Определение по дело №275/2022 на Административен съд - Монтана

Номер на акта: Не е посочен
Дата: 15 юли 2022 г. (в сила от 15 юли 2022 г.)
Съдия: Мария Николаевна Ницова
Дело: 20227140700275
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 7 юли 2022 г.

Съдържание на акта Свали акта

 

O   П   Р   Е   Д   Е   Л   Е   Н   И   Е

 

№ 303 /15.07.2022 г.

 

В името на народа

            Административен съд - Монтана, четвърти състав в закрито заседание на петнадесети юли две хиляди  двадесет и втора година, в състав:  

                                                                  Председател : Мария Ницова

 

като разгледа административно дело № 275/2022 г.. по описа на Административен съд Монтана, за да се произнесе, взе предвид следното:

            Производство по чл. 34 ДОПК

            Образувано е по жалба от „И*** 09“ЕООД, със седалище и адрес на управление ***, представлявано от управителя В.Б.И.,  срещу  решение № 59/10.06.2022 г. на директора на  дирекция“О*** “ В.Т*** за отказ за спиране на производство по административно обжалване на РА № Р-04001221002795-091-001/19.05.2022 г. 

            В жалбата се релевират доводи за незаконосъобразност на оспорения акт, поради което се претендира неговата отмяна. Сочи, че неправилно в решението е прието, че „не е взето под внимание представеното Постановление,  макар да е приложено само  удостоверение, за приемане на пр.преписка изх.№ 482/2020 г. на ОП Монтана. Неправилно  директорът на дирекция „О*** “ е приел, че не е обоснована връзката между досъдебното производство и данъчните задължения на дружеството..“. С оглед на което моли съда да отмени обжалваното решение.

            Ответникът, не изразява становище по спора.

            Съдът намира, че жалбата е подадена от активно легитимирана страна, адресат на оспорената заповед, имаща право и интерес от обжалването и предвид нормата на чл. 34, ал. 5 ДОПК, която изрично предвижда съдебен контрол на заповедта и на отказа за спиране. Жалбата е подадена в срока по чл. 34, ал. 5 ДОПК/удостоверение за извършено връчване по електронен път – л.8 от делото/, жалбата депозирана  чрез“С*** “ на 27.06.2022 г. / л.5 от делото/. Изложеното налага извод, че жалбата е допустима, а разгледана по същество, тя е неоснователна поради следните съображения:

            Искането за спиране на изпълнението на РА Р-04001221002795-091-001/19.05.2022 г.  е направено в жалбата, с която се оспорва РА по административен ред- вх.№ 11865/03.06.2022 г. /л.9-11 от делото/. Приложено е  удостоверение  № 482/20 от 12.11.2021 г., издадено от  ОП Монтана ОСО, с което е посочено, че е образувано срещу неизвестно лице досъдебно производство №33/2020 г., за продължавано престъпление за периода 2016-2017 г., впоследствие и за периода 2015-2019 г., с което е избегнато установяване и плащане на данъчни задължения …престъпление по чл.255, ал.1, т.2 във вр.с чл.26, ал.1 НК, в ОП същото  ще се води с № 482/2020 г..

            За да откаже спирането, директорът на дирекция „О*** “ В.Т*** при ЦУ на НАП, е приел, че макар да е образувано  досъдебно производство, не е ясно същото срещу кого е, нито на какъв етап се намира. В решението са изложени подробни доводи относно приложимата норма на чл.34, ал.1, т.2 от ДОПК. Съдът споделя изложените  в оспореното решение доводи относно представените от дружеството удостоверение, издадено от Окръжна прокуратура Монтана. Намира решението за обосновано, споделя извода, че същите, не могат да установят връзка и обвързаността на административното производство по оспорване законосъобразността на издаден PA с воденото наказателно производство за извършено престъпление по чл. 255 от НК от неизвестен извършител. Административното производство по установяване на данъчни задължения на един правен субект и наказателното производство за извършено престъпление от общ характер, в който същият този правен субект би могъл да има качеството на пострадал, в какъвто смисъл са твърденията, изложени в искането за спиране на административното производство, са две отделни и независими едно от друго производства, подчиняващи се на различна нормативна уредба, като резултатите от проведеното наказателно производство не обвързват административното производство и обратното ревизионното производство, завършило с оспорвания РА, е самостоятелно производство, в хода на което се установя наличието на конкретни предпоставки за конкретен данъчен период, в случая дали са изпълнени законовите изисквания за задължения за корпоративен данък от „И*** 09“ ЕООД. За да се твърди, че така воденото наказателно производство е преюдициално за изхода от обжалването на РА Р-04001221002795-091-001/19.05.2022 г. , следва да е посочена и обоснована връзката на конкретни лица и извършената от тях престъпна дейност с дължимостта на задълженията, установени на „И*** 09“ ЕООД в конкретното ревизионно производство.

            При така установените факти и изложени подробни доводи, съдът намира решението за правилно. Съгласно чл. 34, ал. 1, т. 2  ДОПК, производството се спира при: “.. образувано административно, наказателно или друго съдебно производство, което е от значение за изхода му - след представяне на удостоверение, издадено от органа, пред когото е образувано;“. Предвид което правилен е изводът на административния орган, че в случая „не е налице преюдициалност, доколкото не се установява пряка връзка между двете производства, съгласно представените по преписката доказателства, такава връзка не е посочена и не е обоснована от жалбоподателя.“. Следователно правилен е изводът на административния орган за недоказаност на предпоставките на чл. 34, ал. 1, т. 2 ДОПК за спиране на ревизионното производство.

            Въз основа на всички изложено, съдът намира, че жалбата следва да бъда отхвърлена като неоснователна и недоказана.

            Предвид изложеното и на основание чл. 34, ал. 6 ДОПК, съдът  

 

О П Р Е Д Е Л И:

 

ОТХВЪРЛЯ жалбата „И*** 09“ЕООД, със седалище и адрес на управление ***, представлявано от В.Б.И.,  против  решение  за отказ за спиране на производство № 59/10.06.2022 г. на директора на  дирекция“О*** “ В.Т*** при ЦУ на НАП.

Определението съгласно чл.34, ал.7 от ДОПК е окончателно.

 

                                                                         Административен съдия: