Определение по дело №233/2024 на Административен съд - Шумен

Номер на акта: 901
Дата: 1 юли 2024 г.
Съдия:
Дело: 20247270700233
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 21 юни 2024 г.

Съдържание на акта Свали акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

№ 901

Шумен, 01.07.2024 г.

Административният съд - Шумен - , в закрито заседание на първи юли две хиляди двадесет и четвърта година в състав:

Съдия: ХРИСТИНКА ДИМИТРОВА

като разгледа докладваното от съдията Христинка Димитрова административно дело233/2024 г. на Административен съд - Шумен, за да се произнесе, взе предвид следното:

Производството е по реда на чл.64, ал.4 от Закона за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управление (ЗУСЕФСУ), във вр. чл.145 и сл. от Административно процесуалния кодекс (АПК).

Административното дело е образувано по жалба от „Североизточно държавно предприятие“ ДП – [населено място], с ЕИК 20167412, седалище и адрес на управление в [населено място], [улица], представлявано от директора инж.П. Г., действащо чрез упълномощен процесуален представител адв.Б. Г. от ШАК, против Решение от 29.05.2024г. на ръководителя на Управляващия орган на ОПОС 2014-2020г. за резултата от приключил процес на верификация на искане за окончателно плащане № 4/20.05.2024г. по АДБФП по проект „Подобряване природозащитното състояние на територията на Североизточно държавно предприятие ДП“, номер на проекта от ИСУН BG16M1OP002-3.035-0002.

Обжалваното решение е издадено във връзка с искане за окончателно плащане № 4/20.05.2024г. на стойност 616609,48 лева по АДБФП № BG16M1OP002-3.035-0002-С03 „Подобряване природозащитното състояние на територията на Североизточно държавно предприятие ДП“ с бенефициент „Североизточно държавно предприятие ДП“ – [населено място].

Административният орган счел, че от сумата на представеното искане за окончателно плащане и въз основа на документите и разясненията на бенефициента, са налице основания за неверифициране на средства в общ размер [рег. номер],11 лева – т.I от решението.

В резултат на това приетите от УО на ОПОС за допустими преки разходи са в общ размер на 2540740,84 лева от БФП (т.II.).

Според изложението в т.III от обжалваното решение, съгласно Уведомление от 29.05.2024г. бенефициентът е уведомен за намаляване на допустимите преки разходи, посочени в т.II, със сумата [рег. номер],18 лева за смета на БФП, представляващи извършване на определени с решения на ръководителя на УО на ОПОС финансови корекции.

С оглед установеното по т.III, общият размер на верифицираните преки разходи по искане за окончателно плащане № 4/20.05.2024г. е 1605405,66 лева от БФП, представляващи извършени от бенефициента допустими разходи в съответствие със закона и подлежащи на възстановяване по реда на чл.55, ал.1, т.1 от ЗУСЕФСУ (т.IV).

Относно безвъзмездната финансова помощ за непреките разходи по бюджетен ред VIII.13.1. - Организация и управление и мерки за информация и комуникация, административният орган посочил, че същите се определят чрез прилагане на процент в размер на 4 % към допустимите преки разходи по проекта.

Размерът на остатъчната стойност на дължимите в окончателното плащане непреки разходи, подлежащи на възстановяване под формата на единна ставка е определен от УО на ОПОС въз основа на верифицираните преки разходи по проекта и финансираните непреки разходи с междинни искания за плащане, като при прилагане на определения процент в размер на 4% към сумата на верифицираните преки разходи по искане за окончателно плащане № 4/20.05.2024г. (1605405,66 лева – сумата, посочена в т.IV от решението), е определен максимален допустим размер на непреките разходи, подлежащи на възстановяване под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ в размер на 64216,23 лева за сметка на БФП.

Съгласно т.V.1 от процесното решение, УО на ОПОС верифицира / признава непреки разходи, подлежащи на възстановяване с окончателното искане за плащане под формата на единна ставка, в размер на 64216,23 лева за сметка на БФП, представляващи 100% от допустимия размер на единна ставка за непреки разходи спрямо посочената в т.IV сума на верифицирани допустими преки разходи по искане за окончателно плащане №4/20.05.2024г.

В т.V.2 от решението административният орган посочил, че към настоящия момент общият размер на верифицираните допустими преки разходи с искания за междинни плащания по проекта възлиза на 3003805,41 лева, а размерът на непреките разходи, верифициран / признат по искания за междинни плащания е на стойност 90114,17 лева – сума, представляваща 75% от допустимия размер на единна ставка (4%) спрямо посочената сума на верифицирани допустими преки разходи по искания за междинни плащания.

Максималният допустим размер на непреките разходи, подлежащ на възстановяване от БФП под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ по искания за междинни плащания [рег. номер],22 лева (4% х 3003805,41 лв.).

Разликата между максималния допустим размер на непреките разходи, подлежащи на възстановяване от БФП под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ по искания за междинни плащания и размерът на верифицирани / признати непреки разходи, подлежащи на възстановяване от БФП под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ по искания за междинни плащания, представлява остатъчната стойност от максималния допустим размер на непреките разходи, подлежащи на възстановяване от БФП под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ по искания за междинни плащания (120152,22лв. – 90114,17лв. = 30038,05лв.).

УО на ОПОС верифицирал / признал непреки разходи, подлежащи на възстановяване с окончателното искане за плащане под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ в размер на 30038,05 лева.

Съгласно т.V.3 от решението общата сума на верифицирани / признати непреки разходи, подлежащи на възстановяване с окончателното искане под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ, е в размер на 94254,28 лева от БФП (64216,23лв. + 30038,05лв = 94254,28лв.).

Ответният орган не верифицира / не признава за допустима сума в размер на 44820,25 лева от БФП от общо отчетените 139074,53 лева в ПОД №4, по бюджетен ред VIII.13.1 към дейност 10, съответно – включени в искането за плащане непреки разходи, подлежащи на възстановяване под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ. Според мотивите на решението, посочената сума представлява разликата между общо отчетените 139074,53 лева непреки разходи и 94252,28 лева – сбора на верифицираните / признати (по т.V.1 и т.V.2) непреки разходи, подлежащи на възстановяване под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ по искането за окончателно плащане №4/20.05.2024г., който сбор представлява максималният допустим размер на непреки разходи, подлежащи на възстановяване от БФП под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ по искането.

В обобщение, в т.VII от обжалваното решение, УО на ОПОС посочил, че преди прилагане на ограниченията, определени по т.14.3 от Условията за кандидатстване към Насоките за кандидатстване по процедура № BG16М1ОР002-3.035, допустимите разходи по проекта са както следва:

- общо допустими разходи по проекта - 4793579,51 лева, вкл. 3093919,58 лв. сертифицирани по искания за междинни плащания и 1699659,93 лв. верифицирани по искането за окончателно плащане, съгласно т.VI от процесното решение;

- общо допустими преки разходи по проекта – 4609211,07 лева, вкл. 3003805,41 лв. сертифицирани по искания за междинни плащания и 1605405,66 лв. верифицирани по искането за окончателно плащане, съгласно т.VI от процесното решение;

Спрямо посочените разходи, предвидени по проекта, са приложени процентни ограничения, определени в т.14.3 от УК към Насоките, в резултат на което е намален размерът на верифицираните разходи.

Съгласно т.VII.1. – при съотнасяне на определеното ограничение за категорията „разходи за информационна кампания и популяризиране на дейностите за подготовка и залесяване на горски площи“ от 3% спрямо общия размер на верифицираните допустими разходи по проекта (4793579,51 лева) се извежда максимален допустим разход по проекта по тази категория в размер [рег. номер],39 лева. Преди прилагане на определените процентни ограничения, допустимите разходи от тази категория по проекта са в размер [рег. номер],67 лв. (в т.ч. 25677,00 лв. сертифицирани по искания за междинни плащания [рег. номер],67 лв. верифицирани по искането за окончателно плащане и включени в сумата по т.VI на решението). Същите надвишават изчисления максимален допустим размер за „разходи за информационна кампания и популяризиране на дейностите за подготовка и залесяване на горски площи“ с 8499,28 лв.

Предвид тези констатации и на основание чл.64, ал.3, във връзка с чл.62, ал.2, вр. ал.3, вр. чл.57, ал.1, т.2 и чл.59, ал.2, т.1 от ЗУСЕФСУ, вр. чл.19, ал.2, ал.3 и ал.4, т.1, б. „в“ и „г“ и чл.54, ал.1 от Наредба № Н-3/22.05.2018г. за определяне на правилата за плащания, за верификация и сертификация на разходите, за възстановяване и отписване на неправомерни разходи и за осчетоводяване, както и сроковете и правилата за приключване на счетоводната година по оперативните програми и програмите за европейско териториално сътрудничество (Наредба № Н-3/22.05.2018г.), и във връзка с чл.7, ал.1 от ПМС № 189/28.07.2016г., както и във връзка с т.14.3, подт.5 от УК към Насоките, и на основание чл.40, ал.6 и ал.7 от Приложение №2 към АДБФП (Условията за изпълнение към Насоките), УО на ОПОС намалява размера на верифицираните по проекта разходи за информационна кампания и популяризиране на дейностите за подготовка и залесяване на горски площи за сметка на БФП по искането за окончателно плащане със сума в размер на 8499,28 лв. от БФП от представените по проекта разходооправдателни документи за разходи за информационна кампания и популяризиране на дейностите за подготовка и залесяване на горски площи, поради надвишаване на определеното процентно ограничение за тази категория разходи в размер на до 3% от общо допустимите разходи по проекта, съгласно т.14.3, подт.5 от УК към Насоките, и несъответствие на сумата с правилата за допустимост.

С т.VII.2 от решението административният орган приел, че след прилагане на ограниченията в размера / стойността на категориите разходи, определени в т.14.3 от УК към Насоките за кандидатстване, съгласно в предходната т.VII.1, общият размер на верифицираните преки разходи по искане за окончателно плащане № 4/20.05.2024г. възлиза на 1596906,38 лв. от БФП, представляващи извършени от бенефициента допустими разходи в съответствие със закона и подлежащи на възстановяване по реда на чл.55, ал.1, т.1 от ЗУСЕФСУ.

Според т.VII.3 - при прилагане на определения процент в размер на 4% към сумата на верифицираните преки разходи по искане за окончателно плащане № 4/20.05.2024г. (1596906,38 лв.), се извежда максимален допустим размер на непреките разходи, подлежащи на възстановяване под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕСИФ, в размер на 63876,26 лв. за сметка на БФП. Посочената сума представлява 100% от допустимия размер на единна ставка за непреки разходи (4%) спрямо посочената в т.VII.2 сума на верифицирани допустими преки разходи по искане за окончателно плащане № 4/20.05.2024г. С оглед на това УО на ОПОС верифицира / признава непреки разходи, подлежащи на възстановяване с окончателното искане за плащане под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ, в размер на 63876,26 лв. за сметка на БФП.

С решението не се верифицира / не се признава за допустима сума в размер на 339,97лв. от БФП от общо отчетените 139074,53 лв. по бюджетен ред VIII.13.1 към дейност 10 и съответно включени в искането за плащане непреки разходи. Посочената сумата представлява разликата между верифицираните / признати по т.V.1 непреки разходи в размер на 64216,23 лв. за сметка на БФП, подлежащи на възстановяване с окончателното искане за плащане под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ спрямо посочената в т.IV сума на верифицирани допустими преки разходи и верифицираните / признати по настоящата точка непреки разходи в размер на 63876,26 лв. за сметка на БФП, подлежащи на възстановяване с окончателното искане за плащане под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ спрямо посочената в т.VII.2 сума на верифицирани допустими преки разходи, определена след прилагане на ограниченията в размера / стойността на категориите разходи (64216,23лв. - 63876,26 лв. = 339,97 лв.). Сумата в размер на 339,97 лв. представлява надвишение на максималния допустим размер на непреките разходи, подлежащи на възстановяване с окончателното искане за плащане под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ спрямо посочената в т.VII.2 сума на верифицирани допустими преки разходи, определена след прилагане на ограниченията в размера/стойността на категориите разходи, определени в т.14.3 от УК към Насоките, определен съгласно чл.59, ал.2, т.1 и т.2 от ЗУСЕФСУ и по реда на Условията за изпълнение към Насоките.

В т.VIII. от обжалваното решение УО на ОПОС посочил, че след прилагане на ограниченията в размера / стойността на категориите разходи, определени в т.14.3 от УК към Насоките за кандидатстване по искане за окончателно плащане № 4/20.05.2024г. са верифицирани общо 1690820,69 лв. от БФП (в т.ч. 1596906,38 лв. преки разходи и 93914,31 лв. непреки разходи), от които:

- 1596906,38 лв. от БФП, представляваща извършени от бенефициента допустими преки разходи в съответствие със закона и подлежащи на възстановяване по реда на чл.55, ал.1, т.1 от ЗУСЕФСУ (съгл. т.VII.2 от решението;

- 63876,26 лв. от БФП за непреки разходи, подлежащи на възстановяване под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ, представляващи 100% от допустимия размер на единна ставка (4%) спрямо сумата в размер 1596906,38 лв. на верифицирани преки разходи по искането за окончателно плащане (съгл. т.VII.3);

- 30038,05 лв. от БФП за непреки разходи, подлежащи на възстановяване под формата на единна ставка по реда на чл.55, ал.1, т.4 от ЗУСЕФСУ, представляващи допустимия размер на остатъчната стойност (25%) от допустимия размер на единна ставка (4%) спрямо верифицираните преки разходи по исканията за междинни плащания (съгл. т. V.2 от решението).

Наред с горното, видно от изложените мотиви в т.IX. от решението, административният орган констатирал, че към момента на осъществяване на настоящото производство по верификация на заявените за възстановяване разходи по договор № 191/14.11.2023г. с изпълнител „Кондор - Агро“ ЕООД е започнала процедура по администриране на нередност по сигнал за нередност № 1524, регистриран на 23.05.2024г. в регистъра „Сигнали за нередности“ по ОПОС 204-2020 в ИСУН 2020, съгласно чл.69, ал.2 от ЗУСЕФСУ. Сигналът е във връзка с осъществяването от страна на УО на ОПОС на последващ контрол за законосъобразност на открита процедура по Закона за обществените поръчки с предмет „Подпомагане на естественото възобновяване, чрез механизирано премахване /раздробяване/ на подлесна растителност в държавни горски територии на „СИДП ДП- [населено място]“, за обособена позиция № 4 от процедурата - „Подпомагане на естественото възобновяване, чрез механизирано премахване /раздробяване/ на подлесна растителност на площ от 1337 дка, в обхвата на ТП „ДГС Нови пазар ”, при „СИДП“ ДП - Шумен (Отдел 420, подотдел и; Отдел 206, подотдел в; Отдел 206, подотдел г; Отдел 51; подотдел г; Отдел 263, подотдел и; Отдел 284, подотдел б) ”)“, и сключен в резултат на процедурата договор № 191/14.11.2023г. за изпълнението на обособена позиция №4. Според УО на ОПОС, в процеса на осъществяване на последващ контрол са установени нарушения, във връзка с които е направено предложение за налагане на финансова корекция в размер на 5% от поисканите за възстановяване по договор № 191/14.11.2023г. разходи, които са приети за допустими за финансиране със средства по ОПОС 2014-2020г. и представляващи средства от ЕСИФ по смисъла на чл.1, ал.2 от ЗУСЕСИФ. За установените нарушения и предложената финансова корекция, и във връзка с чл.73, ал.2 от ЗУСЕФСУ, на бенефициента е изпратено писмо с изх. № 3-035-0002-2-264/27.05.2024г.

Поради започналата процедура по администриране на нередност и на основание чл.64, ал.1, предложение второ от ЗУСЕФСУ административният орган не верифицира разход в размер на 8787,30 лв. от БФП до издаване на мотивирано решение от ръководителя на Управляващия орган на ОПОС 2014-2020г. относно нарушенията по сигнал за нередност № 1524, регистриран на 23.05.2024г., отнасящи се до договор № 191/14.11.2023г. Посочената сума се счита удържана като част от сумата по т.III.16 от процесното решение.

Ответният орган приел, че общо верифицираните и сертифицирани по проекта разходи са в размер на 4 784740,27лв. (вкл. 4600711,79 лв. преки разходи [рег. номер],48 лв. непреки разходи), в т.ч.:

- 3093919,58 лв. верифицирани и сертифицирани по искания за междинни плащания (3003805,41 лв. преки разходи и 90114,17 лв. непреки разходи);

- 1690820,69 лв. верифицирани по искане за окончателно плащане (1596906,38 лв. преки разходи и 93914,31 лв. непреки разходи), съгласно т.VIII от процесното решение.

- Изплатен е аванс по проекта на стойност 2251291,91 лв.

- Изплатени междинни плащания по проекта на обща стойност 3091004,67 лв. (3000975,40лв. за верифицирани преки разходи и 90029,27 лв. за верифицирани/признати непреки разходи, съгласно издадените решения на Ръководителя на УО на ОПОС за верифицирани суми по съответните искания за междинни плащания).

С оглед изложеното счел, че датата на постановяване на решението по междинни искания за плащания са верифицирани и сертифицирани допустими разходи за реално извършени дейности по АДБФП в размер на 3093919,58 лв., както и предвид изложеното по-горе решение за верифицирана сума в размер на 1690 820,69 лв. по искането за окончателно плащане, и предвид обстоятелството, че сумата на извършените авансови и междинни плащания по АДБФП е в размер на 5342296,58 лв., поради което приел, че сумата в размер [рег. номер],31 лв. (формирана от разликата между верифицираните и изплатените средства по АДБФП) се явява надплатена, по смисъла на чл.35, ал.1, т.2 от Наредба № Н-3/22.05.2018г.

По изложените фактически и правни съображения с обжалваното решение е одобрена сума за плащане по искането в размер на 0,00лв. и на основание чл.42, ал.1 и във връзка с чл.43, ал.1, т.2 от Наредба № Н-3/22.05.2018г. е разпоредено бенефициентът да възстанови по сметка на ЕФРР, сума в размер [рег. номер],31 лв. в 14-дневен срок от датата на влизане в сила на настоящия акт.

С жалба вх. № Ж-77/12.06.2024г. „Североизточно държавно предприятие“ ДП - [населено място] оспорва законосъобразността на Решение от 29.05.2024г. на ръководителя на Управляващия орган на ОПОС 2014-2020г. за резултата от приключил процес на верификация на искане за окончателно плащане № 4/20.05.2024г. по АДБФП по проект „Подобряване природозащитното състояние на територията на Североизточно държавно предприятие ДП“, номер на проекта от ИСУН BG16M1OP002-3.035-0002 и моли за неговата цялостна отмяна. Оспорващият сочи, че решението е незаконосъобразно поради нарушения на материалния закон, съществени нарушения на административно производствените правила и несъответствие с целта на закона – отменителни основания по смисъла на чл.146, т.3, 4 и 5 от АПК.

Твърди, че визираните в процесното решение актове, с които са наложени финансови корекции от РУО на ОПОС, са в процес на съдебно обжалване и към настоящия момент все още няма влезли в сила решения по тях, съответно не е ясно какъв ще бъде изходът по тях. С оглед на това изразяване несъгласието си с решението на УО на ОПОС да намали допустимите преки разходи със сумата [рег. номер],18 лева, представляващи стойността на определение с предходни решения на РУО на ОПОС финансови корекции.

С жалбата е изразено и несъгласие с отказа на ответния орган да верифицира средства в размер [рег. номер],11 лева, като сочи, че в искането за окончателно плащане №4/20.05.2024г. са заявени за възстановяване единствено платените разходи, които са за сметка на работодателя – суми в размер на 12935,93 лева. Осигурителните вноски в размер на 9058,68 лева и данък общ доход в размер на 5667,95 лева или общо сумата в размер на 14726,63 лева са за сметка на работника и същите не са включени в искането за окончателно плащане.

Оспорващият аргументира становище за допуснати съществени процесуални нарушения при издаване на процесното решение. В тази насока сочи, че производството по установяване на недължимо платени или надплатени суми и това по верификация на заявени с искане за плащане разходи по чл.60 и сл. от ЗУСЕФСУ, са две същностно различни по своя характер процедури, инициирани по различен ред, прилагани на различно основание и в различни производства. Счита, че обжалваното решение в частта, в която се твърди, че са налице надплатени суми в размер [рег. номер],31 лева представлява акт за установяване на публични вземания, като същият е издаден без да се проведе надлежно производство по реда на АПК и без да са налице предпоставките за образуването му. Заявява, че към момента на издаване на акта с характер на АУПДВ, актът, с който е отказано верифициране на разходите по искане за плащане № 4/20.05.2024г., не е влязъл в сила, поради което няма как да бъде издаден законосъобразно акт за установяване на публично държавно вземане. По изложените доводи счита, че оспорваният акт в тази му част е издаден при неправилно приложение на материалния закон.

В жалбата се твърди наличие на съществени нарушения на разпоредбите на чл.26, чл.28, чл.35 и чл.36 от АПК. Оспорващият заявява, че ответният орган не е предприел никакви действия по уведомяване на бенефициера за откриване на производство по установяване на публично държавно вземане, не му е предоставена възможност да изрази становище по изложените факти и обстоятелства, да направи писмени искания и възражения, не му е дал възможност да участва в производството и да представи доказателства, не е събрал служебно необходимите доказателства и е издал административния акт, без да изясни фактите и обстоятелствата от значение за случая.

Сочи се незаконосъобразно смесване на две различни производства, както и липса на ясни и пълни мотиви, изложени от издателя на акта защо сумата, посочена като установено публично вземане е точно в този размер.

Въз основа на изложеното отправя искане за отмяна на атакуваното решение. Претендира присъждане на разноски.

С определение № 859/21.06.2024г. съдът е оставил жалбата без движение, поради констатирани нередовности.

С молба рег. № ДА-01-1659/28.06.2024г. оспорващият представя документ за внесена държавна такса, с което нередовностите са отстранени.

След като се запозна със съдържанието на жалбата, оспорвания административен акт и приложените доказателства, съдът намира, че е сезиран с жалба срещу административен акт, подлежащ на съдебен контрол. Жалбата е подадена в законоустановения срок, от лице, имащо правен интерес от оспорване на процесния акт пред компетентния съд, поради което същата се явява допустима и делото следва да се насрочи за разглеждане в открито съдебно заседание.

Съдът намира, че като страни в настоящото производство следва да бъдат конституирани, както следва: оспорващ - „Североизточно държавно предприятие“ ДП – [населено място], с ЕИК 20167412, седалище и адрес на управление в [населено място], [улица], представлявано от директора инж.П. Г. и ответник – ръководител на ОУ на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020г.“.

С оглед задължението за разпределяне на доказателствената тежест, произтичащо от разпоредбата на чл.170, ал.3 от АПК, съдът намира за необходимо да укаже на страните за кои обстоятелства следва да сочат доказателства, а именно:

- на оспорващия да се укаже, че е в негова тежест да докаже обстоятелствата, от които черпи благоприятни за себе си правни последици, като посочи и представи конкретни доказателства в подкрепа на изложените в жалбата твърдения, както и че същите обосновават незаконосъобразност на процесното решение;

- на ответната страна да се укаже, че е в нейна тежест да установи съществуването на фактическите основания, посочени в административния акт и изпълнението на законовите изисквания при издаването му, в т.ч., че актът е издаден от компетентен орган, при спазване на процедурата, при наличие на посоченото в него материално правно основание и в съответствие с целта на закона.

Съдът констатира, че ответният орган не е изпълнил задължението си да изпрати на съда заверено копие от цялата административна преписка, доколкото същата е представена в записани файлове на флаш памет, поради което следва да задължи същия да я представи на хартиен носител, така както изисква разпоредбата на чл.152, ал.2 от АПК.

Водим от горното съдът


ОПРЕДЕЛИ:

КОНСТИТУИРА като страни в настоящото производство, както следва:

оспорващ: „Североизточно държавно предприятие“ ДП – [населено място], с ЕИК 20167412, седалище и адрес на управление в [населено място], [улица], представлявано от директора инж.П. Г.;

ответник: ръководител на ОУ на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020г.“.

НАСРОЧВА АД № 233/2024г. по описа на ШАдмС за 18.09.2024г. от 10.30 часа, за която дата да се уведомят страните на посочените по делото адреси.

УКАЗВА на оспорващия, че е в негова тежест да докаже обстоятелствата, от които черпи благоприятни за себе си правни последици, като посочи и представи конкретни доказателства в подкрепа на изложените в жалбата твърдения, както и че същите обосновават незаконосъобразност на обжалваното решение;

УКАЗВА на оспорващия в седемдневен срок от получаване на препис от определението да посочи други доказателствата, които иска да бъдат събрани в съдебното производство.

УКАЗВА на ответната страна, че е в нейна тежест да установи съществуването на фактическите основания, посочени в административния акт и изпълнението на законовите изисквания при издаването му, в т.ч., че актът е издаден от компетентен орган, при спазване на процедурата и при наличие на посоченото в него материално правно основание, както и в съответствие с целта на закона.

УКАЗВА на ответната страна, че следва да ангажира доказателства относно изложените в оспорвания акт фактически и правни основания.

УКАЗВА на ответната страна в седемдневен срок от уведомяването да представи по делото надлежно заверени копия на хартиен носител на цялата административна преписка по издаването на обжалвания акт. Като част от преписката по делото следва да се представят всички документи и актове, цитирани в обжалваното решение. Комплектованата административната преписка, ведно с опис на материалите, съдържащи се в нея да се изпрати на Административен съд – Шумен за прилагане към адм.дело № 233/2024г. на ШАдмС.

УВЕДОМЯВА ответника, че при неизпълнение на задължението по чл.152, ал.2 от АПК за окомплектоване на преписката в цялост, носи отговорност по чл.89, т.2 от ГПК, вр. чл.91 от ГПК, приложим на основание чл.144 от АПК.

Дава възможност на страните до датата на съдебното заседание за представят нови доказателства.

Препис от настоящото определение да се изпрати на страните за сведение.

Съдия: