Определение по дело №41/2022 на Административен съд - Сливен

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 18 февруари 2022 г. (в сила от 1 март 2022 г.)
Съдия: Слав Иванов Бакалов
Дело: 20227220700041
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 9 февруари 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ  

гр. Сливен, 18.02.2022  год.

В  ИМЕТО   НА   НАРОДА

Административен съд Сливен, в закрито съдебно заседание на осемнадесети февруари през две хиляди двадесет и втора година в състав

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ : СЛАВ БАКАЛОВ

като разгледа докладваното от съдията адм.дело № 41 по описа за 2022 год., за да се произнесе съобрази :

 

Производството по делото е образувано по жалба на С.Н. *** против Писмо изх.№02-200-6500/15036 от 17.01.2022 г. на Заместник изпълнителен директор на ДФЗ, с което жалбоподателя е уведомен, че представените в заявление вх. № 02-200-6500/15036 от 06.12.2021 г., документи не кореспондират с изискванията на чл. 13 ал. 1 на Наредба № 5 от 27.02.2009 г. и ДФЗ - Разплащателна агенция няма основание да удължава или намалява нормативно утвърдените срокове за прием на документи и за извършване на дейности, за спазването на които жалбоподателя е поел ангажимент и заявил желание за подпомагане.

Съдът намира, че така подадената жалба е недопустима за разглеждане, предвид следните доводи:

Жалбоподателят С.Н.Н. с УРН 333223 е подал заявление с УИН 20/200521/37399, по схема за обвързано подпомагане за о. м. и/или к. м. под селекционен контрол (ДПЖСК) за Кампания 2021 г..

На неуточнена дата през ноември 2021 г. жалбоподателят е подал документи, доказващи производство и реализация на продукция по схема за обвързано подпомагане за о. м. и/или к. м. под селекционен контрол (ДПЖСК) съгласно изискванията на чл. 27в ал.1 от Наредба № 3/17.02.2015 г. на министъра на земеделието и храните.

На 06.12.2021 г. Н. подал заявление вх.№ 02-200-6500/15036 от 06.12.2021 г. до изпълнителния директор на ДФЗ, в което посочил, че поради з. п. и ограничения н. му от л. л. във връзка с п. от К. (к. с и. б.), не успял да спази срока за подаване на документи за доказване на реализирано м. и/или ж. в периода до 31.10.2021 г. След това документите били приети, но след известно време бил уведомен, че същите не могат да бъдат обработени, тъй като причините довели до неспазване на срока не са уважени. Поискал да бъде преразгледано заявлението и документите приложени към него и да получи право на подпомагане по схемата за обвързано подпомагане за о. м. под селекционен контрол..

Във връзка с това заявление е издадено обжалваното  Писмо изх.№02-200-6500/15036 от 17.01.2022 г. на Заместник изпълнителен директор на ДФЗ, в което е посочено, че съгласно разпоредбите на чл. 27в, ал. 4 от Наредба № 3 от 17.02.2015 г. за условията и реда за прилагане на схемите за директни плащания, ДФЗ - РА отказва прием на документи след изтичане на срока по ал. 4. За кампания 2021 срокът, в който кандидатите имали възможност да предоставят документи за реализация на продукция бил от 05 октомври 2021 г. до 01 ноември 2021 г..

При това фактическо положение, съдът направи следните правни изводи:

Видно от съдържанието на оспореното писмото, същото няма характеристиките на индивидуален административен акт по смисъла на чл. 21 от АПК. С него не се създават права или задължения или непосредствено не се засягат права, свободи или законни интереси на жалбоподателя. В производството по издаване на административен акт не е предвидена процедура аналогична на посочената в чл.64-чл.67 от ГПК, касаеща възстановяване на установен от закона или определения от административния орган срок. Такава възможност е уредена само за възстановяване на срока за обжалване на административния акт. Препращането към разпоредбите на ГПК е предвидено само за производството пред съда – чл.144 от АПК. В този смисъл всички изявления във връзка с наведени обективни обстоятелства за пропускане на определен от закона срок в производството по издаване на административен акт, следва да се разгледат от административния орган именно при издаването на този административен акт, като същите ще подлежат на проверка и при съдебното му обжалване.

Съгласно чл. 10б ал. 1 от Наредба № 5 от 27.02.2009 г. за условията и реда за подаване на заявления по схеми и мерки за директни плащания предвижда, че Държавен фонд „Земеделие" – Разплащателна агенция, уведомява кандидата чрез уведомително писмо за извършените оторизации по схемите и мерките по чл. 1 по реда на АПК. По този начин е въведено изискване за форма на произнасянето – уведомително писмо, каквото не представлява обжалваното писмо от 17.01.2022 г.

В този смисъл процесното писмото следва да бъде разгледано като междинен акт, част от процедурата преди издаване на уведомително писмо, поради което не е индивидуален административен акт по чл. 21, ал. 5 от АПК.

Предвид изложеното, съдът намира, че писмо изх. №02-200-6500/15036 от 17.01.2022 г. на Заместник изпълнителен директор на ДФЗ не притежава белезите на акт, подлежащ на обжалване, като жалбата против него е недопустима на основание чл. 159, т. 1 от АПК. (Определение № 11172 от 20.08.2020 г. на ВАС по адм. д. № 8194/2020 г., V о.)

Предвид горното жалбата следва да бъде оставане без разглеждане, а делото прекратено на основание чл.159 т.1 от АПК.

Ръководен от гореизложеното и на основание чл.159 т.1 от АПК,
съдът:

ОПРЕДЕЛИ:

 

ОСТАВЯ без разглеждане жалбата на С.Н. *** против Писмо изх.№02-200-6500/15036 от 17.01.2022 г. на Заместник изпълнителен директор на ДФЗ.

ПРЕКРАТЯВА производството по административно дело № 41/2022 г. по описа на Административен съд Сливен.

ОПРЕДЕЛЕНИЕТО подлежи на обжалване в седмодневен срок от съобщаването му на страните, чрез връчване на преписи от същото пред ВАС гр.София.

 

АДМИНИСТРАТИВЕН СЪДИЯ :