Определение по дело №84/2024 на Административен съд - Русе

Номер на акта: 1376
Дата: 24 април 2024 г.
Съдия: Диан Василев
Дело: 20247200700084
Тип на делото: Административно дело
Дата на образуване: 26 януари 2024 г.

Съдържание на акта

ОПРЕДЕЛЕНИЕ

№ 1376

Русе, 24.04.2024 г.

Административният съд - Русе - III състав, в закрито заседание на двадесет и четвърти април две хиляди двадесет и четвърта година в състав:

Съдия: ДИАН ВАСИЛЕВ

като разгледа докладваното от съдията Диан Василев административно дело84/2024 г. на Административен съд - Русе, за да се произнесе, взе предвид следното:

Делото е образувано след постъпила жалба от община РУСЕ, представлявана от кмета П. М., насочена срещу решение № РД-02-36-16/05.01.2024г. от 29.07.2021г. на управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 по проект „Интегрирана система за градски транспорт на [населено място] - 2 етап“. С решението на общината е наложена обща финансова корекция за всички нарушения, засягащи едни и същи разходи, в размер на 25% върху допустимите разходи по договор, по който Община Русе е бенефициент : договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (БФП) № BG16RFOP001-1.005-0001, по обособена позиция № 1 „Изграждане на пешеходна връзка – надлез между [жк] и [жк], Реконструкция и рехабилитация на пешеходен подлез при МГ „Баба Тонка“, договор № BG16RFOP001-1.005-0001-C01-S-03/11.10.2017 г. с изпълнител „ТРЕЙС ГРУП ХОЛД“ АД на стойност 1 373 971,62 лева без ДДС.

Съдът разгледа спора в о.с.з, даде ход на съдебните прения и обяви делото за решаване.

Внимателният преглед на административна преписка, намираща се както на цифров носител, така и разпечатаната на хартиен такъв, показа, че в преписката и сред доказателствата липсват важни и основни писмени такива, свързани с предмета на доказване. Това са съставените по време на извършени строителни и монтажни работи за проект „Интегрирана система за градски транспорт на [населено място] – етап 2” актове и документи, съставени по реда на НАРЕДБА № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. АО твърди, че съгласно заповеди от 13.07.2018 г. за технически ръководител на обектите по обособена позиция № 1 са назначени лицата И.И. и П.П. В протоколи обр. № 16 за двата обекта за позиция технически ръководител са посочени заменените лица, вместо посочения още в офертата технически ръководител М. Б.. А това е и причината АО да приеме, че се касае за промяна на условията на поръчката, т.е. съществено изменение на договора. По делото липсват всички тези документи и актове, включително и съставените и подписани протоколи, обр. №16.

Предвид на изложеното, на основание чл.253 от ГПК, вр. с чл.144 АПК, съдът

ОПРЕДЕЛИ:

Отменя дадения ход по същество на спора по адм. дело №84/2024г. по описа на АС-Русе.

Насрочва делото в открито съдебно заседание на 29 май 2024 год., 11.00ч., за която дата да се призоват страните:

Оспорващ : Община РУСЕ, представлявана от кмета П. М..

Ответник : Ръководител на управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020.

Задължава ответната страна - Ръководителят на управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020, да представи документацията, касаеща всички актове и протоколи по време на строителството, съставени по реда на НАРЕДБА № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството в нейната цялост, досежно процесната позиция № 1 „Изграждане на пешеходна връзка – надлез между [жк] и [жк], Реконструкция и рехабилитация на пешеходен подлез при МГ „Баба Тонка“, договор № BG16RFOP001-1.005-0001-C01-S-03/11.10.2017 г. с изпълнител „ТРЕЙС ГРУП ХОЛД“ АД, и дала основание за издаване на решение № РД-02-36-16/05.01.2024г. от 29.07.2021г., включително и заповеди и др. издадени по време на строителството и касаещи или издадени от техническия ръководител на обекта/подобектите и наличие или не на негови помощници.

Срок – 3 дни от съобщението.

Съдия: