира, че за жалбоподателя не е налице интерес от оспорване на
решението по т.4 от заседанието на Комисията от дата 21.02.2020г., защото
всъщност волеизявление на колективния орган за разпределение по смисъла на
чл.23 ал.1 ЗНЧ то не съдържа.
Оспорващият не твърди
отразеното по вота на членовете на колективния орган да е в друг смисъл, поради
което липсата на решение за разпределение на държавната субсидия по см. на
чл.23 ал.1 ЗНЧ не накърнява правната сфера на адресата. Такова решение е
прието едва на дата 25.02. 2020г. при следващото проведено заседание на
Комисията.
Дали и какви неща са вписани
допълнително в протокола, те не представляват годни за самостоятелно оспорване
волеизявления, които да се проверяват по реда на АПК, тъй като не са собствено
административни актове. Тяхната проверка се извършва заедно с оспорване на
съответния акт, но само, ако е налице годен предмет за оспорване пред съда,
която предпоставка в случая не е налице.
Доколкото жалбата е входира чрез подаването и с електронен подпис на дата
24.02.2020г. в 18,26 часа, то няма как тя да има за предмет оспорване на
волеизявления, които са последващи на нея, а именно
решението по т.1 от заседанието на Комисията на 25.02.2020г., по което за оспорващия е налице възможността
да го оспори в установения за това срок от уведомяването му.
Или настоящото производство се
явява недопустимо, тъй като актът не представлява такъв по см. на чл.23 ал.1
ЗНЧ и не засяга неблагоприятно сферата на жалбоподателя.
Консеквентно това обосновава
извода на съда за оставяне жалбата без разглеждане и прекратяване на
образуваното по нея съдебно производство.
Ето защо и поради
мотивите,изложени по – горе АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – ПЛОВДИВ, ІІ отд., VІІ състав :
О
П Р Е
Д Е Л И
ОСТАВЯ БЕЗ
РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Народно читалище
„Пробуда – 1899“ село Каравелово, обл.Пловдивска
срещу Решението по т.4 от заседанието от 21.02.2020г. на Комисията за
разпределение на предвидените от държавния и общинския бюджети средства за
читалищна дейност, назначена със Заповед №РД-70 от 10.02.2020г. на Кмета на
Община – Карлово и ПРЕКРАТЯВА производството по делото.
ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване пред ВАС на РБ в 7 – дневен срок от
съобщението до жалбоподателя за постановяването му.
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ :