Определение по дело №337/2021 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 18 октомври 2021 г. (в сила от 1 ноември 2021 г.)
Съдия: Детелина Кръстева Бозукова Ганева
Дело: 20217220700337
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 24 септември 2021 г.

Съдържание на акта

                           О П Р Е Д Е Л Е Н И Е 

 

                      Град Сливен, 18.10.2021 година

 

                               В ИМЕТО НА НАРОДА

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД –  Сливен, в закрито съдебно заседание на осемнадесети октомври през две хиляди двадесет и първа година в състав:

 

             АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ: ДЕТЕЛИНА БОЗУКОВА

 

при секретаря ……….,като разгледа докладваното от съдия Бозукова, административно дело № 337 по описа за 2021 година, за да се произнесе, взе предвид следното:

Делото е образувано по жалба на Н.Д.С. от гр. Сливен, чрез адв. Ю.Я. ***, против Заповед № РД15-1485 от 16.08.2021 г. на кмета на община Сливен, с която е определен спечелил кандидат в публичен търг с явно наддаване, за продажба на недвижим имот – частна общинска собственост, поземлен имот № 67338.418.330 по КККР на гр.Сливен, с площ от 903 кв. метра, находящ се в м.“Лозарски връх“.

В жалбата С. твърди, че стопанисва имота от 1965г. и многократно е отправял запитване до Община Сливен за продажбата му. Изтъква, че разбрал за търга от трето лице. Сочи, че не е уведомен от общинската администрация за провеждането на търга,  поради което е пропуснал да участва в него. Моли за отмяна на акта.

Кмет на община Сливен изпраща административната преписка и изразява становище, че жалбата е недопустима.

Съдът анализира събраните по делото доказателства и намира, че жалбата е недопустима.

Видно от административната преписка и уточняваща молба на Н.С. от 05.10.2021г., жалбоподателят не е участвал в търга за процесния обект,  поради което за него липсва процесуална възможност да обжалва посочената заповед, поради което не е активно легитимиран да обжалва крайния акт по приключване на тръжната процедура. Абсолютна процесуална предпоставка за атакуване на административен акт пред съда е наличието на интерес от обжалване. Интересът трябва да е правен, т. е. обжалването следва да е насочено към премахване на неблагоприятни правни последици, респективно към предотвратяването им или към постигане на положителни правни резултати за жалбоподателя. Освен това интересът трябва да е личен и пряк, т. е. административният акт да засяга правна сфера на оспорващия като непосредствено отнема, изменя или ограничава права или противозаконно създава задължения за жалбоподателя или създава права на трето лице, с което уврежда оспорващия.

Предмет на жалбата на С. е Заповед № № РД15-1485 от 16.08.2021 г. на кмета на община Сливен /погрешно посочена в жалбата като РД15-1985/, с която е определен  за спечелил кандидат в публичен търг с явно наддаване, за продажба на недвижим имот – частна общинска собственост, поземлен имот № 67338.418.330 по КККР на гр.Сливен, с площ от 903 кв. метра, находящ се в м.“Лозарски връх“. По делото жалбоподателят не твърди, нито се установява да е подал оферта за участие в обявената процедура по търг с явно наддаване, нито да е бил лишен от участие в търга. Не се и твърди да са налице процесуални нарушения в процедурата по обявяване на търга, които да попречили на С. да узнае за провеждането му. Както в жалбата, така и в уточняващата молба от 05.10.2021г. същият единствено сочи, че не е бил уведомен от служителите на общинска администрация Сливен за провеждащия се търг. Видно от Протокол от 12.08.2021г. на комисията по провеждане на търга, както и от съдържанието на оспорената заповед в процедурата са участвали двама кандидати – М. К. и И. Д., като жалбоподателят не е заявил участие, поради което за него липсва правен интерес да обжалва заповедта от 16.08.2021г., с която е определен спечелил публичния търг.

Съгласно разпоредбата на чл. 147, ал. 1 от АПК право да оспорват административния акт имат гражданите и организациите, чиито права и законни интереси са засегнати от него. Законът не признава това право на онези правни субекти, по отношение на които административният акт няма такова действие. В случая Н.С. не е участвал в търга, поради което административният акт не засяга непосредствено неговата правна сфера. Затова жалбата пред административния съд срещу заповедта е недопустима, поради което и на основание чл. 159, т. 4 от АПК ще следва да бъде оставена без разглеждане.

Само за пълнота на изложението следва да се отбележи, че заповедта, с която е определен  за спечелил кандидат в публичен търг с явно наддаване, за продажба на недвижим имот – частна общинска собственост, поземлен имот № 67338.418.330 по КККР на гр.Сливен, с площ от 903 кв. метра, находящ се в м.“Лозарски връх“ е обявена на таблото на ЦАО  в сградата на Община Сливен на 16.08.2021г., поради което жалбата на С., подадена на 17.09.2021г. е и просрочена.

 Воден от горното, на основание чл. 159, т. 4 и т.5 от АПК, Административен съд – Сливен

 

                                  О П Р Е Д Е Л И :

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Н.Д.С. с ЕГН **********, адрес ***, подадена чрез адв. Ю.Я. ***, против Заповед № РД15-1485 от 16.08.2021 г. на кмета на община Сливен, с която е определен  за спечелил кандидат в публичен търг с явно наддаване, за продажба на недвижим имот – частна общинска собственост, поземлен имот № 67338.418.330 по КККР на гр.Сливен, с площ от 903 кв. метра, находящ се в м.“Лозарски връх“, като недопустима .

 

ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 337 от 2021 година по описа на Административен съд Сливен.

 

Определението подлежи на обжалване пред Върховен административен съд на Р България в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

                                                   СЪДИЯ: