О П
Р Е Д Е Л Е Н И Е №
Град Сливен,
18.10.2021 година
В
ИМЕТО НА НАРОДА
АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД – Сливен, в закрито съдебно заседание на осемнадесети
октомври през две хиляди двадесет и първа година в състав:
АДМИНИСТРАТИВЕН
СЪДИЯ: ДЕТЕЛИНА БОЗУКОВА
при секретаря ……….,като
разгледа докладваното от съдия Бозукова, административно дело № 337 по описа за
2021 година, за да се произнесе, взе предвид следното:
Делото е образувано по
жалба на Н.Д.С. от гр. Сливен, чрез адв. Ю.Я. ***,
против Заповед № РД15-1485 от 16.08.2021 г. на кмета на община Сливен, с която
е определен спечелил кандидат в публичен търг с явно наддаване, за продажба на недвижим
имот – частна общинска собственост, поземлен имот № 67338.418.330 по КККР на
гр.Сливен, с площ от 903 кв. метра, находящ се в м.“Лозарски
връх“.
В жалбата С. твърди, че
стопанисва имота от 1965г. и многократно е отправял запитване до Община Сливен
за продажбата му. Изтъква, че разбрал за търга от трето лице. Сочи, че не е
уведомен от общинската администрация за провеждането на търга, поради което е пропуснал да участва в него. Моли
за отмяна на акта.
Кмет на община Сливен
изпраща административната преписка и изразява становище, че жалбата е
недопустима.
Съдът анализира
събраните по делото доказателства и намира, че жалбата е недопустима.
Видно от
административната преписка и уточняваща молба на Н.С. от 05.10.2021г.,
жалбоподателят не е участвал в търга за процесния
обект, поради което за него липсва
процесуална възможност да обжалва посочената заповед, поради което не е активно
легитимиран да обжалва крайния акт по приключване на тръжната процедура. Абсолютна
процесуална предпоставка за атакуване на административен акт пред съда е
наличието на интерес от обжалване. Интересът трябва да е правен, т. е.
обжалването следва да е насочено към премахване на неблагоприятни правни
последици, респективно към предотвратяването им или към постигане на
положителни правни резултати за жалбоподателя. Освен това интересът трябва да е
личен и пряк, т. е. административният акт да засяга правна сфера на оспорващия
като непосредствено отнема, изменя или ограничава права или противозаконно
създава задължения за жалбоподателя или създава права на трето лице, с което
уврежда оспорващия.
Предмет на жалбата
на С. е Заповед № № РД15-1485 от 16.08.2021 г. на кмета на община
Сливен /погрешно посочена в жалбата като РД15-1985/, с която е определен за спечелил кандидат в публичен търг с явно
наддаване, за продажба на недвижим имот – частна общинска собственост, поземлен
имот № 67338.418.330 по КККР на гр.Сливен, с площ от 903 кв. метра, находящ се в м.“Лозарски връх“.
По делото жалбоподателят не твърди, нито се установява да е подал оферта за
участие в обявената процедура по търг с явно наддаване, нито да е бил лишен от
участие в търга. Не се и твърди да са налице процесуални нарушения в
процедурата по обявяване на търга, които да попречили на С. да узнае за
провеждането му. Както в жалбата, така и в уточняващата молба от 05.10.2021г.
същият единствено сочи, че не е бил уведомен от служителите на общинска
администрация Сливен за провеждащия се търг. Видно от Протокол от 12.08.2021г.
на комисията по провеждане на търга, както и от съдържанието на оспорената
заповед в процедурата са участвали двама кандидати – М. К. и И. Д., като жалбоподателят
не е заявил участие, поради което за него липсва правен интерес да обжалва
заповедта от 16.08.2021г., с която е определен спечелил публичния търг.
Съгласно
разпоредбата на чл. 147, ал. 1 от АПК право да оспорват
административния акт имат гражданите и организациите, чиито права и законни
интереси са засегнати от него. Законът не признава това право на онези правни
субекти, по отношение на които административният акт няма такова действие. В
случая Н.С. не е участвал в търга, поради което административният акт не засяга
непосредствено неговата правна сфера. Затова жалбата пред административния съд
срещу заповедта е недопустима, поради което и на основание чл. 159, т. 4 от АПК ще следва да бъде
оставена без разглеждане.
Само за пълнота на
изложението следва да се отбележи, че заповедта, с която е определен за спечелил кандидат в публичен търг с явно
наддаване, за продажба на недвижим имот – частна общинска собственост, поземлен
имот № 67338.418.330 по КККР на гр.Сливен, с площ от 903 кв. метра, находящ се в м.“Лозарски връх“ е обявена на таблото на
ЦАО в сградата на Община Сливен на
16.08.2021г., поради което жалбата на С., подадена на 17.09.2021г. е и
просрочена.
Воден от горното, на основание чл. 159, т. 4 и т.5 от АПК,
Административен съд – Сливен
О П Р Е Д Е Л
И :
ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ
жалбата на Н.Д.С. с ЕГН **********, адрес ***, подадена чрез адв. Ю.Я. ***, против Заповед № РД15-1485 от 16.08.2021 г. на
кмета на община Сливен, с която е определен
за спечелил кандидат в публичен търг с явно наддаване, за продажба на
недвижим имот – частна общинска собственост, поземлен имот № 67338.418.330 по
КККР на гр.Сливен, с площ от 903 кв. метра, находящ
се в м.“Лозарски връх“, като недопустима .
ПРЕКРАТЯВА
производството по административно дело № 337 от 2021 година по описа на
Административен съд Сливен.
Определението подлежи на
обжалване пред Върховен административен съд на Р България в 7-дневен срок от
съобщаването му на страните.
СЪДИЯ: